Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Költözés Retro I. - telefonok

2009.01.06. 16:45 Dewla

Először is boldog új évet szeretnék kívánni mindenkinek! Köszönhetően a költözésnek nem igen volt lehetőségem írni, de most már remélem több-kevesebb rendszerességel fogom tudni frissíteni a-zinternet ezen szeletét.

A közös otthon keresési sagánk Eszterrel jó két és fél évvel ezelőtt kezdődött azóta összesen (beleértve a mostanit) is 5x költöztünk. Ahogy vándoroltunk egyik lakásból a másikba, a nem nagyon fontos cuccainkat mindig hátra hagytuk valahol (szülők pincéje pl.) Most úgy alakult, hogy három lakásból költöztünk egy házba, előkerültek az évek óta nem látott dobozok, mütyűrök.

Egy pár részes sorozatot indítok útjára, melyben egy régi valamilyen műszaki cikkről fogok írni, amely most került elő valamelyik doboz mélyéről. Minden poszt egy képet (képeket) fog tartalmazni valamint némi elmélkedést/nosztalgiázást. Lássuk akkor az elsőt.

A képen a költözés során előkerülő régi mobiltelefonok vannak (kivéve persez az iPhone-t), amiket annak idején nem érte meg már eladni: "jó lesz tartalék telefonnak". Kezdjük akkor balról jobbra (időrendi sorrend). Természetesen az elmúlt 10 évben sokkal több telefonom volt, általában eladtam a régit és úgy vettem az újat.

Nokia 6110

A maga idejében egész a "Király" a képen látható telefonok közül ez Eszteré, nekem abban az időben (kb. 10 éve) sajnos csak 5110-em volt. Tunningoltam én mindenféle előlappal (Xpress-On!) meg billentyűzettel de sosem volt olyan szép, mint a 6110. A 6110-essel rendelkezőket borzalmasan irigyeltem az olyan extra funkciókért, mint infra port, híváscsoportok, belső memória a kontaktoknak, színjátszós előlap (Chriss, megvan még a limited bőrfestett edition?).

Motorola V70

Ez az életem egyik technológia zsákutcája amibe belefutottam. Nem volt túl sok, de ez az egyik. Valamiért úgy éreztem, hogy a pici elegáns ékszerszerű telefon a király. Biztos van akinek igen, de nem nekem. Ez egy tagadhatatlanul női telefon, a magamfajta kütyü mániákusnak nem való. Bár volt benne GPRS ami ritkaság volt még akkoriban, végül nemsokkal azután hogy megvettem édesanyám használta a telefont. Egyébként ötletes design, a bejövő hívást az előlet elforgatásával kellett felvenni, amin a hangszóró is van. Ez volt egyébként a legnagyobb baja, mivel a sok forgatástól a hangszóró érintkezése bizonytalanná vált egy idő után.

SonyEricsson P800

Kultikus modell. A maga idejében talán még az iPhone-nál is forradalmibb volt. Képzeljünk el egy ekkore érintőkijelzős telefonos-pda-t, amikor még  színes kijelző sem volt mindennapos! 220.000 forintba került, és a magyarországi megjelenést követően rögtön megvásároltam. Az első színes kijelzős mobilomat egy T68i-t cseréltem le rá, és maga volt a csoda. Olyannyira nagy dolog volt, hogy a P800 tulajok egy külön kis közösséget formáltak PDAMánia nevű oldal egyik fórumán, ami azóta kb. az 59000. hozzászólásnál tart, és valódi barátságok is szövődtek a tagok között. Vegyük észre a fenti kép alján lévő 16Mb (igen tizenhat megabájt) méretű Memorystick Duo-t, amit gyárilag adtak a P800-hoz. Ma 16 gigás, tehát 1000x kapacitású kártyát kapsz 10.000 forintért. Megemlítendő sztori, hogy a P800-hoz hárman a fórumról közösen rendeltünk hong kongból 128 Mb-os kártyát a brando.hk nevű oldalról. Összesen több, mint 80.000 forint volt a három kártya akkor, amikor az internetes fizetés még igencsak ritka dolog volt itthon. A képen látható P800 gyári bugyikék előlapját egy igen ritka gyári sötétszürkére cseréltem. Sajnos mostanra a telcsi Momory stick foglalata rossz és random "NO SIM" felirattal örvendeztet amin csak egy kikapcs-bekapcs segít. Az tuti, hogy emléknek mindig meg fogom őrizni. Hatalmas dolog volt először buszról MSN-ezni. Micsoda idők voltak...Talán ennyire ikonikus modell számomra az iPhone és a 7110 volt.

Sonyericsson P900

A P800 utódja, szebb külső, jobb billentyűk. Igazán szerethető eszköz, bár direkt kihagytak belőle bizonyos featúrákat, hog el lehessen adni a P910-et, majd a P990-et. Imádtam ezt a telefont is Eszterrel való megismerkedésünkben is komoly szerepe volt. Neki annyire megtetszett ez a telefon, hogy sokáig ilyet használt még akkor is amikor már rég túlhaladta az idő eladta, de azonnal meg is bánta, és mindig vissza vágyott rá. A képen látható telefont újonnan a szülinapjára kapta tőlem már nem is tudom honnan sikerült egy bontatlan dobozost leakasztanom neki valahonnan majdnem egy új P990 áráért. Aztán elkezdett rakoncátlankodni a billentyűzete, és szépen lassan nyugdíjba ment ő is.

Az iPhone 3G természetesen nem a retró kategória, de azért érdemes megnézni, hogy hova fejlődött a technológia 10 év alatt. Fekete fehér négy soros telefontól eljutottunk egy 16 GB-os multimédiás mindeneshez, amivel a kávézóban ülve bármikor megvehetjük kedvenc zeneszámunkat, illetve megismeri és kiírja hogy mi szól a rádióban (Shazam). Tényleg úgy néz ki az iPhone a többi mellett, mint egy űrtelefon. Lehet technológiai értelemben űrkorszakban élünk!


5 komment

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr33861701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivady 2009.01.06. 18:22:27

Nagyon hasonló volt a sorrend nekem is:
Nokia 2110
Ericsson 337
Nokia 7110
Sony Z5 (ezt szerettem legjobban)
Sony Z7
SonyEricsson P800
SonyEricsson P910
SonyEricsson P990 (sosem vettem volna meg, ingyen kaptam)
iPhone (ebből volt 3 is :)
iPhone 3G

BUÉK neked, illetve nektek is!

Dewla · http://konnektor.org 2009.01.07. 12:03:47

Valahogy gondoltam, hogy te leszel az első kommentelő :) Egyébként érdekes, hogy akinek volt Z5-je az mind nagyon durván odáig volt érte. A Jog Dial-el meg az animált menüvel meg az egész design-nal nagyon kilógott az akkori trendből.

ivady 2009.01.07. 18:40:06

Asszem baráti áron vennék is egyet belőle, az enyémet sajnos elhagytam egy büfében. :(

Egyébként mostanában csak kétnaponta néztem meg, hogy írtál-e esetleg valamit. :) A kommenteket nézve lehet én vagyok az utolsó olvasód? :))

ivady 2009.01.07. 18:47:44

A Z5-ben volt diktafon funkció, sőt üzenetrögzítő, azaz rámondtál egy szöveget és ha hívtak akkor lejátszotta a hívónak és utána hangüzenetet tudtak hagyni. Nagyon okos volt korához képest és nagyon kicsi, no meg gyönyörű (még most is).

farm3.static.flickr.com/2195/1519377273_cee6474486_m.jpg

ivady 2009.01.07. 18:50:35

Aztán jött a Z7, de azt már nem tudtam annyira megszeretni, ehhez persze az is hozzátartozik, hogy nem sokkal utána jelent meg az első színes teló a T68 és bosszantott, hogy nem vártam türelmesen.

www.mobilport.hu/files/image_5/size_460/33186.jpg

süti beállítások módosítása