Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Az iPad hatása

2010.01.29. 12:45 Dewla

Mai hír (lehet csak nekem, de tök mindegy), hogy az MSI is tablettel jön. 10 inch, 500 dollár, micsoda meglepetés. Itt a kép. Látjuk, hogy ez gyakorlatilag egy Windows desktop, szerintem ha húzom az ujjam a képen követi a mouse pointer. Most lehet borítékolni, hogy sorra fognak kijönni a PC gyártók a 10 colos táblákkal. Pontosan ugyan lesz az a helyzet, mint amikor az iPhone kijött. És ugyan az fog történni. A Win-es táblák gyártói majd jönnek, hogy de két mag, meg multi-task, meg n ghz-el több, mint az iPad, van kamera, meg USB (lásd mms nem tudás az iPhone-ban). Párhuzamosan mindegyik gyártó elkezdi (lehet már el is kezdte) fejleszteni az ujjal vezérelhető tablet-skint a saját eszközére. Pont úgy, mint ahogy a Windows Mobile-os telefongyártók tették az iPhone megjelenését követően. Talán mostanra eljutottak odáig, hogy kezelhetőségben megközelítik az első iPhone-t (De legalább 8 Mp-eles a kamera). És nem lesz jól kezelhető. Lassú lesz, nem lesz elég reszponzív. 

A baj az, hogy elhibázott az alapkoncepció. Nincs külön platformot ami arra van, hogy az ember a saját kezével manipulálja az alkalmazásokat. Alapvető felhasználó felületi evolúciós hátrány van. Nem lesz AppStore, amelyben arra a konkrét eszközre optimalizált és kifejlesztett alkalmazások lesznek. A Microsoft nem fejlesztett már ki az Office-hoz teljesen ujjvezérelt interface-t. Csili-vili skinek lesznek majd a windows-on, de x-edik szint után csak előjön majd a control panel classic view, meg a start menü. Egy asztali számítógépre tervezett és fejlesztett operációs rendszerből akarnak majd iPad-szerű élményt kihozni. Nem fog menni. Persze csomó mindenben jobbak lesznek ezek az eszközök, fognak tudni divx-et egyből, meg menni fog rajtuk a flash. De érintés vezérlésre optimalizált böngésző nem lesz rajta. Az a könnyedség és intuitív magától értetődő használat teljességgel hiányozni fog belőle.

Az iPad egy "céleszköz, ami végtelen sok feladatra jó ugyan, de mégis egy olyan dolog, ami működik és nem működtetni kell".

Az iPhone OS pici UI módosítással és néhány, az eszközre optimalizált alkalmazással megálja a helyét egy 10 colos táblán (sőt, szárnyakat kap!). Nem a tábla egy nagy iPhone, hanem az iPhone egy kis tábla. Képzeljük el a jelenleg legújabb Windows Mobile 6.5-öt 10 colban. Tegye fel a kezét aki szeretne egy ilyen gépet...


9 komment

Címkék: apple rant gadget ipad

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr711712260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zool2107 2010.01.29. 14:45:48

Kicsit le vagy maradva, a kb. 3 hete tartott CES tele volt ezekkel a kütyükkel, szal nem az Apple iTab-je miatt jöttek létre ezek a cuccok "hirtelen". Sőt ha így néznék, akkor az Apple dobta ki az iTab-et gyorsban arra a nyomásra, amit a CES-en látott. Szal nem kellene kettős mércét alkalmazni :)

Amúgy nem csak windows létezik. Különféle linux disztrókat is pakolnak rá (netbook-okat gondolom ismered, azokon is van pár egyedi linux) meg persze ott lesz az android is. Amit a skinekről írsz: az iphone előtt is voltak már skinek a winmo-ra (mint ahogy érintőkijelzős mobilok is - sokan írják azt, hogy csak az iphone miatt vannak érintőkijelzős mobilok és minden gyártó azt másolja).
Az ui dologban részben igazad van, de ne temess már minden egyéb érintőképernyős dolgot ami nem apple (microsoft: surface, courier - ha nem ismered nézz utána). Baszki a legalapabb lg kp500-ra lehet direkt érintőképernyőre optimalizált java progikat találni. Szted ha tényleg áttörő sikere lesz ezeknek a táblagépeknek és elterjednek, akkor nem fognak rájuk optimalizált alkalmazásokat írni (office, böngészők stb.)? Ja meg továbbra is a másik mantra: android :)

Jó dolog ez az iTab, de számomra 2 alapvető hiányossága van: nincs valódi multitask, illetve önmagában használhatatlan (értsd: asztali gép vagy notebook nélkül nem jó semmire sajna). Ez a második sztem a súlyosabb téma, pl. ezért nem is vennék a szüleimnek ilyet, mert akkor már kellene hozzá egy teljes értékű számítógép is.

prezzey · http://www.prezzey.net 2010.01.29. 15:42:08

A Crunchpad is már egy ideje be van ígérve, közben átnevezték (JooJoo -> ANYÁM ez még rosszabb név mint az "iPad"), botrány is volt körülötte, stb. de most már úgy néz ki tényleg jön. Úgyhogy egyetértek az előttem szólóval.

Már egy ideje figyelem a tablet híreket, mert nekem is tablet PC-m van (egy convertible, szóval lehet rajta dolgozni és bizony leginkább azt szoktam rajta, tehát nem ugyanaz a piaci szegmens mint az iPad.... inkább egy subnotebook és egy Wacom tablet szerelemgyereke). Amikor eredetileg vettem, ha jól számolom három éve és egy hónapja, akkor az emberek nagy része hülyének nézett, Steve Jobs pedig nagy hangon bizonygatta a médiában hogy soha nem lesz Apple tablet PC, mert nincs értelme, stb. úgyhogy most eléggé szórakoztatnak az új fejlemények. Az enyém egy Lenovo, de akkor még szívesen vettem volna egy Apple tabletet, és azóta is vártam hogy előálljanak valamivel.

Nos ez megtörtént, közben viszont annyira rászoktam a Debianra, hogy nagyon :D úgyhogy attól tartok, hogy egy iPhone OS-es (még csak nem is Mac OS) tablettől folyamatosan az agyvérzés kerülgetne. Mondjuk előbb-utóbb biztos lesz rajta Linux, mert min nincsen?? Az enyémen se az volt, amikor hazavittem a boltból. (Az meg aztán megint más kérdés, hogy lesznek olyan slate-ek, amiket direkt Linuxra terveztek...) De az a bajom, hogy maga a hardver annyira nem tetszik, pl. nem igaz hogy egy nyomorult USB-t nem tudtak rápréselni. Szerintem az USB még olyanoknak is hiányozni fog, akik a Linuxról azt sem tudják, hogy azt eszik-e vagy isszák (tapasztalat, sok ilyen ismerősöm van). Persze a pendrive első számú felhasználása a "hadd másoljam le gyorsan ezt a zenét/filmet/stb", úgyhogy ez az Apple agyonDRM-elt filozófiájába végső soron tökéletesen illeszkedik.

A multitasking szerintem a lányoknak nagy átlagban jobban fog hiányozni, mint a fiúknak ;] (rajzolás közben Skype/chat/akármi?) Pedig vannak olyan maces ismerőseim, akiknek ismerve azt hogy mire használják a gépüket, ideális lenne egy ilyesmi hardver, csak akkor kéne rá multitasking, meg flash, meg egy USB port.

Viszont arra marha jó, hogy felpezsdítette a piacot, meg a médiát, erről beszélnek a népek, megindult a verseny, én meg majd megveszem az akármilyen kínai slate-et, ami kétszer annyit tud feleennyiért, és nem lekerekített a széle. ;] (az iPod megjelenése környékén jártam így, szóval valós példa)

zila 2010.01.29. 15:43:54

@Zool2107: KIcsit részleteznéd, hogy miért _kellene_ hozzá asztali gép? Szerintem ez nem feltétel, hanem opció, ha van jó, ha nincs nem baj...

Dewla · http://konnektor.org 2010.01.29. 18:35:19

Zool2107, lehet félreérthető voltam, én tisztában vagyok a már bejelentett tabletekkel, amit igazából hangsúlyozni akartam, hogy a cégek megpróbálják majd az Apple féle könnyedséget belevinni a termékekbe, ami izzadságszagú lagos skinezésben fog megnyilvánulni és béna lesz. Ennyi. Nyilván nem állítom, hogy az Apple találta ki a tablet formátumot és most ezt másolja mindenki. Az Apple a táblagép mint formátumhoz való viszonyulásban hozott valami újdonságot.

Voltak skinek a winmo-hoz, de a zoomos képnézegető, meg a slide to unlock, meg a momentumos görgetés mind az iPhone-t utánozták. Az iPhone volt az első aki a rezisztív kijelzőt igazán kihasználta, sőt ehhez tervezte a GUI-t. Aztán ma már mindegyik mobil ilyen, próbálják erőltetni a stylus nélküliséget. De ez mindegy is, az iPhone úttörő mivoltát szerintem senki nem vitatja, sem azt hogy milyen hatása volt a konkurenciára. Én hasonló hatást vizionálok az iPad esetében is.

Nagyon jó amit mondasz, igen nagy sikere lesz az Apple táblagépének ezért sok direkt rá fejlesztett alkalmazás fog készülni ami még több eladott iPad-et fog eredményezni. Ezt a kritikus tömeget, hogy megérje rá tömegében specifikus és jó alkalmazásokat fejleszteni egyenlőre más platformnál nem látom, de lehet tévedek.

Komoly felhasználóknak nem való az iPad asztali gép vagy dolgozós gép kiváltására. Akik a multi-taskot komolyan hiányolják azok nem értik a készüléket.

Prez, de tipikusan nem vagy Apple célcsoport, szerintem az nem hibája a készüléknek, hogy neked nem jó, mert te találsz olcsóbb kinait amire felhekkelsz valami linux disztrót és boldog vagy vele. Vannak ilyen emberek régebben én is ilyesmi voltam de meguntam. Ha tetszik megveszem a kényelmet. Nyilván a Lenovódnak sem akar ellenfele lenni az iPad. De mondjuk fogadjunk nem 500 dollár volt. Ha a te álmaid eszközét hozták volna ki akkor lett volna 1500 dollár és tized annyit adnának el belőle. A tömegek igényeit kell nagyon faszán kielégíteni és közben rengeteg pénzt keresni a tartalmon (appok, könyvek, zenék, filmek).

Nem neked szól, csak úgy a világba, szerintem semmi baj nincs azzal ha valakinek olyan igényei vannak egy termékkel kapcsolatban ami a nagy tömegeknek egyáltalán nincs, de ne háborodjon fel ha vagy egyáltalán nem vagy csak nagyon drágán, vagy hekkeléssel elégítheti ki azt. Van pár nörd aki miközben last.fm-et hallgat, böngész a neten fenn akar lenni skype-on, msn-en, ichat-en, facebookon, twitteren. És most fel vannak háborodva, hogy nekik nem jó a tablet. Hát nekik nem jó. Én a multi touch-nak nem érzem igazi hiányát a tömegek szempontjából. Minek, de tényleg minek? Nekem konkrétan soha nem hiányzott az iPhone-ból. Ha az iPod rész nem menne miközben megy bármi akkor hörögnék, de az megy. Ha érdekel mi van a twitteren megnézem. Ha érdekel mi van a facebookon megnézem. Tényleg egyedül akik valami streamelt online zenehallgató szolgáltatásra vannak rágyógyulva azoknak szívás. De azért nem meglepő, hogy nem az ő szempontjaik szerint terveznek egy oprendszert....

prezzey · http://www.prezzey.net 2010.01.31. 18:20:45

ööö sztem félreértesz, én amellett hogy leírtam hogy nekem miért nem jó (és hogy tuti lesz ami nekem is jó lesz), azért próbáltam azt is kifejteni, hogy egy teljesen "hol kell bekapcsolni" típusú home usernek se fog tetszeni az iPad kb tíz perc használat után. Mert hiányozni fog a flash, meg hiányozni fog az hogy nem lehet rádugni a pendrályjlyvot, stb. (Ismerősök, csoporttársak elég nagy része ilyen, sokan Macet is használnak.) Ezek nem csak nerd embereknek hiányoznak, sőt megkockáztatom azt, hogy nekik (nekünk?) kevésbé, csomóan használnak flash blockert, stb. De az, hogy nem fog menni az aktuális flashjáték amit most küldött át az X.Y., meg nem tudják megnézni az animálódó képeslapot (ne röhögj, látom mikre használják a gépet), meg hirtelen nem tudják hova dugni az USB vackot, az bizony az átlag casual usert nagyon fogja zavarni. Csak azt nem, aki _tényleg_ _soha_ nem használt korábban számítógépet. De ilyen ember sztem 40 alatt a fejlett világban nem nagyon van, ha meg igen, akkor nincs pénze iPadra se.

Szóval nekem ez kicsit olyan, hogy van egy casual fotelben webezős dolog, ami pont azt nem tudja, amit a casual webezős emberekre találtak ki. (Nyilván azért, mert az Apple a saját technológiáját szeretné rányomni ezekre az emberekre a meglévőek helyett. Appstore, stb.)

Persze lehet hogy aztán az lesz, hogy az egész világ holnapra kidobja a flashet (ennek még örülnék is, mert annyira én se szeretem :D ), meg kimegy a divatból az USB, és így tovább, de az is lehet, hogy nem.

"Van pár nörd aki miközben last.fm-et hallgat, böngész a neten fenn akar lenni skype-on, msn-en, ichat-en, facebookon, twitteren."

öööö hát ne mondd, hogy amit mondtam hogy a rajzolgatás közben voice chat (még csak nem is billentyűzetes) az olyan elborult nerd usage scenario. A nők nagy átlagban jobban szeretik a multitaskingot (meg a Skype-ot :D ), szóval nem biztos hogy magadból kell kiindulnod ;]

Amúgy én teljesen egyetértek azzal a filozófiával, hogy ne kelljen szenvedni a számítógéppel, ezért vettem Xboxot mert a játékokkal úgy kell a legkevesebbet szenvedni hogy elinduljanak.

Szukumvit 2010.02.21. 20:02:35

Ezen a cuccon szerintem pont egy Android fut, szoval nem hinnem, hogy egerkurzor koveti az ujjadat. :) Az apple zenei pedig nem is DRM-esek ha jol tudom.

qsoe 2010.03.03. 09:22:09

Nem az csak iPaddal van bajom, hanem úgy általában értelmetlen szerintem a tablet kategória. Filmet nézni kényelmetlen, valamivel meg kell támasztani, míg egy netbookot beteszel az öledbe, és addig hajtod a kijelzőt, amíg kényelmesen nem látszik.
Ha meg te vagy a mérnök vagy a raktáros, aki járkál a területén fel és alá, és közben jegyzetel, akkor jó. Csak amint visszaérsz az irodába, és írnál még egy fél oldalt, akkor nincs normális billentyűzeted, és megintcsak meg kell támasztani, hogy értelmes szögben álljon.
Tehát aki komolyan dolgozna rajta, és kényelmes neki néha egy tablet, az jobban jár egy kifordítható monitorú darabbal, még ha drágább is valamivel, aki meg filmezne, annak csak simán kényelmetlen. És akkor még nem is beszéltem arról, hogy konvertálni kell a filmeket rá.
Ami az iPhone-nál természetes kompromisszum, mert elfér a cserébe zsebedben, az ilyen méretben már nevetséges. Az pedig, hogy gördüléknyen kezelhető elég kevés, cserében a sok kötöttségért. Talán emlékeztek még a régi viccre a lebegőpont hibás pentiumokról:
- Mennyi kettő meg kettő?
- Öt!
- Nem, négy.
- De gyors voltam!
Szóval nem igazán látom a célközönséget a hardcore Apple rajongókon kívül.

Dewla · http://konnektor.org 2010.03.03. 09:47:11

Ne felejtsük el, hogy a világ nem csak olyan szinte kizárólag a praktikumot szem előtt tartó emberekből áll mint te, aki csomagtartó liter alapján választ autót.

Az Apple mester abban, hogy felkeltse a termékei iránt a birtoklási vágyat, nem csak fanboyokban.

Azt, hogy fogni kell mondjuk filmnézés vagy olvasás közben, kb. olyan mintha ezt a papírkönyvnek felrónád. Azt is bírod fogni órákig akár, miközben egy fotelben ülve olvasol. A kindle és az ebook olvasók már bizonyították, hogy az embereknek nem okoz problémát tartani a kezükben valamit és sokáig azt nézni. Szerintem itt most az, hogy netezel, könyvet olvasol vagy filmet nézel az tök mindegy.

Az iPad-hez képest a netbook vastag, tohonya és a legtöbb esetben tök felesleges rajta a billentyűzet, mini méretú touch paddel és parányi billentyűkkel kezelsz egy nagy asztali képernyőre tervezett operációs rendszert. Nyilván akinek kell a fizikai billentyűzet az vesz majd netbookot. Az iPad nem egy igásló mint amilyen eszközökre te vágysz, hanem egy szép és jó tapintású eszköz amit arra amire jó arra öröm lesz használni. Képzeljük el milyen lehet pl. újságot olvasni egy ilyen táblán. Persze biztos hozzá tudok jutni ugyan ahhoz az információhoz egy netbookra letöltött pdf-en, de érezzük azért a különbséget.

Egyébként a videók korlátozása számomra is drámai korlát. Ha vennék én sokat használnám sorozat nézésre. Még jobb lenne ha a NAS-on tárolt sorozatokat le tudná játszani, de ha azt nem is, akkor is egyszerűen tudjak rá másolni. Folyamatosan konvertálgatni nagy macera és is nagyon elégedetlen vagyok ezzel a korlátozással.

Ezzel együtt remek eszköznek tartom, és szerintem meg fogja teremteni az emberek által használt eszközök új szegmensét.

Gondolj az iPod-ra. Mindenki azt veszi/vette, pedig mennyivel célszerűbb eszköz az MP3 lejátszós USB-s pendrive.

Értem, hogy te nem vennél, mert te kevéssé viszonyulsz érzelmileg az általad használt tárgyakhoz. Hajtsák végre a feladatot, minél célszerűbben. Ennyi a szempont nálad. De nagyon sok ember nem ilyen, sok ember keresi a szépet és a kellemeset a felhasználás során, és az Apple-nek ebben rejlik a sikere.

qsoe 2010.03.05. 09:01:14

Az emberek vagy hasznos cuccot akarnak, vagy különlegeset és egyedit. Az Apple és Jobs attól zseniális, hogy el tudta adni az egyediség érzését 43 millió egyforma példányban ;)
süti beállítások módosítása