Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Új fülhallgató: Bose In-Ear Triport

2010.06.04. 10:14 Dewla

Két és fél éve írtam egy akkoriban viszonylag nagy érdeklődésre számot adó posztot a fülhallgatókról. Akkor kezdtem bejáratni a Sony MDR-EX90-es fülhallgatómat, ami azóta is kivvállóan szolgált. Sajnos csak múlt időben, mert egy számomra is rejtélyes helyen és időben elvesztettem. Biztos valahol ott hagytam. Kár érte, eszembe nem jutott volna másik fülhallgatóért pénzt adni. Mivel a minőséghez könnyű hozzászokni, nem volt kérdés, hogy kell új fülghallgató. Az említett Sony széria kifutott, útódjának az MDR-EX500-ast (fölső kép) lehet tekinteni. Látható, hogy az EX90-hez  (alső kép) képest merőleges a hangkeltő dobozka. Ez a kialakítás és a design sem szimpatikus nekem, így ebben nem is gondolkodtam. Shure, Sennheiser, Klipsch voltak a kiszemelt márkák. Titokban azért szerettem volna előrébb lépni minőségben a Sonyhoz képest, de sajnos a Shure és  a Klipsch releváns fülghallgatói számomra irreálisan drágák (50+ezer Ft). A Sennheiser fübedugós fülesei számomra valahogy mindig a józan de lélektelen megoldást jelentették, olcsó kivitelezés, nincs design, nem igazán szimpatikus, bár ár érték arányban a cx-300-II biztos verhetetlen. Nemrég félig munka félig szabadság ügyén Izlandon jártunk és nagyon hiányzott egy rendes fülhallgató (egy iPad mégjobban btw...). Reykjavikban az utolsó előtti napon benéztem egy plázába, hátha (főleg, hogy hazafele egyedül repültem). Egyetlen műszaki cikkeket áruló kereskedelmi egység egy Sony márkabolt volt. Bementem, mondtam az eladónak, füles kell. Odavezetett a 3-4 ezer forintos fülhallgatókhoz, mondtam ennél valamivel minőségibb dolgot keresek. Akkor odavezetett egy vitrinhez és rábökött egy zárt üveg mögött álló 70.000 forint körüli Sony professzionális stúdió füleshez. Mondtam oké, akkor a kettő között nézzünk valamit. Erre kezembe adta a Bose In-Ear fülesét. Mondtam ááá, ezeket a Bose-kat (ejtsd: bóz, nem bóze, meg bőze) láttam már itthon vitrin alatt Media Marktban, tuti nem tudom megfizetni. Azt mondja, hogy de most náluk valamiért az eredeti árnál 30%-al olcsóbb, ő sem tudja miért ennyi, de amúgy is ezt ajánlaná az egész boltból, neki is ilyen van. Megköszöntem a segítséget, elmentem kajálni, közben a plázás ingyen wifi-n kicsit utána olvastam, mennyi itthom, milyenek a review-k. Ilyenkor általában az amazon.com-ra megyek, elolvasom, hogy mit írnak a vásárlók. Viszonylag megosztottak voltak a vélemények, volt sok dícséret és eszetlen lehúzás is. A lehúzások szinte sosem a hangzást, hanem pl. a fülből való kiesést , és a gyenge zaj-izolációt reklamálták. Azt is kiderítettem, hogy 1-2 éve a Bose frissítette a fülhallgatót és kijavította azokat a panaszokat, hogy könnyen kiesnek a fülből. Onnan lehet megismerni a frissített modellt, hogy fekete-fehér a zsinórja a korábbi tiszta fekete helyett. Elkezdtem számolgatni az árát. Ha az ember Izlandon kb. 5000 forint felett vásárol, akkor a reptéren még a kb. 10%-os adót visszakapja (mivel nem EU tag). Így nagyjából a magyarországi 28.000-30.000 forint körüli ár felére jött ki a dolog. A lélektani határom amennyit fülesért maximum akartam fizetni 20.000 körül volt, tehát itthon meg se néztem volna  Bose-t, de ennyiért elérhető távolságba került. Több review egyébként azt írta, hogy komoly bejáratás (burn-in) kell a cuccnak, és utána megtáltosodik. Visszamentem a boltba, mondtam ha meghallgathatok egyet és tetszik, valamint a fekete fehéret árulják megveszem. Meghallgattam, már az újabbat árulták, megvettem. Hozzá teszem szkeptikusan álltam a dologhoz, a Bose termékeit a korábbi hangfal élményeim miatt nem tartottam túl sokra.

Akkor most néhány szót a fülesről. A képen látható kiszerelésben érkezik. Külsőre nekem nagyon bejön, szép a fekete-fehér kábel, a hozzáadott tok minősége pazar. A fülbe kerülő rész rácsozása remekül néz ki. Adnak még hozzá három szilikon véget különböző fülmérethez, valamint egy nyakba akasztót (nagyon nagy királyság, így jöttem vele hazafele és imádtam), és egy ruhacsipeszt.

 

De miért is különleges ez a fülhallgató? Azért, mert egy picit más úton jár, mint a versenytársak. A szó szoros értelmében nem hallójáraton belüli füles, mert a viszonylag nagy szilikon "beleül" a fülkagylóba. Berakok egy közelebbi képet, hogy érthető legyen. 

Ennek a ténynek több következménye is van. Negatív, hogy, ily módon a külső zajok szűrése valamivel gyengébb, mint a szokásos agybadugós füleseknél, valamint, hogy nem ül annyira stabilan, mint amit tényleg benyom az ember a fülkagylója mélyre. Előnye, hogy szerintem hoszzú távon sokkal kényelmesebb, nem izzad be az ember füle, nem olyan érzés, mint egy füldugó viselése. Hangzásban azáltal, hogy picit távolabb van a hallójárattól a fülhallgató a sztereó színpadkép sokkal tágabb, szélesebb, mint pl. a Sony esetében volt. Ez a lágyabb csendesebb zenéknél/koncerteknél nagyon szépen kijön. Szigorúan a hangot nézve úgy érzem, hogy basszusban picit gyengébb a Sony-nál, de a magasak és az apró részleletek tekintetében precízebb, jobb, és a szélesebb színpadkép is növeli ezt a hatást. Nagyon megtetszett a hangzása amikor meghallgattam a boltban, és ugye ez állítólag idővel csak javulni fog, kíváncsian várom. A verdikt az, hogy nagyon jó füles a Bose In-Ear, én bárkinek ajánlom, de a magyarországi 30.000 körüli árát soknak tartom, 20 körül tökéletes vétel lenne.

 


Szólj hozzá!

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr462055554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása