
A hosszúra nyúlt bevezető után térjünk rá a filmre. Röviden a véleményem az, hogy a gyökér pontszám reális, ezt a filmet kár volt megcsinálni. Persze a producereknek akik kb. 1 év alatt megduplázták a befektetett dollármillióikat nyilván más a véleményük. Picit kifejtem mi a baj az egésszel. Az első baj az, hogy ehhez a sorozathoz eleve nem illik egy egész estés film. 94 rész és 6 évadon keresztül tartott, és a fontos események viszonylag lassan hömpölyögtek, a részekben pedig egy-egy téma került viccesen tálalásra. Persze egy normál filmben ilyen lassú történetvezetésre nincs lehetőség. Ami 30-40 percben jó, az egy rendes film hosszúságban unalmassá válhat. Ezért hát az lett az egészből, hogy az elején jól összekuszálták a szálakat, majd a végére jól kibogozták. A filmek szerkezete persze adott (felvezetés-konfliktus-megoldás), de a sorozatokbol készült filmeknél ez azért nehezebb, mert a nézők már ismerik a szereplőket, és a sorozat univerzumában a dolgok menetét. Ha annyi minden történik 90-120 percben, mint a sorozat egy egész évadában az egyszerűen zavaró. Zavaró, ha mondjuk egy Lost filmben gyorsan megmenekülnek a szigetről, majd vissza is kerülnek, mikor a lényeg a lassan kibontakozó rejtély. Miután ez nem egy akciófilm, ezért a szálak összekuszálása és kibogózása is időigényes, valamint arra is kellett idő, hogy akik esetlen nem ismernék a sorozatot, azok is megismerkedjenek a szereplőkkel. Ennek köszönhetően a film két és fél óra. És azért egy ilyen vicces-feelgod-romantikus vígjáték izéből ez mindenképpen sok. A sorozat részei 30 percesek, tehát film olyan, mintha 5 részt akarnának egyben leszuszakolni a torkunkon. Nem unatkoztam így direktben, de azért összességében sok volt. Nekem az volt az érzésem, hogy az íroknak egyszerre volt szűk és tág az időkeret, mert bár nagyon hosszú a film, tele van üresjáratokkal, amik felvezetik a következő történést. Nekem ez a legfőbb érvem a film léte ellen. Ezért mondom azt, hogy meg sem keleltt volna csinálni.
A másik nekem kimondottan zavaró dolog a filmben az a teljesen abszurd mennyiségű product placement vagy termék elhelyezés. Persze a sorozat eleve rejti magában az ilyen fajta reklmámot, hiszen pont a főhős nagy rajongója a drága designer cuccoknak. De amit ebben a filmben megengednek maguknak a készítők az már szerintem sok. Volt jelenet ahol szerintem 1 percen belül tízszer hangzik el a Luis Vuitton szó, közben rengetegszer mutatják a táskát, a dobozt, a logót, stb. Autót is látunk elég sokat (Mercedes S550, és az új GLK osztályt) reklámozva, mobilszolgáltatót, de még költöztető céget is (1-800-STORAGE). Kapunk az arcunkba egy olyan esküvői ruha divatbemutatót ahol minden ruha előtt hangosan megkapjuk az a tervező nevét. Carrie többször villant a Macbook Pro-jával (minek neki, mikor töbsször hangsúlyozzák mennyire nem ért a technikához...), Samatha kezében szinte végig ott az iPhone. Azér egy vicces jelenet is becsúszott, a film egyik drámai csúcspontján Carrie telefonért sikít, Samatha átnyújtja neki az iPhone-t, ezt követően jön egy közeli a bekapcsolt iPhone-ról, majd Carrie visszaadja, hogy ezt nem tudja kezelni! Nem semmi fricska a könnyű kezelhetőségéről híres készüléknek!
Hogy pozitívumot is említsek, sikerült egy két tényleg nagyon vicces és nagyon eltalált dialógust is írni, ahol elnevettem magam, és felrémlett az eredeti sorozat frappáns és provokatív hagneme. De két és fél órára ennyi nagyon-nagyon kevés. 3.5/10
Utolsó kommentek