Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Macbook Pro dilemma, avagy Media Center II. rész

2008.07.14. 10:59 Dewla

Az új házba költözés közeledtével kiújult erővel ütötte fel a fejét a Média Center problematikája. Továbbra sincs megnyugtató megoldás, hogy mit vegyen az ember a nappaliba a Full HD-s tv-je mellé média centernek. Röviden leírom az utat amit bejártam, majd a végkövetkeztetést.

A korábbi írásomban felvázolt megoldások lényegében nem változtak. Talán annyival egészíteném ki azt a postot, hogy a célhardverek körében megjelent a Dvico TViX 6500A, ami 1080p-ig mindent lejátszik, viszonylag stabil, elvileg tudja a 24 képkocka/másodperces megjelenítést. A linkelt terméket nemrég a bemutatóteremben meg is tekintettem egy Transformers 1080p-s mkv lejátszása közben, de sajnos szaggatást kellett tapasztalnom, biztos nem volt jól beállítva az eszköz, vagy maga file volt rosszul kódolva. Mindenesetre a fórumok tanúsága szerint ez az eszköz megbízhatóan tudja a full HD-s lejátszást. A probléma vele az, hogy vinyó nélkül 108.000 Ft, a forgalmazó honlapján az alábbi mondat is aggaszt: "Előrelépés, hogy az ethernet chip gigabites – bár minimálisan gyorsabb csak gigabites hálózaton." 

Ezen kívül nem számítógép, tehát nem lehet vele pl. netezni, és az egyre duzzadó iPhoto Library-met sem látja, nem tud belőle dia vetíteni. Egy Mac Mini vásárlása kb. 120.000 Ft lenne, tehát egy dedikált média center megoldás az kb. ilyen költségeket vonzana.

A ház felépítéséből adódóan a házon belül sokkal jobban tudnék használni egy mobil munkaállomást, mint egy asztalit, így az igény is felmerült, hogy a mostani iMac-emet egy notebookra kellene cserélni. Még van rajta 2.5 év gari, nem annyira elavult, viszonylag normális pénzért el lehet most még adni. Windows alapú notebook egész egyszerűen szóba sem jöhet. Sima Macbook egyértelműen kevés, marad a Macbook Pro. A fenti 100.000 forint körüli ráköltésbe simán belefér a csere.

De ha már hordozható gépem lesz, akkor az lenne a hatékony, ha az funkcionálna média centerként is, így a notebookra váltás költsége egyben a média center vásárlás költsége is lenne. És az is tök jó lenne, hogy ha elutazom akárhova akkor vihetném magammal a saját gépem. Egyértelmű win-win szituáció. Az egyetlen probléma, hogy ha a notebooknak kialakítok egy helyet az erősítős dolgok között, akkor minden egyes alkalommal, hogy onnan eltávolítanám 4 kábelt kellene ki be dugdosni (hálózat, hang, kép, áram). Ez picit macerás, de gondolom nem kellene napi 2x-3x dugdosni, és lehet legtöbbet eleve a TV-t használnám monitornak és a fotelből nyomkodnám wireless eszközökkel. Nem a legergonomikusabb megoldás, de a hordozható gép ténye annyira felvillanyoz hogy ezt a kényelmetlenséget bírom vállalni.

A gondolatmenet eddig tök jó, kerül a tv-hez egy Macbook Pro, amit néha leválasztok onnan, kiülök a teraszra netezni, vagy filmet nézni, illetve utazásra magammal viszem. A mai dollár árak mellett Amerikából hozatva nem is lenne drága egy alap MBP.

DE.

A remekül kitalált felépítmény ott dől össze, hogy a ma kapható MBP számítógépek még mindig nem képesek folyamatos H.264 kódolású 1080p-s mkv-k lejátszására, ami félkarú óriás média centerré teszi a gépet. Én azért hajlamos vagyok azzal megbékülni, hogy ha egy 1920x1080-as kijelzőt folyamatosan akadás mentesen kezel, azon zsírul lejátssza a 720p-s Blu Ray rippeket, az már nekem elég lenne. Viszont az internets tanúsága szerint a Macbook Pro frissítése szinte IMMINENT. Külső változtatásokat is ígérnek, de a lényeges minket érintő várható változatás az a már létező Intel Montevina CPU és cihpset, HDMI kimenettel, elképzelhető Blu Ray lejátszóval, a vid. vezérlőben hardveres H.264 támogatással. Nyilván az órajel is fog emelkedni. Okosok szerint Augusztus-Szeptember környékén várható az upgrade, az iPhone 3G hype lecsengése után.

Úgy döntöttem, hogy a következő MBP frissítést mindenképpen megvárom. Addig a régi Xboxot fogom újra csatasorba állítani a mindennapi sorozatok tekintetében, hálózatról SMB-n kiválóan tudja streamelni az SD tartalmakat. Amit most folyamatosan nézünk az a Stargate SG-1, (10 évad, most kezdtük a harmadikat), mind normál felbontásban van, viszi a régi box simán. Ha mégis egy-egy filmet meg akarunk nézni HD-ben, akkor ott a sima Macbook, 720p-t az is tudja, eset jelleggel rákötöm majd a tv és az erősítő megfelelő előlapi bemeneteire.

Hát itt tartunk most, az ultimate megoldás coming soon.

 


16 komment

Címkék: mac gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr58567195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rudi 2008.07.14. 12:37:30

ha eladod az imacet, mennyit gondolsz érte?

ifa 2008.07.14. 14:19:45

A legideálisabb a Mac mini lenne, illetve lesz majd ha bírja a 1080p-t. Én MBProt használom erre és 1080p van mikor nem jól megy sajna, múltkor néztem a Legenda vagyok filmet és a vége előtt öt perccel mindig elszállt. Valszeg az a film hibája volt, szerencsére az egyik haverom látta és elmesélte a végét :) A dugdosás akkor macera, ha naponta akarod ki-be kötögetni, én hetente úgy egyszer nézek rajta filmet.

Kovacs Jozsef 2008.07.15. 04:13:57

Hmm. Jo hir ez a szeptemberi megjelenes:-), magam is varom.

-Thingol- · http://iTouch.hu 2008.07.15. 11:10:44

én hallottam olyan dologról (nem tudom, macbookhoz van-e, meg támogatja-e a neked való kábeleket, stb), hogy van egy ilyen ún. laptop tartó, amibe ha beledugod a laptopot, és abba dugod a kábeleket. szóval gyakorlatilag nem kábeleket huzogatsz, hanem beledugod a laptopot, érzékeli az arra kötött dolgokat, és ennyi. de erről ~1 éve hallottam kb, és nemtom mac-re van-e.

amúgy tapasztalatból mondom, ha van egy notid 15,4 colos kijelzővel, hiába van akármilyen tv-d, egy idő után egy sima sorozat kedvéért nem fogsz szarakodni a kábelezéssel. én legalábbis most már csak filmek miatt meek át tv-re...

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.15. 11:17:56

Hát azért 132 cm-en más nézni bármit, kényelmesen a kanapéról. + eleve ugye ketten nézzük ami mondjuk ágyból még megvalósítható egy notiról, de egy nappaliban már nehezebben.

-Thingol- · http://iTouch.hu 2008.07.15. 17:00:30

ha mindent ketten néztek, az más. de egyedül én egyre ritkábban veszem rá magam (mondjuk most lejjebb jöttem egy szinttel, szóval még családot is ki kéne rugni a tv elől :)).

a másik gond, hogy ha egyszer rákötöm a notit a gépre, akkor nem kelek fel a délután/éjjel többet :)

dago 2008.07.16. 18:35:35

en ma kaptam meg a popcorn hour medialejatszot.
lejatszo.hu/?oldal=webshop&termid=144&termnev=Popcorn-Hour-NMT-A-100-ethernet-HDD-medialejatszo-adatlap-vasarlas

hosszas tepelodes utan e mellett dontottem. olvassatok el a hasznalatat. 55 ezer pénz. röhej.
elso benyomasok:

1. pici es korrekt design. azt hittem, akkora, mint egy DVD jatekos, de kb a fele. dewla, az 1080 azert szaggathat, mert a kepfrissites nem volt beallitva. a videokimenet 50hz-en megy, a popcornt/dvicot pedig at kell nyomni 24 Hz-re. egy beigert frissitessel ez mar automatikus lesz.

2. kibaszott halk. csak a 850-es seagate ventillatora piszmog. ennyi.

3. gyonyoru menü, friss firmware, magyar, editalhato skin, attekintheto menurendszer, home gomb

4. ezek a szegedi sracok azonnal valaszolnak az emilre, korrektek, segitokeszek, vasarlas utan adnak pass-t a lejatszoval kapcsolatos osszes file-hoz es forumhoz. en egy beallitott, beformazott vinyoval vettem toluk, semmi dolgom nem volt.

wifit, PC kapcsolodast még nem probaltam, majd beszámolok.

ha egyszer hazajutok, felpakolok ra egy valag zenet, kepet, sorozatot es foleg MKV-t! :))

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.16. 19:01:54

Zsír ez a Popcorn tényleg, majd kiváncsi vagyok HD-s mkv tekerésénél vannak e még gondok, stabilitás, stb. Nekem sajnos azért nem jön szóba, mert ethernet nincs rajta...gigabit híján ez igen problémássá teszi a hálózaton keresztüli streamelést 1080p-s videóknál, de még a 720p-vel is lehet gond, másolgatni pedig nincs kedvem. Veszek két 1 Tb-os vinyót, rádugom a switchre, és mindent onnan játszon le az eszköz. De egyébként az 55 pénzt tényleg nagyon jó ár.

Zeze 2008.07.16. 19:36:18

"...mert ethernet nincs rajta..."

vagy elírtad ezt a sort, vagy tévedsz, mert van rajta ethernet csati, 100 Mbps. Wifi nincs, egy access point mellérakásával wifi-síthető, nyilván csakis n-es (300 Mbps) wifi AP-tal érdemes csak próbálkozni, mert a HD tartalom lassabb kapcsolattal esélytelen.

Egyébként klassz cucc a Popcorn, de a Tvix is - szerintem.

A Lejátszó.hu tényleg korrekt hely, dago-t csak megerősíteni tudom!

-Thingol- · http://iTouch.hu 2008.07.16. 21:01:39

dewla, ugye tudod, hogy egy olyan kütyü, ami a két tervezett TB-os wincsidet megmozgatja, megint csak nem lesz olcsó? egy átlagos router/switch faszom kütyü messze nem éri el az 50 mbitet sem (pl asus wl 500 gP csak 3 MB-al másol winyóra).

Zeze 2008.07.16. 21:47:10

Dewla!

Használj NAS-t!
QNAP, Synology vagy ReadyNAS a tuti, ír/olvas ezerrel, 1,2,4,5 lemezesek léteznek, RAID meg minden jóság, pl. . torrent kliens, térfigyelő kamera, webszerver, USB mentés, hot-swap diszkcsere, stb...

Beszerzési forrás szintén a Lejátszó.hu, itt:
lejatszo.hu/?oldal=webshop&wskat=NAS%20%28H%E1l%F3zati%20merevlemez%29

Én is egy 4 vagy 5 lemezes Synology-ra gyűjtök épp, amiket tud az brutál...

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.16. 22:47:04

Zeze, jogos elírás , van rajta ethernet ofkorsz, de nem gigabites, és innentől a HD-s streamelés értelmetlen így az ethernet port számomra használhatatlan.

Én direkt most mindenhova a falba CAT6-os kábeleket raktam (összesen picivel több, mint 700 métert).

Thingol, nekem is volt olyan routerem, szabadultam borzalmas eszköz amint az extra szolgáltatásai akarod használni (torrent, usb-s vinyó).

A TB-os vinyókat mindenképpen egy NAS-ban fogom elhelyezni amit gigabiten rákötök a 20 portos gigabites switch egyik portjára.

Ha elkészül a full hálózat az új házban, akkor fogok arról is majd postolni egy részletest, fényképekkel meg minden. Maga a NAS beszerzése még kb. 1.5 hónap múlva esedékes. Lehet nem valami brutált beszek, hanem többet a legegyszerűbből. NAS témába még nem ástam bele nagyon-nagyon magam, de pl. jó lenne ha tudna iTunes megosztást, mert az mp3 librarymet mindenképp ott tervezem tárolni.

-Thingol- · http://iTouch.hu 2008.07.16. 22:50:45

most már én sem örülök ennek a routernek, de most már ez van, ez kell szeretni. Amire használom, arra jó (streambe simán viszi a divx-et, néha 720p-t is, bár tekerésnél nagyon belassul). Sajnos mostanában nem igazán jutok pénzhez, szóval hiába lesem innen az ötleteket, tél előtt nem igazán lesz rá keretem... jövő nyáron viszont amerikába akarok menni egy hónapra :)

dago 2008.07.17. 18:39:57

bezony, nem gigabites, de nyugodtan irj nekik es kerdezd meg, hogy mi varhato, mert mar vannak elorendeleseik.
egyebkent azt mondjak, hogy a 720p az ethernetes access pointtal siman megy streamben.
idom még nem volt a tovabbi tesztekre, de hamarosan...

Zeze 2008.07.23. 21:29:58

"...de nem gigabites, és innentől a HD-s streamelés értelmetlen..."

Bocs de miről is beszélsz? 100 Mbites ethernet bőségesen elég a fullHD streamhez, na ne viccelj már. Hónapok óta használom, 1080p filmeket nézek rajta, és tökéletes. Lassan mondom, hogy érthető legyen: T Ö K É L E T E S. Nem akad, nem röcög, megy mint a cunami.

A Dvico Tvix-ben is 100 Mbps az ethernet, az is fullHD lejátszó, az is megy mint az atom. Valamit nagyon félreértesz te itt...

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.24. 10:24:06

Zeze, megkövetlek! Számomra eddig valamiért evidencia volt, hogy a 1080p streameléshez gigabit kell. Sok helyen hallottam ezt, és olvastam is (fórumok, stb). Valahogy elfogadtam, de nem néztem rendesen utána. Viszont most megtettem, és gyakorlatilag azt láttam, hogy a Blu Ray, azaz a tömörítetlen 1080p-s stream-hez kell 50 Mbit. Azaz egy Full Duplex-es 100Mbites hálón ha más forgalom nincs, ennek mennie kell akadás mentesen.

Ha már megy egy letöltés, és közben valaki netezik, akkor már lehetnek gondok, de persze ez a legtöbb esetben nem reális veszély. Én ezzel az információval együtt sem bántam meg, hogy gigabites infrastrkutúrát alakítok ki otthon (CAT6 kábelek, gigabit switch), mert így biztosan nem lesz gond. És ha már minden gigabit otthon, akkor már ne pont a média lejátszó 100 Mbites kártyája legyen a szűk keresztmetszet. De persze lehet ha a hálózat többi része full gigabit, akkor 100 mindig jutni a média lejátszónak...Egyébként most az Apple TV-n gondolkozom nagyon. 229 dollár, alig több, mint 30 ezer forint a 40 gigás modell. Ma már teljesen feltörhető, és játsz a divx-et és mkv-t is...
süti beállítások módosítása