Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Hangfal választás

2008.04.11. 11:05 Dewla

Mint azt az előző postban írtam, gyakorlatilag ki kellett választani a hangfalalak típusát jó előre. Ez sem volt könnyű feladat. Az első dolog az, hogy a tervezett nappali képébe nem fér bele egy brutális méretű földön álló hangfal. Ez nem egy hifi szoba, nem egy mozi szoba, ez az életterünk egyik központi helysége. Tehát csak olyan hangfalak jöhettek szóba, amelyek falra szerelhetőek. Ha az ember álló front hangfalakban gondolkozik, akkor ha elég jót vesz belőle, akkor elképzelhető, hogy nincs szükség külön mélynyomóra. Viszont az ilyen bookshelf és szatelit hangfalaknál a mélynyomó kötelező, mert a kis méretű hangfalak nem tudják a mély hangtartomány megszólaltatni. Némi kutakodás után először a JBL márka került a látóterembe. Itt a Studio L szériának a néhány tagja falra is szerelhető.

Az én esetemben nagyjából hasonlóan képzeltem el a dolgot (front és surround L820, center LC-2, mély L8400). A probléma ezzel a rendszerrel elsősorban az ára volt (csak a mély 200.000 fölött van), de meghallgatás után azt kell mondjam nem győzött meg azonnal. Dinamikája bőven akadt, de a finom részleteket hiányoltam. Ezen kívül a hátsó hangszórók mérete még elhelyezési problémát is jelentett volna. Drága is, nem is tetszett a hangja, elhelyezéssel is baj van, szóval el kellett vetni.

Futottam még egy kört a Handrás cége az XMS által forgalmazott Klipsch hangfalakkal, amik meggyőzőek voltak, de nem kínáltak kimondottan falra szerelhető megoldást, csak bookshelf hangfalak jöttek volna szóba, amik nekem már nem igazán tetszettek. Ráadásul itt a legalapabb hangfalak jöttek volna szóba, és a teljes rendszer ára túl magas lett volna, még a Handrás által kínált kedvezmény ellenére is.
 

Amikor a JBL-eket hallgattam a Satsystem-ben, akkor ajánlották ott a KEF által gyártott KHT-3005-ös rendszert. A rendszer Uni-Q technológiát használ, ami azt jelenit, hogy bár a szatelit hangfalak méretre nem nagyok, a csipogót a középsugárzó közepére rakták (a képen az ezüst). Ezáltal a szatelitek is kétutasok, valamint mindenféle egyéb más miatt is remek dolog ez, akit érdekel az itt olvashat róla. Első körben, bár a többi rendszerhez képest az ára kedvező volt, hallgatásra sem méltattam. Aztán miután a többi rendszert elvetettem, gondoltam megnézem mit írnak róla. A különböző fórumokon talált igen pozitív visszajelzés hatására visszamentem meghallgatni őket. A Satsystemben csak arra volt lehetőség, hogy a két frontot és a mélyt kössék be, és zenével teszteltük. Amikor először megszólaltak, azt hittem, hogy elfelejtették átkapcsolni és az alatta lévő 1.5 méteres 500.000 ft-os floor-standing hangfalak szólnak. Komolyan mondom, egész egyszerűen elképedtem. Hallottam elég sok hangfalat életemben (mondjuk inkább a kommersz kategóriában), de én ilyen precíz részletekkel még nem találkoztam. A mélynyomó is tette a dolgát, nem nyomta el a zenét, pont jó volt. A 3. ütem után beleszerettem és alig várom, hogy minden zenémet újra hallgathassam. Az ára is jóval kedvezőbb, mint a fent említett rendszereké, design-ba messze a legjobb (a ház egyébként alumínium), falra szerelhető, és remekül szól. Nem sokkal később láttam, hogy a Saturn-ban is lehet kapni, több se kellett, megkértem a technikust, hogy izzítsa be őket, egy Blu Ray filmmel. Fanyalogva varázsolt valamit az egyik erősítőn, majd elkezdődött a Kingdom of Heaven egyik csatajelenete. Egész jó gondotam, bár mélyben picit többre számítottam. Ránézek a mélynyomóra, és pirosan világít a KEF logó a tetején. Mondom a technikusnak, biztos a 3005-ös szól? Biztos mondja. Persze nem az szólt, hanem egy másik rendszer. Végül átkapcsolta jól. A hatásról elég annyit mondanom, hogy mikor elkezdtük a herce-hurcát üres volt a házimozi részleg, és a csatajelenet végére kb. 10-en voltak bent és kérdezték, hogy melyik szól. Amikor megtudták, hogy azok a pici tojás alakúak eléggé ledöbbentek.

A lényeg, hogy sikerült megtalálni, szerintem ár-érték arányban egy nagyon jó rendszert, arról nem is beszélve, hogy külsőleg is nagyon rendben van. Kiváncsi vagyok hogy fog muzsikálni a cucc pl. konzolos játékoknál. Remélem hasonlóan durva lesz.

Azért beugrott, hogy ilyen pici hangfal, de nagyot szól kategóriában a Bose az etalon. Ezt valamiért így tudtam, gondolom sokan vannak ezzel így. Nagy szerencsémre a Bose most erősít Magyarországon, így pont sikerült meghallgatnom a Bose Acoustimass 16-os azaz a legprofibb ilyen szatelitek+mélynomó típusú rendszert. Egy szóval tudnám jellemezni: Siralmas. Jó zenékkel teszteltük, a host aki próbálta fényezni a rendszert készséges volt, nem rajta múlt. Egyszerűen nagyon-nagyon kevés volt amit ez a rendszer mutatott kb. kétszer annyiért, mint a KEF. Rá is kerestem, hátha találok erről valamit. Ezt találtam. Angolul tudóknak érdemes elolvasni, nagyon tanulságos. Nem tudom mennyi az igazság benne, de a cikk kb. arról szól, hogy a Bose gyakorlatilag jó marketingen keresztül lehúzza az embereket az árához képest nagyon gyenge minőségű termékekkel. A cikk a végén azt írja, hogy az 1300 dolláros Bose rendszert egy 350 dolláros Cambridge rendszer leköröz. A Bose-t a neve eladja. Ez számomra a hangfal keresés során egy meglepő tanulság volt.



2 komment

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr76421003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.04.16. 18:56:48

mennyi gempa ez a kef holmi?
süti beállítások módosítása