Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Megvolt: Mass Effect

2007.12.07. 10:58 Dewla


















Tegnap előtt sikerült befejeznem a Mass Effect névre hallgató igen kiválló szerepjátékot. A játékot a korábbi méltán nagyon sikeres Knights of the Old Republic széria alkotói jegyzik. Sok hasonlóság fedezhető fel a játékmenetben a KOTOR szériához, és ez jó, mert mindkét rész remek játék volt. A Mass Effectben Shepherd parancsnokot alakítjuk, a játék legelején meghatározhatjuk a nemét, és az arcát is teljesen egyénileg alakíthatjuk ki. A fenti képen a default male Shepherd látható, én ezzel vittem végig, mert többszöri próbálkozás után sem sikerült olyan arcot kreálnom amit szívesen néznék kb. 30 órán át. A küllem után a kaszt kerül meghatározásra, három fő kaszt van Soldier aki csak lőni tud de azt nagyon, van Adept akinek un. biotic képességeket tud használni magyarul varázsló, és van Engineer aki ilyen tech ember (hacking, decryption stb), de tud gyógyítani valamint a robot ellenfelek összezavarásában is jó. Ezen kívül van még ezen osztályok keveréke pl. Infiltrator: picit Soldier-picit Engineer. AD&D-n nevelkedetteknek multi class :) Ezek persze picit mind a két szakmályukhoz értenek, de egyikhez sem igazán. Többszri újrakezdés után én végül a Soldier kasztot választottam, és nem bántam meg, mert magam mellé egy Biotic és egy Tech spec karaktert választottam a partiba és így megvolt minden, ráadásul a fórumok első végigjátszásnak is ezt ajánlották.

A játék sztori lenyűgöző, teljesen regényszerű. A karakterek mimikája és arcvonásai teljesen realisztikusak, a voice acting telitalálat. Ennek köszönhetően a párbeszédek nem az autómatikus next-next-next reakciót váltják ki az emberből, hanem a figylemes olvasást és a sztori követését. A párbeszédek során természetesen válaszhatunk bizonyos válaszok között amik kihatnak a későbbi játékmenetre. A grafika remek, a biotikus képességek amint repkednek az ellenfelek meg a bútorok nagyon állatul néznek ki. A gép inteligenciája egész jó, és a csapattársaink (akiket a gép irányít) is csak ritkán csinálnak égbekiáltó marhaságokat (álltalában akkor amikor olyan küldetés volt, hogy nem megölni kellett mindenkit, hanem csak leütni pl.). A harcrednszer real-time mint pl. az Oblivionban csak puskákkal, viszont amikro fegyvert vagy képességet váltunk akkor áll. A fejlődési rendszer egyszerű de nagyszerű, ezen a téren is remek a játék.

A játékmenet érdekes abból a szempontból, hogy elég hamar megkapjuk a saját hajónkat és kikerülünk a csillagtérképre ahol szabadon jöhetünk mehetünk, de előre meg van jelölve három helyszín ami a fő sztorihoz kapcsolódik. Kapunk közben mindenhonnan rengeteg mellékküldetést, és számos bolygót és naprendszert fedezhetünk fel. Az érdekes az, hogy gondoltam mielőtt belekzdek a sztoriba gyorsan letudom az épp aktuális mellékküldetésket, aztán egyszercsak vagy 20. szintű voltam már és még a fő sztoriban sehol nem jártam. Ebből adódik az a összesen háromn negaívum amit fel tudok hozni. Az egyik az, hogy úgy éreztem, hogy a szörnyeket mindig az aktuális szintemhez skálázta a program. Azaz nem sokkal könnyebben öltem az ellenfeleket a végén 40. szinten (abban a küldetésben amit már az elején is elkezdhettem volna), mint a játék elején. Ez persze nyilván folyamatos kihívást jelent, másrészről nem adja meg azt az elégtételt, hogy jól feltápoltam magam, és  innentől mindenki 1 lővés. A másik probléma is abból adódik, hogy ugye amiatt hogy teljesen szabadon lehet jönni-menin a fejlesztők nem tudhatták, hogy milyen sorrendben fogjuk csinálni a küldetéseket. Előfordult, hogy egy viszonylag bonyesz küldetés után (politikai machinációk, megfélemlítés, stb), kaptam 500 creditet, mikor a bankszámlámom akkor kb. 1.5 millió volt már. Ezt elfelejtették a fejlesztők felskálázni. A lootrendszer viszont szintén szintfüggő. A tárgyak neve után római számok vannak I-X között. Pl. Az Avenger I az is egy puska és az Avenger VIII az már egy sokkal-sokkal erősebb puska. Namost a lootrendszer úgy van kitalálva, hogy kb. elosztja a program a szintedet 5-el, és nagyjából olyan szintű dolgot fogsz a ládákban találni. Tehát a program elején szinte kizárólag I-est, míg a végén már minden bokorban IX-es cucc van. Ezzel persze nagyon jól el lehet érni, hogymindig egy picit jobb cuccokat találsz, és így a karatker fejlődésével párhuzamosan fejlődnek a cuccok, de viszont elveszik az a fajta élmény amikor mondjuk az Oblivionban mondjuk véletlenül rábukkantam egy eldugott barlangra, belopakodtam a nagy rusna pókok mellett és viszonylat alacsony szinten egy tök powerful cuccal nyomhattam.

Szóval talán az Oblivion szintjét nem éri el, de egy 10/9-et simán adok neki, a végigjátszás úgy hogy gyakorlatilag minden side questet megcsináltam kb. 30 órát vett igénybe.

P.S: Fórumokon vannak olyan fanatikusok és achievement vadászok akik tényleg képesek egy ilyen játékot két-háromszor végigvinni...kipróbálni a jó utat és a gonoszt, az első vigijátszásnál unlockolsz egy olyan dolgot hogy egy képességet odaadhatsz a következő karkterednek. És már azt kombinálják, hogy akkor egy shotgunnal rohangászó adept mekkora király lesz...fanatikusok birkatürelemmel és túl sok idővel. Nem tudom minek kéne történnie, hogy egy játékokt kétszer vigyek végig legyen az bármennyire jó...(Ugye Rigó és a FF VII)

15 komment

Címkék: game x360

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr61255405

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: [X360] Mass Effect megateszt 2008.12.28. 16:33:07

[...]6-án PC-re is megjelenik; előzetesként most az Xbox360 verziót teszteljük. Dewla már írt róla a saját blogján régebben, de most én is sorra kerítem hosszabban[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joker24 2008.06.20. 14:17:50

Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem a mass effect-hez!Megkaptam a hajot és addig minden jol is ment!De a csillag térkép nem jön be nekem,csak egy sötét képernyő!Ha rányomok a jobb egérgombra egy pillanatra beugrik a térkép egy része utána megint sötét mintha töltene!De nem csinál semmit!A gépem bírja a terhelést ezért az nem lehet probléma (8600GT,dual core,2 gb ram)!Előre is köszönöm a segítséget!

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.06.20. 15:58:20

A Google szerint a tört PC-s változatban nem megy a csillagtérkép, vedd meg az eredetit, vagy keressél jobb törést hozzá. (Nem tudom, van-e ilyen, nekem továbbra is csak az Xboxos változat van meg, ahol ilyen problémák nem lépnek fel... ;) ) 8k a magyar verzió PC-re, szerintem egyáltalán nem durva ár (oszd le a 30+ óra játékidővel...). A fordítást viszont nem tudom, milyen, meg hogy át lehet-e kapcsolni angolra...

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.20. 16:04:43

Prezzey megelőzött, épp azt akartam írni, hogy konkrét info-m nincsen, miután én is Xboxon vittem végig, de egy 1 perces google után már láttam, hogy ez bizony a copy protection miatt van :)

Anno emlékszem amikor a Settlers szivatott meg hasonlóan, vagy az 5. pályán nem csinált egy bizonyos fajta egységet, de addigra már vagy 5-6 órát beleraktam a játékban. Még ugyan ennyit szenvedtem azzal, hogy rájöjjek mi a baj, mert azt hittem én rontok el valamit...Be is rágtam rá, és azért se vettem meg :)

Jim 2008.06.21. 00:04:58

Most elég elcsépelt lesz, amit mondok: a ti érdeketek is, hogy megvegyétek a játékot. Én örülök, hogy legalább a Bioware nem szúrt ki a PC-sekkel, nem szeretném, ha itt be is fejeznék a gyenge eladások láttán. Ráadásul senki nem mondhatja, hogy drága a játék! Magyar felirattal 8000 HUF, míg XBOX360-ra 17e.

joker24 2008.06.22. 11:17:44

Köszi szépen a segítséget!Igazatok van megveszem az eredetit az a legegyszerübb és tényleg nem vészes az ára!Köszönöm mégegyszer a tanácsokat!

Dante 2008.06.25. 19:01:39

Hellosztok!!
lenne egy problémám elkeztem a Mass Effect-t Windows Vistán de vissza váltottam xp-re és most újra felraktam de nem indul bekapcsolom elkezd tölteni és mikor a vidó jönne nem csinál semmi csak egy üres képernyőn van!!
A Konfigomal nincs baj!
Vistán már ment
Lehet az xp- a baja??
Aki tud az segítsen PLZ!!
Ide is irhatok vagy küldjetek e-mail-t : vargaveszejes@freemail.hu
Előre is köszi!!
BY

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.26. 15:30:18

Helló! Talán a többiek tudnak segíteni, én Xbox-on játszottam végig, szóval ezekről a technikai problémákról semmit nem tudok

rivas 2008.07.05. 11:37:06

Hidd el van akinek drága. pl itt vagyok én. A havi fizum majd 10%-a, a 8e ft. Rohadt drága...

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.06. 18:06:33

De gondold végig, ha leosztod a játékidővel, baromira jól jössz ki ahhoz képest, ha mondjuk mozira vagy könyvre költenéd a szórakozásra szánt pénzedet. 8000 osztva mondjuk 30 órával (én már többnél tartok, de a második végigjátszásomat csinálom) az kb 267 Ft óránként. Persze az tényleg baj, ha abszolút értékben kevés a pénz szórakozásra, meg az is baj, hogy ezt a 267 Ft-ot egyben kell kifizetni és nem óránként.

De szerintem ha van, ami ilyen téren durván drága, az nem a játékprogram, hanem a _könyv_, csak mivel abszolút értékben kevesebbe kerül, ezért kevesebben gondolnak bele. Én magamról tudom hogy amilyen tempóban olvasok, _heti_ 10-15k-t el tudnék költeni könyvre, ha újonnan venném.... úgyhogy inkább könyvtár meg antikvárium meg profi vagyok leárazásvadászatban.

Kár, hogy Mo-n kevés a játékkölcsönző, PC-s játékkölcsönző meg nincs is, de lehet, hogy használtan tudsz venni PC-s Mass Effectet olcsóbban. (Én még nem láttam, de nem is figyeltem, mert már nem érint. Én most épp egy Lost Odysseyt szeretnék olcsón :) )

tomii 2008.07.08. 22:55:56

tud nekem valaki segiteni abban hogy ha kapok az ellentöl egy olyan lövést ami nem engedi a fegyvereimet "lehülni " ill. folyamatosan "túlmelegedést" mutat azt hogy lehet orvosolni? Köszi

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.14. 07:40:01

tudytty légyszi szorítkozzunk a játékkal kapcsolatos tippekre, trükkökre, ne a feltörésre vonatkozókra. Egyébként meg nem valószínű, hogy a Bioware megértően bólogatna, hogy itt ebben az országban mert szegények vagyunk nyugodtan warezolhatják a játékait...

Ateeees 2008.08.27. 20:35:02

Helló!! Help!! Elindítom a játékot és megjelenik fekete képernyőn egy homokóra középen és kész.Nem csinál semmit!Mi lehet a gond?? Aki tud segítsen vagy írjon mailt!Nagyon fontos köszi

Koyo 2008.10.05. 22:57:48

Üdv mindenkinek!
Miért van az hogy a játék során többször olyan bajba kerültem,hogy a felmelegedett fegyverek nem hűlnek vissza,és ha mind felmelegedett akkor csak a többiekre hagyatkozhatom,ha őket sem szedik le tán!
Ez ciki,mert ép a végén vagyok,Sarennel bírkózom,de elég uncsi így,hogy már 5x kezdtem el gyilkolni,és 25-30perc után fel kell adnom,mert nem csökken az életereje!
Mi a baj?

Neeeeee · http://neeeeeeeee 2008.10.19. 16:29:49

azaa jom mint ateeesnek fekete kép meg homokóra azt nem lép tovább pls help me

alienke 2009.12.12. 20:05:36

nekem az a bajom a mass effectel hogy
felment a gépemre de amikor el akarnám inditani bejön a launcher rá kattintok a játék indítására onnantól kezdve csak bámulom az asztalt mellesleg XP van please help me
süti beállítások módosítása