Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

T-Mobile HU iPhone árak és díjcsomag merengések

2008.08.18. 10:16 Dewla

A Plastik Média kiszivárogtatta a 22-én a hazai boltokba kerülő iPhone árakat. Értesülését szerintem nyugodtan elfogadhatjuk nagyságrendileg helyesnek. Nincs okunk kételkedni a  forrás hitelességében.

A lényeg, hogy 2 éves hűséggel az olcsóbbik díjcsomaggal 48800-ba fog kerülni a 16 gigás modell és egy 20-assal kevesebbe fáj a 8 gigás. A díjcsomag ára havi 10.000 Ft lesz, lesz benne 400 lebeszélhető perc, 250 SMS (de komolyan ki küld a mai világban napi 8 sms-t???), és 2 Giga adatforgalom. Jelen írás kizárólag a kisebbik díjcsomagot elemzi részleteiben, a drágább 17.000 Ft-os havi díjacs díjcsomag kívül esik a szerző érdekődési körén.

Elemezzük először is  a számokat. Összhasonlításkén a T-mobile jelenlegi díjcsomag kínálatában a Relax 250 csomag (250 lebeszélhető perccel) 6250 Ft-ba kerül havonta. A 3 gigás mobil internet csomag 3900 Ft, a 80 SMS-t tartalmazó SMS csomag havi díja 1440 Ft. Láthatjuk, hogy egy nagyjából hasonló díjcsomag összerakása a T jelenlegi kínálatából 11590 Ft-ba kerülne. Ebben 150 perccel kevesebb perc van (ami azért nem mindegy 150 perc az 2.5 óra), 1 gigával több adat, és jóval kevesebb SMS. Az 1 gigával több adat szerintem nem nagy többlet, az Appleblog számítása szerint már a 2 gigás csomag is napi 100 fölötti weboldal letöltését teszi lehetővé.

Elmondhatjuk, hogy a díjcsomag kedvezőbb, azoknak, akik eddig ezeket a szolgáltatásokat amúgy is használják és eddig külön fizettek elő rájuk.

Ahol még megbukhat a dolog az nem más, mint a lebszélhető perceken kívüli percdíj. A Relax 250-ben 30 Ft. Ennél semmiképp nem szabad, hogy drágább legyen a 400 percen kívüli percek díja. A másik bukó, hogy az egy cégen belül ingyen beszélünk típusú csomagokat lehet e integrálni az iPhone díjcsomagba. Ha nem az sokaknak kizáró tényező.

Én jelenleg Relax 250-es csomagban vagyok, 80 megás Net csomaggal. Alap díjnak 8250 Forintot fizetek. Nekem nagyon megéri, hogy 1750 Ft többletért kapok +150 lebeszélhető percet, +1920 mega adatot és 250 SMS-t. A 2G-s iPhone-om eladásából simán ki tudom majd fizetni a 16 gigás modell 48.800 Ft-os díját, tehát kapok még +8 gigát, GPS-t, és 3G-t, hivatalos garit, azonnali szoftver frissítést. Láthatjuk, hogy nekem mennyire good deal a váltás.

Vegyük most sorra a csapdákat. 2 év rabság az 2 év rabság. Persze szolgáltatót valószínűleg nem fogok váltani az elkövetkezendőkben sem, de 2 év nagy idő a telekommunikációban. Addigra biztos kijön az iPhone 4G amit nem fogok tudni legálba megvenni amíg le nem jár a 2 év. A másik csapda, hogy a díjcsomag ma jónak tűnik a jelenleg elérhetőekhez képest. Kérdés, hogy mondjuk 1.5 év múlva milyen lesz? Lehet addigra már havi 10.000 Ft-ért a T korlátlan adatforgalmat fog kínálni, meg hálózaton belül ingyenes hívásokat. Ebből azok kimaradnak akik aláírták 2 évra az iPhone-os díjcsomagot. A mobil telekommunikáció egyre olcsóbb mindenhol, illetve ugyan azért az árért egyre több szolgáltatást kapunk. Ebből kimaradhatunk ha aláírjuk a két évet.

Megemlíteném, hogy azért sokan vannak, akiknek a havi telefonszámlájuk 3-4 ezer forint körül mozog, és nem akarnak/tudnak havonta 10.000 körüli összeget átutalni a magentás szolgáltató egyre hízó bankszámlájára. Ők teljesen ki vannak zárva az iPhone 3G hazai piacra kerüléséből. Nem ők a célcsoport, ezért vagy szereznek egyet Olaszországból importáltat, vagy nem kapnak iPhone-t.

Viccesnek tartom továbbá azt a 6.000 (!) db-ot amit nyitókészletnek kapunk, a világszerte eladott milliókhoz képest. Szerintem komoly hiánycikk lesz az első pár héten a teló az országban. Javaslom a Petőfi Sándor utcai, vagy a Budafoki úti T-mobile bemutató terem elé a hálózsákos sorbanállást :)

Szóval nagyon úgy néz ki én be fogok nevezni egy 16 gigásra, remélem jut majd nekem most pénteken. Ha meglesz részeltes unboxing fotók várhatók.

U.i: Az számomra is teljesen érthetetlen, hogy mi kényszeríti a T-Mobile magyarországot, hogy egyáltalán ne akarja meglovagolni az iPhone által gerjesztett hype-ot. Sehol semmi hirdetés, óriásplakát. Nem akar embereket csábítani más szolgáltatóktól? Nem akarja, hogy rájöjjenek az emberek, hogy mennyivel jobb az iPhone, mint bármelyik telefon amit jelenleg árul? Úgyis csak pár ezer darabot kapunk, azt úgyis elkapkodják majd, minek még a felhajtás? Ez számomra teljes rejtély. Aki tudja miért fogja vissza direkt a T a marketing gépezetet az írja meg kommentbe jól.

Update: Cruy értesített, hogy a post megjelenése után pár perccel (!) lett éles a T-mobile iPhone honlapja. (amikor írtam még nem volt fent). Itt lehet csemegézni a pontos díjcsomagok közt. Ami meglepetés, hogy 1 év hűséggel is lehet venni a cuccost, ekkor 89970 a 16 gigás, és 69990 a 8 gigás modell. A 400 percen felüli percek 30 forintba kerülnek. Most gondolkozhatok rajta, hogy megér e 40.000-et az 1 évvel kevesebb hűség...


10 komment

Címkék: iphone

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr20620880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krel 2008.08.18. 11:15:42

Pontosan azért, amit te is leírtál. Annyira kevés készülék lesz, hogy így sem jut sokaknak, akkor meg miért költsenek el egy halom pénzt egy teljesen felesleges marketingre? Aminek az eredménye csak annyi lenne, hogy a feleslegesen elköltött milliók mellett még több ember akarná felgyújtani őket. Szerintem ez ennyire egyszerű. Más kérdés, hogy a mai szétreklámozott világban hihetetlennek tűnik, hogy valamit el lehet úgy adni, hogy nem kell pénzel megtámogatni.

cruy 2008.08.18. 11:47:14

itt az új MŰKÖDŐ honlapű: iphone.t-mobile.hu/

rivera 2008.08.18. 11:57:28

"Viccesnek tartom továbbá azt a 6.000 (!) db-ot amit nyitókészletnek kapun"

Lassan masfel honapja kaphato nemetoban de meg mindig hianycikk, feliratkozni kell meg heteket varni ra. Ez alapjan szerintem nem vicces a 6000.

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.18. 12:10:45

rivera, a vicces nyilván "vicces"-nek van szánva, írhattam volna szánalmast is...

Jofkov · http://www.digitalbridge.hu 2008.08.18. 15:15:33

Nekem azt mondja meg valaki,h a tartozékaik milyen árban lesznek!:-DDD

koh 2008.08.18. 23:02:38

előrendeltem egy 16gb-os feketét. ÉN korábban 10ezer körül perkáltam a t-nek. Mostanában mn 4ezer de általában 6 körül perkálok. Előző hónapban 12ezret hagytam náluk :)
8 éve t-mobilos vagyok. 2 év mulva is az lennék.
Egyedül az zavar amit te is írtál, 1 év mulva lehet kedvezőbb csomagokat is kötni :) de ez van :D

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.19. 07:48:39

Én úgy döntöttem, hogy szerda éjjel odamegyek a MOM Parkba, megnézem mi lesz ott, és rögtön éjfélkor próbálok is szerezni egy 16-os feketét. Fényképes beszámoló várható az eseményről. Most úgy gondolom, hogy 1 év hűséget fogok aláírni, addig biztos hogy rendben lesz ez a díjcsomag. Nagyon gondolozom a két éven, mert 40.000 Ft különbség azért elég sok. De egyszerűen sokallom a két évet.

swarci 2008.08.19. 10:18:40

nem csütörtök éjjel?
nálam egyelőre felejtős a legkisebb csomag is, nem tudnám kihasználni.
meglátjuk milyenek lesznek a független árak.

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.19. 10:28:55

De, csütörtök éjjel, köszi! Elnéztem picit. Hátha elcsípek valami jó mozit előtte :)

westfly 2008.08.24. 13:45:35

pont ilyesmik jutottak eszembe amikor tegnap megnéztem a dijcsomagokat. A 10ezer ft-os pont jó volna... De a mostani cégen és családon belüli ingyenhivás miatt maradok a pannonnált. A majdani új iphonokkal kapcsolatban talán nem olyan reménytelen a helyzet. Azt hallottam h németo-ban van/volt lehetöség kedvezö áron upgradelni. :)
süti beállítások módosítása