Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Push Gmail iPhone-on

2009.09.25. 11:31 Dewla

 A 3.0-ás szoftverrel képessé vált az iPhone un. push metódussal fogadni a leveleket. Ez annyit jelent, hogy nem nekünk kell elindítani a mail applikációt hogy megnézzük milyen új leveleink vannak.  Nem kell beállítanunk egy intervallumot sem hogy milyen időközönként ellenőrizze a leveleinket, hanem SMS módjára a szerver, ha jön egy új levél akkor azt "rányomja" (push) a telefonunkra. Az e-mail, postaládánkba érkezésekor a telefonunk az sms-hez hasonlóan hangjelzéssel és badge-el (kis piros szám a Mail ikonján) jelzi hogy e-mail jött. Ez roppant kényelmes és hatákony megoldás, mivel azonnal tudjuk ha levelünk jött mégis akkumulátor és adatforgalom szempontból sokkal kedvezőbb annál ha pl. 5 percenként ellenőrizné a telefonunk a mailjeinket.

A pusht támogató (pl. Exchange) rendszereken már működött ez a szolgáltatás. Én a minap fedeztem fel, hogy lehetőség van a Google Sync segítségével az általam használt is igen közkedvelt Gmail esetében beállítani az iPhone-on a push notification-t. Igazán megörültem, mivel ez tényleg jó dolog.

Itt lehet egyébként részletes leírást olvasni arról, hogy hogyan kell beállítani.

Be is állítottam jól. A korábbi Gmail IMAP fiókomat kikapcsoltam (nagy királyság, hogy nem kell kitörölni a fiókot lehet inaktiválni, tehát ha az új rendszer nem válik be könnyen visszatérhetünk a régihez). Elsőre tök jól működik, egész nap használtam és élveztem, hogy sms szerűen érkeznek folyamatosan az új emailek.

Aztán lefeküdtem aludni, a telefont beraktam a bölcsőbe az ágy fölött. Lehet már sejteni a módszer hátulütőjét. Épp majdnem elaludtam amikor szól a telefon. Új emailt kaptam a HVG ügyfélpont írt, hogy fizessek elő vagy valami. Akkor eszembe jutott, hogy pl. a hasznaltauto.hu email éretesítő szolgáltatása rendszeresen hajnali háromkor küldi el, hogy milyen új Lexus hirdetések kerültek fel aznap (nem akarok épp autót venni, csak érdekel hol tartanak az árak). Szóval azért mégsem túl praktikus ez a dolog. Ha valaki hajnalban küld SMS-t akkor nem baj ha felébredek, jó eséllyel valami sürgős, de egy reklám e-mail miatt már nem szívesen kelek fel. Persze ki lehet kapcsolni a push notification-t, de minden este bemenni a menübe kikapcsolni, reggel meg be már túl macerás. A megoldás az, hogy a hangbeállítások között ki kell kapcsolni a beérkező email üzenetek hangját. Szerencsére email érkezésekor nem rezeg a telefon, tehát alhatunk nyugodtan nem fog felébreszeni minket sem egy reklám sem egy átcsúszott spam.

Ezzel tehát elértük azt, hogy bármikor elég csak ránézni az iPhone Mail alkalmazás ikonjára, hogy megtudjuk jött e levelünk és hány darab. Ha a zsebünkben van a telefon nem értesülünk azonnal az új levelekről, de még mindig jobb a helyzet, mintha mindig el kéne indítani a Mail-t aztán megvárni amíg kapcsolódik majd letölti az új leveleket.

Pushra fel tehát minden Gmail és iphone felhasználónak!

 U.i: Ha számítógépen elolvasunk egy eddig olvasatlan levelet, akkor real timeban azonnal eltűnik az iPhone-on is az ikon!

 


2 komment

Címkék: iphone

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr71406038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ststofi · http://www.twitter.com/kereszte 2009.09.26. 18:41:31

Egy picit félreértetted, a push email nem az apple szerverein keresztül üzemel, hanem a mail szerverrel tart folyamatos adatkapcsolatot a telefon. A gmail új fejlesztése az, hogy támogatja az ativesync kapcsolatot (vagyis úgy kommunikál, mint az exchange, amivel mindig is tudta az iphone a push-t). A nagy hátránya az, hogy folyamatosan fenntart egy https adatkapcsolatot, ami lezabálja az aksit és állandó (kicsi) adatforgalmat jelent. Előnye h azonnal látja az eszköz a változást (néha idegesítő, ahogy írtad), Sajnos az iphone nem tudja az időszakonkénti váltást push és pull között (vagyis hogy nappal legyen push, éjjel pedig csak időközönként nézzen rá - amit még a nokia biznisz és windowsmobile is implementált. Nekem volt olyan, hogy reggelre frankón lemerült, mert nem 50% alszom el.

Alízium · http://minerva-szki.hu/szakkepzesek/ujsagiro-1.php 2009.11.09. 13:45:33

Nekem a gmail-el az a bajom, hogy nem engedi csak a beérkező mappát megnézni. :(
süti beállítások módosítása