Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Macbook Pro mint Média Center

2008.11.24. 13:50 Dewla

Aki követi a blogot az láthatja, hogy elég sokat foglaloztam a digitális nappali koncepciójával.

Posztok: Digitális nappali tervezés, Média Center első rész és második rész.

A hosszas spekulálás után elindultam egy bizonyos irányba. Úgy döntöttem, hogy a digitális nappali média lejátszó egysége a nemrégiben vásárolt Macbook Pro számítógép lesz. A teljes rendszer egyébként már részben összeállt, tehát már egy ideje próbálgatom a dolgokat. Az eszközök majd az új nappaliban lesznek a végleges helyükön.

Azért döntöttem végül amellett, hogy a Média lejátszó egységem egy a Macbook Pro számítógép legyen, mert ezt tartottam a legköltséghatékonyabb megoldásnak. Volt ugye az iMac ami egy asztali gép, ennek nincs helye a nappaliban ezért ide kellett volna venni mondjuk egy Popcorn Hour-t, vay Divico-t, amik 60-100 ezer forint körül mozognak. Egy hordozható számítógép vásárlásával ha megfelelő teljesítményű kiváltható az asztali gép és a dedikált média lejátszó egység. A dedikált egység helyett egy Mac Mini jó megoldás lett volna, de sajnos nem frissítették elég régi a hardver benne (főleg a videó kártya), ráadásul 160.000 környékén mozog. Egy Macbook Pro ezt mind tudja, hordozható, ha kell odateszem a tv mellé és játssza a NAS-ról a sorozatokat, ha kell hozza egy asztali gép teljesítményét, Mac OS fut rajta, szép, távirányítóval vezérelhető. Bónuszban még azt is tudja a "minden külön" megoldáshoz képest, hogy adott esetben a lakásból is kivihetem magammal.

Lássuk tehát, hogy így kb. két hét után hogy vált be a Macbook Pro, mint média center.

Amikor Apple gépre váltottam PC-ről akkor még az volt a vélekedés, hogy az Mac OS tényleg jó meg szép meg szeretjük de média centernek azért nem az igazi. Ez sokat változott az elmúlt egy évben. Ez elsősorban a Plex nevű lejátszónak köszönhető. A Plex fejlesztői fogták a sokak által (általam is) jogosan szeretett Xbox Media Centert (XBMC) és portolták Mac-re. Az XBMC nagyon jó alap, már a régi Xboxon is nagyon jól teljesítő, mindent lejátszó alkalmazás volt. A Mac-es átirat nem egy egyszerű átirat lett, hanem egy nagyon komoly továbbfejlesztés. Kapott új skint, új funkciókat. Mára egy nagyon jól használható baromi jó cucc lett. És még mindig ingyenes. Jelenleg úgy fut nálam, hogy a MBP rá van kötve a TV-re, és amikor elindítom a Plex-et, akkor az rögtön a tv képernyőjén teljes képernyőn jelenik meg. Innentől kezdve kizárólag az Apple Remote-tal vezérlem a programot és játszom le a filmeket és a sorozatokat. Nagyon kényelmes, nagyon kulturált megoldás.

Az első posztomba azt írtam, hogy a MBP hardvere kevés még a 1080p-s mkv file-ok lejátszásához. Ezt én így is tudtam, tehát a MBP megvételének pillanatában azt gondoltam, hogy a Full HD-s netről vadászott tartalmakról le kell hogy mondjak. Szerencsére kellemes meglepetés ért, a Plex tök jól viszi ezeket a filmeket, és az a Full HD-s minőség pl. a Baraka c. film esetében egészen elképesztő.

Úgy tűnhet a kedves olvasónak idáig, hogy elérkeztünk a média center nirvanába, minden megy, minden működik, minden eszköz teszi a dolgát, létre jött a "Tökéletes Konfiguráció". Elértük a Zen-t és eggyé váltunk a Tao-val.

Ez csak majdnem igaz.

Néhány apróbb bosszúsággal együtt kell élni, ha egy ilyen laptopot akarunk média centernek. Az első és talán a legkelletlenebb a kábelezés. Ölünkben a laptop a kanapén, eszünkbe jut, hogy de megnéznénk mondjuk valamit. Tv-hez odavisz, töltő bedug, DVI kábel bedug, optikai kábel bedug, külső vinyó bedug (ez mondjuk ha meglesz a NAS már nem kell). Ha pedig ki akarjuk szabadítani a média centerként raboskodó MBP-t akkor ugyan ezeken kábeleket kell kihúznunk belőle. Azért ez nem kevés, napi szintek dugodosni nem egy öröm.

A Macbook Pro képes un. "closed lid" módra, amikor úgy működik, hogy rá van dugva egy másik kijelző, lehajtjuk a fedelét (ilyenkor lemegy sleep-be), de egy rádugott billentyűzetről vagy egérről felébreszthetjük a lehajtott fedelű gépünket, és ilyenkor a rákötött külső kijelzőt használja elsődlegesnek. Ez nagyon jó pl ha valaki asztali gépnek is használja külső monitorral, vagy nagyon jó ha pl. egy hifi szekrénybe teszi be és azt akarja, hogy a tv-t kezelje elsődleges monitorként. Sajnos a gépet bluetoothos egérrel nem lehet felébreszteni, csak USB-s beviteli eszközökkel. Ez egy asztali környezetben nem feltétlenül baj, de pl. az én esetemben nem fogok egy két méteres usb-s egérrel matatni a kanapéról. Ideális megoldás az lenne, ha pl. az Apple Remote-tal fel lehetne ébreszteni az alvó gépet closed-lid módba, de nekem ez nem sikerült. Szóval úgy néz ki, hogy nyitva kell lenni a laptopnak, amit nehezen fogod tudni megoldani a hifi állványon. Valahogy majd lesz.

Ezt a két problémát (ami egyébként nem biztos hogy mindenkinek az) leszámítva egyébként remekül teljesít a gép média center szerepében. Az összes megoldást végiggondolva ez jár a legkevesebb kompromisszummal, és még bónuszként kapom, hogy bárhova elvihetem a gépem. A closed lid módot valahogy megoldom, a folytonos dugdosást meg majdcsak megszokom valahogy. A többi megoldás sokkal több kompromisszummal járt volna, vagy sokkal több pénzbe került volna.


8 komment

Címkék: mac gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr51785831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tfe · http://thinkingbee.hu 2008.11.24. 15:20:29

Full HD (1080p) lejatszashoz eleg egy Core2-es proci 2GHz-el. Nalam Plex Mac Mini-vel (2GHz, 1G RAM) siman jatsza a Rambo4-et 1080p-ben. Regi MBP is tobb mint eleg volt HD lejatszasra

oldman · http://blog.substance.hu 2008.11.25. 14:04:35

Eddig én is azt hallotam hogy a mbp kevés a HD-hez, de akkor teszek egy probát mégis. egyébként van egy InsomniaX nevü program ami megoldja hogy ha lehajtod a mbp fedelét akkor is ugyanugy megy tovább a gép, tehát nem megy sleep-be stb... talán ezzel megtudod oldani az egyik problémát

Vajda Gábor · http://www.macsuperstart.com 2008.11.26. 10:14:05

Szerintem egy Mac-es digitális nappaliban a kábelek kiváltására az Apple TV nagyon elegáns megoldás, feltéve hogy az iTunes a médiaközpont.

Dewla · http://konnektor.org 2008.11.26. 10:36:56

tfe, igen igazából az XMS-ben engem félretájékoztattak, vagy nekik jelent mást a "viszi" kifejezés, mint nekem. Örülök hogy nem volt igazuk.

oldman: köszi, már fel is raktam, abszolút megoldás jelenthet az insonmiaX! Szegénynek csak az ikonja borzalmas ronda :)

Vajda Gábor, egyetértek azzal kapcsolatban, hogy az Apple TV elegáns megoldás, bár ugyan annyi kábel kell neki is, mint bármilyen más lejátszónak (kép-hang-kábel-hálózat). A baj az vele, hogy alapból csak az iTunes kompatibilis dolgokat játsza le ami nem túl sok. .mkv-t nem visz, divx-et nem visz, külső feliratot nem visz, 1080p-ről nem is lehet álmodni rajta. Tisztában vagyok vele, hogy fel lehet törni, meg lehet hekkelni, sőt egyesek full OS X-et is raktak rá, de hát pont azért vesz az ember ilyen letisztult céleszközt hogy ne kelljen hekkelni, meg szétszerelni. Mac Mini akkor már jobb ezen a vonalon. tfe írta fönt hogy ezek szerint az is elég már a full hd-hez. Nekem azért volt optimális a Macbook Pro, mert nekem többet ad egy MBP, mint egy iMac+egy Mac Mini.

pt.lame 2008.11.26. 12:30:13

Nálam a Macbook feléled bluetooth egértől és Apple Remote-tal is külső kijelzőre kötve closed lidben, egyébként hasonló megoldásban gondolkodom én is.

Hegyi 2008.11.30. 15:20:57

Mikor megkaptam a monitoromat sokáig nem jöttem rá sleepből mért nem ébred mindig a gépem egy külső jelre (pl.: bedugok vmi usb-s vackot), de kb. 2 nap után rájöttem ,hogy ha bevan dugva Macbook hálózatra akkor mindenre fölébred (Apple Remote, bill, usb...) viszont ha akkuról sleepel akkor az ég egy adta világon nem ébred semmire csak ha felnyitod (de hát az nem jó mert akkor mindkét display megy dualban)

thx oldman, mindjárt kipróbálom a progit!

eFi · http://fns.csokolade.hu 2009.01.03. 07:50:50

Nincs mese, dedikált Mac Mini kell a TV alá/mellé - remélem januárban jön is update.

Az egyik előző postban láttam, hogy szemeztél a Dvico-val - és de jó, hogy nem őt választottad! Nekem egy Popcorn Hour NMT-A100 a jelenlegi plazser, ami sokak szerint HD lejátszásban "über alles", de egyáltalán nem így van. Míg egy Mac/Plex combo bármilyen félreindexelt/hibás/custom codec-kel elboldogul, addig a célhardware vagy nem ad hangot, vagy akad, vagy egyszerűen csak kifagy egy-egy ilyen file-tól.
Nem lennék igazságos, ha elhallgatnám azt, hogy a december 4-i beta firmware egy csomó hibát javított, na de még mindig hol van ez ahhoz, amit a Plex library kezelése/testreszabhatósága nyújt?!

Software oldalon teljesen igazad van: én személy szerint kipróbáltam szinte mindent: mindenféle Linux céldisztribúciók (GeexBox és társai), iTheater, MediaCentral, xHub, XBMC, Boxee, Plex - mindet veri a Plex.

Dewla · http://konnektor.org 2009.01.04. 09:26:21

eFi, igen teljesen jogos a dedikált Mac Mini mint "Végső Megoldás" ha végre frissítik. Egyenlőre nekem arra nem lesz 150-200K-m, hogy ne kelljen kábeleket dugdosni a MBP-ba.

Épp egy pár napja dumáltam egy haverommal aki borzalmasan elégedett a Popcorn-nal. Persze a Plex-et még nem látta mert PC-s :)
süti beállítások módosítása