Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

My Second Macintosh (Macbook Pro Classic)

2008.11.11. 12:13 Dewla

Kb. két héttel ezelőtt eladtam az iMac-em. Várható volt az új bejelentése, ráadásul teljesen kikristályosodott, hogy az új helyen hordozható gépre lesz szükségem. Az új lakásban nem lesz egy "számítógép asztalom" ezért kell, hogy a lakásban bárhol elő tudjam venni a gépem, ezt pedig csak egy hordozható gép tudja. Aki követi a blogot az tudja, hogy windowsos gép egész egyszerűen nem jön számításba. Elvakult Apple fanboy lettem, nem is tagadom. Persze nem alaptalanul. Ezeket a gépeket SZERETNI is lehet, nem csak használni.

Már ebben az írásban is pedzegettem az Apple laptopot, mint média center megoldást. Akkoriban arra jutottam, hogy az iMac mellé egy Mac Minit vennék, amit rákötnék a tv-re+egy NAS-t központi tárhelynek. NAS mindenképp lesz, central storage-ra egyszerűen szükség van. Viszont a Mac Mini-t (vagy bármilyen más média lejátszót) és az iMac-et ki tudom váltani egy Macbook Pro-val. Igaz amikor a tv-re dugom lesz némi dugdosás, de egy gépen van minden, amit ráadásul magammal is tudok vinni.

Eldöntöttem tehát, hogy Macbook Pro-ra cserélem az iMac-et, az közel ugyan azt (sőt, még többet) a teljesítményt adja hordozható formátumban. Vártam a váltással, amíg be nem jelentik az új generációt, Apple termékeknél elő szokott az fordulni, hogy az ember megveszi, aztán bejelentik a sokkal jobbat rá két hónapra. A saját gépemmel nem szerettem volna így járni. Be is jelentették, egész jó, az XMS-ben meg is tapogattam az új unibody Macbook Pro-t, kértem hozzanak mellég egy régit is had hasonlítsam össze őket.

Nem voltam meggyőzve. Az új unibody MBP bejelentése előtt is méltattam az előző generáció designját. Végtelenül letisztült, tökéleteshez közeli megjelenésűnek érzem az előző MBP-t. Egyszínű, ezüst mindenhol, letisztult vonalak, és a matt kijelző csak tovább fokozza a minimalista de rendkívül exkluzív megjelenést. Ezzel szemben az új, picit csili-vilibb. Önmagában is kevésbé exkluzív, nem sugárzik belőle a "Pro" megjelenés, amit az is csökkent, hogy a Macbook ugyan úgy néz ki. Nagyon nem tetszenek a fekete gombok, a csillogó kijelző, és a kijelző körül a vastag fekete keret. Ezzel szemben az építési minőésége lenyűgözően precíz, az apró részletek remekül kidolgozottak, a hangszóró rácsától kezdve, a fülhallgató bemenet vékony króm gyűrűjéig. Hardveresen is lépett előre a gép, kapott egy energiatakarékos videó kártyát, meg egy nagyteljesítményűt amik közül mi válthatunk, és DDR3-as memóriát. A 9600M nem gyűri burutál módon maga alá a régi MBP-ban lévő 8600M-et. Öszhatásában én külsőleg visszalépésnek érzem az új MBP-t, valamint hardveresen sem látok akkora előrelépést, ami miatt kijelenteném, hogy mindenképp az újat kell venni, ha törik ha szakad. A felára 100 Ft-nál is több lett volna. Talán ha megkapja majd az Intel új Core i7 procikat, meg még erősebb videó kártyát akkor talán majd el lehet gondolkozni...

Elkezdtem hát keresgélni az eladó előző generációs MBP-k között, míg végül némi viszontagságok közepette találtam egy srácot aki vadi új 0 perces gépet árult magyar garival annyiért amennyiért a többiek a használtat adták. Le is csaptam rá azonnal, így most egy új 2.4 Ghz-es 4GB RAM-os MBP tulaj vagyok.

Csak ódákat tudok zengeni a gépről. Öröm ránézni a gépre, az anyaga remek, a billentyűk zseniálisak főleg annak aki tíz ujjal gépel. Félhomályban fehéren világítanak. A kijelző pazar, a multi touch-os trackpad pedig annyival veri MINDEN PC-s társát, hogy szinte nem is egy univerzumban vannak. (de komolyan a pc-s tapipadok ehhez képest egész egyszerűen SZÁNALMASAK. Mintha 10 évet ugorttam volna előre az időben...) Tényleg olyan érzésem van, mintha a notebookok Ferrari-ja lenne a kezemben.

Rá is dugtam a tv-re, azonnal felismerte, nem kellett semmit trükközni. Működik lecsukott fedéllel is, ilyenkor a tv-t használja elsődleges kijelzőnek és természetesen magától átváltja a felbontást is a tv natív 1920x1080-as felbontására. A hazavitelétől számított 10. percben már arról néztük a Smallville 7. évadát.

Egyetlen negatívuma számomra, hogy alapbeállítások melett ölben elég rendesen melegszik. A gyári beállítás elég magasra hagyja melegedni a gépet, mielőtt bepörgetné a ventiket. Ez azt lényegében azt eredményezi, hogy van egy meleg de hangtalan gépem, én jobban preferálom a gyengéden zúgó, de hideg vasat, szóval feltelepítettem rá a Fan Control nevű applikációt és máris minden megoldódott. Picit zúg, de kellemesen hűs marad.

Pár nap alatt jobban megszerettem ezt a gépet, mint az iMac-et, pedig tényleg szerettem azt a gépet is nagyon. Élvezem, hogy bárhová magammal vihetem a lakásban, élvezem, hogy mennyire gyors és könnyű a kezelése. Szóval eljött az az idő is, hogy én a kütyü mániás valamiből nem a legújabbat, hanem a kifutó modellt vásároltam. Tettem azt azért, mert az új nekem nem ér annyival többet, és mert a régi egész egyszerűen SOKKAL jobban tetszik.

Amióta Apple gépem van vigyorogva ülök le a gép elé...


4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr67763217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andris · http://ipod.kreative-labs.com 2008.11.12. 22:17:33

Hú, ez a poszt pont egybevág az én terveimmel :) Én is pont a frissítést vártam ki, mielőtt beruháznék egy Pro-ba, de nagyot csalódtam :( Úgyhogy megcéloztam egy 17-es MBP-t :) Remélem már nem kell sokat aludnom, hogy összejöjjön a dolog... Nagyon izgat, mert még sosem volt mobil gépem, pedig már nagyon eljött az ideje. A tiéd HD felbontású?

Dewla · http://konnektor.org 2008.11.12. 23:07:19

Helló!

Az enyém csak 15-ös, és nekem is ez életem első notebookja. Eddig mindig asztali gépeim voltak. A 20-as iMac után meglepően jól elvagyok ezen a 15.4-es kijelzőn. Egyébként nekem bent 17-es notebookom van (win-es) és az már méretre túl nagy. Ölbe vétel szóba sem jöhet, és a súlya is több.

Ideális méretnek tartom a 15-öst. 17-est én csak akkor vennék ha a Full HD felbontás kéne valamiért.

Jofkov · http://www.digitalbridge.hu 2008.11.13. 05:13:09

Udv Dewla!

Bizony egyre gondoltunk mi ketten. Magam is a "regi" Pro-t valasztottam es nem csalodtam eddig:-), igaz meg sok mindent kell tanulnom! ( a regi Gateway-om is megtartom azert tallonba)

Jo egeszseget a hasznalathoz mindkettonknek!:-), egyuttal ha van kedved nezz ra a DB. blogra, van ott egy ajanlat-feleseg:-)

ifa 2008.11.17. 12:18:24

Én meg majdnem eladtam a Pro-mat, hogy újat vegyek :)
süti beállítások módosítása