Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Tévé dilemma...LCD? Plazma? Full HD? Help!

2008.06.18. 13:05 Dewla

Egyre közelebb kerül az időpont, amikor rá kell bökni egy TV-re, amit az elkövetkezendő 5 évben nézni fogunk. Miután beismerten sorozat addikt vagyok, valamint mostanra már kizárólag csak konzolon játszok, ezért elég sokat fogom bámulni a választott készüléket, szóval nagyon nem mindegy mire esik a választás. Egyszerűen túl sok a dilemma, túl sok a kérdés, túl sok a bizonytalanság. Tekintsük ezt a posztot egy segélykérő komment vadász segélykiáltásnak, a lassan de biztosan gyarapodó olvasóközönség tapasztalatára ill. tanácsaira lennék kíváncsi.

Lássuk akkor a konkrét dilemmákat.

Plazma vagy LCD?

A plazma tv-knek a kontrasztjuk sokka jobb, csakúgy mint a válaszidejük. Viszont lehet ghosting (szellemkép) probléma, SOKKAL többet fogyaszt és melegszik is. A modern LCD-k már nagyobb méretben is reális alternatívák, sokat javult a kontraszt arányuk, és a 100 Hz-eseknél már a mozgás is finomabb.

Full HD vagy HD Ready?

A kérdésre persze lehet könnyen legyinteni, hogy egy magamfajta tech őrült ha 2008 közepén TV-t vesz, akkor nyilván egyértelmű a Full HD. De gondoljunk csak bele! A Full HD-t ma még nagyon-nagyon nehéz kihasználni. A konzolos játékok 95%-ának a natív felbontása továbbra is 720p (igen, a PS3-és is, mint azt megtudtam, thx Parci mester), tehát a játékokat nem szebbek érdemben ma egy Full HD-s tv-n. A HD-s tv adások már ma is hozzáférhetőek, nem gondolom, hogy a Roland Garros közvetítésben olyan óriási különbség lenne, még ha full HD-ben jön is. 1080-as mkv-k nem igazán mozgatnak, túl sok helyet foglalnak, és a lejátszó hardver is csak újabb probléma forrás. Egyedül a Blu Ray filmeknél használnám ki. Nem nagyon van kedvem újra megvenni az összes alap filmet egy új formátumban. Biztos király a Gyűrük Ura, meg a Star Wars Blu Ray-en 1080p-ben, ezeket valószínűleg meg is venném, de emiatt a pár film miatt kérdéses, hogy nagyságrendileg érdmes e többet költeni Tv-re. A másik oldalon meg persze ott van az, hogy ha az ember nem cseréli le évnte a Tv-jét, akkor 5 év múlva már kint lesz az következő generációs konzol, ami már tuti full 1080p támogatása lesz, lehet 5 év múlva a Blu Ray lemezek is 990 ért fognak menni. A modern paneles jó minőségű tv-ket meg nem is lehet már csak Full HD-s változatban kapni. Talán csak az aranyárban lévő Pioneer Kuro plazmák vannak 720p-s változatban elképesztően drágán.

Márkák

Milyen márkában érdemes gondolkodni? Samsung? Sony? Panasonic? LG? Pionneer? Első körben én ezeket venném számításba, de hát ott van még a Philps, a Sharp, a JVC, és a Toshiba is. Ezek mind igen komolyan jelen vannak a piacon.

Tehát aki bármilyen tanácsot tud adni, az ne tartsa magában!

30 komment

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr24527093

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - Dewla 2008.06.18. 13:15:05

[...]Új post TV vásárlásról[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

swarci 2008.06.18. 13:46:20

érdemben nem tudok segíteni, csak annyit hogy olvasgasd ezt a topikot, prohardver.hu/tema/lcd_tv_tapasztalatok_tanacsok/hsz_1-50.html
nagyjából mindent kitárgyaltak már LCD témában, amit csak lehet.
Cifu logout blogjába is érdemes benézni.

swarci 2008.06.18. 13:47:40

jólvan látom már ott is jelen vagy.. leülök..:D

DarkEvil · http://darkevil.worldofsigs.hu 2008.06.18. 14:14:04

Van ismerősöm elektronika boltban, így a márkákkal kapcs. tudok segíteni (már ha ez segítség), hogy melyikből mennyi ment vissza meghibásodás miatt. Ő a Sony, ill. Samsung termékekre esküszik.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.06.18. 14:59:38

Remélem kijön valami okosság a hozzászólásokból; mi arra bazírozunk, hogy majd lejjebb mennek az lcd-k.

Lapított crt vastag falrarakáshoz (40cm) és elég rosszakat olvastam az itthon kapható modellekről, plazmától meg félek, mert eszi az áramot, beég stb., ahogy írtad (de leginkább: túl nagyok, túl drágák) - marad kb. az lcd, 100cm felett még mindig olyan >150k huf, az nekünk még kicsit borsos. Hdmi-hez nem ragaszkodom, de egzotikus bemenetekhez igen... szóval mi még kivárunk.

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.18. 15:41:46

Swarci :))) Igen pont a poszttal egyidőben kérdeztem meg ott is a tutit :)

DarkEvil, köszi szépen az ilyen info abszolút tuti segítség! Pont az ilyenek miatt írtam az egészet.

deadcabbit, szerintem folyamatosan mennek le az árak, de inkább úgy, hogy az új és fejlettebb modellek nyomják le az árakat. A nagy áresés szerintem már megvolt (Plazma tv ajándék Suzukival korszak)...Amire most lehet építeni, hogy ha nagyon érzékeny a tv-re szánt büdzsé, akkor az épp kifutó modelleket lehet olcsón megcsípni, ami főleg akkor jó amikor az újabb modellekben bemutatkozó új featúrák csak a mareting hype által generált dolgok a tényleges élményhez alig járulnak hozzá.

Sword 2008.06.18. 15:44:06

Ez a plazma-"beégés" dolog már nem annyira jellemző, ahogyan az lcd-k gyermekbetegségei is kezdenek eltűnni. A plazma tényleg sokat eszik és melegszik, de természetesebb a képe, mint az LCD-é. A plazma de az lsd főleg qrvára érzékeny az adás minőségére és a jel erősségére. A legapróbb hiba is sokkal zavaróbb, mint egy képcsöves tv-n.
Márkára én Panasonic-ot mondanék típustól függetlenül. de a samuk is elég jók, de JVC-t pl nem vennék, ahogy philipset sem.

Sword 2008.06.18. 15:45:15

Ehh...lsd
ammá télleg érzékeny :))
Szóval LCD akart az lenni

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.06.18. 18:16:43

Arra vigyázz, hogy egynémely típusok nagyon nagyokat tudnak lagzani, ha fel kell skálázni a képet, és ezt a gyártók se nagyon kötik a vásárló orrára. (Ez _nem_ ugyanaz, mint a sima lag, ami rajta van az adatlapokon.) Mivel neked van Wiid meg PS2-d, ezért ez is fontos lehet. A legbiztosabb, ha le tudod mérni a laget vétel előtt.

Ja és PS2-höz/Wiihez mindenképp komponens kábel, amúgy se lesz egy vizuális orgia HD-re felskálázva egyik sem, de úgy néz ki még a legjobban a kép, amit kiadnak.

ifa 2008.06.19. 00:47:45

Én tavaly szerencsére tudtam áldozni a tv-re és azóta is örülök hogy ezt választottam. Ha tudsz vegyél 60-as méretet, nem gondoltam volna, hogy ez ennyire bejön majd, nem is akartam ekkorát, de egy barátom rábeszélt (Te voltál :). A kontraszt sztem nagyon fontos, imádom amikor éjszaka a ps3-on játszok akkor a fekete az tényleg fekete. Sok gyártó pl. Panasonic új kontraszt fogalmat vezetett be, így a 8 ezresből mindjárt csináltak 300 ezret, én az ilyeneket nem szeressem :(

Handranál van most egy Samsung állítólag jó áron. Egyébként Handrás is egy Pioneer Kurot vett (50-est), múltkor mutatta a boltban, mondtam, hogy nekem a 60-as van, erre Ő megmegyarázta, hogy a 60-as egy szar (ugyanazok az értékei) az övé a legjobb, aztán ráhagytam :)

Úgy érzem, hogy az én tévémnél sem méretben sem tudásban nem kell jobb, mert a technika már az emberi test, az érzékszervi határokat elérte, azaz a következő fejlesztésnek már a szemben kellene történnie :)

Full HD vagy ready? Ez nem kérdés, egyrészt ami normális kontraszttal van az már csak full HD-ban gyártják.

Sztereotípiák: egy jobb márkánál ezek már nem léteznek (pl.beégés...) Viszont egy létezik, a plazma tényleg sokat fogyaszt, asszem az enyém 550 watt, ez már rendesn fűti a szobát, viszont nappal is élvezetes nézni, mondjuk a ps3 labirintus jeleneteit nem lehet akkor játszani.

Én legtöbbet a tévén normál adást nézek, van 1 terra HD filmem, egy darab BR disc meg jópár ps3 játék, de legtöbbet a normál tévé adás megy rajta. Ha neked is sokat megy ez, részben háttér televíziózás, akkor arra figyelj oda, mert sok márka a sima analóg adást élvezhetetlen minőségben húzza fel.

2008.06.22. 09:41:35

tv-re, filmekre általában jobb a plazma. konzolokhoz, pc-ről képnézegetéshez, ilyesmihez jobb az lcd. divx-hez egyik sem az igazi :-)) (illetve a divx minősége nem az igazi egyikhez sem). a full hd semmiképpen sem must have, vannak hátrányai is, de persze ha az igazán jó paraméterű tv véletlenül 1080p-s, üsse kavics.

én az lcd mellett döntöttem, mert sokat megy a ps3, honi tv-t pedig egyáltalán nem nézek. mondjuk divx-et igen.

lcd-ből jó a sony, samsung, de nagyon jó a sharp is. (többnyire a top modelljeik) plazmához meg annyira nem értek :)

2008.06.22. 09:49:27

ja, h konkrét is legyek: lcd-ben a samsung A650-es széria ígéretesnek tűnik. én egy 46A659 -re gyúrnék, vagy ha az nincs, akkor 46A656. (nekem nem kell nagyobb x ok miatt)

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.23. 09:44:22

Igen, egyetéretek abban, hogy a SD DivX az mindenképpen kompromisszum, de messze nem minden sorozat hozzáférhető 720p-ben. Mindenestre eddig tök jók a kommentek. Nekem a 46 x ok miatt kicsi, szóval egyenlőre meg vagyok erősítve, hogy az 52A659-esre gyúrok :)

2008.06.23. 16:09:25

nem hiszem, h komolyan bele lehetne kötni abba a tv-be. ha már megvan, használni kell, nem naponta összehasonlítgatni, jó sokáig jó lesz :)

-Thingol- · http://iTouch.hu 2008.06.24. 08:24:02

szerintem ha HD Readyt veszel, az, ha tényleg öt évig akarod megtartani, vissza fog ütni valamikor. Nekünk két readynk van, de mivel HW-sem sem bírom el a 720p fölött semmit, ezért végülis nekem ok.

plazma jól jön télen, legalábbis a mi 106 centisünk konkrétan annyira ontja magából a meleget, hogy a lépcsőnél simán lehet érezni tőle 1-2 méterről is.

mi lett az apple TV-vel? lemondtál róla? én mindenesetre a helyedben full hd lcd-t vennék, mert a jövő, de hát persze az anyagiak is számítanak.

koh 2008.06.25. 23:41:52

hol nézelődtél milyen boltokban ?? az is számít gondolom ha van valami. Erről is írjatok neki.

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.26. 09:23:17

Hát eddig nagyjábjól ilyen webshopokban nézelődtem, a MM, meg Saturn egyszerűen sokkal drágább.

www.mozishop.hu
www.digitalszalon.hu
www.avplanet.hu

Ezeken a helyeken néztem eddig...

geucsa 2008.08.21. 10:24:21

Szerintem plazmaTV egyelőre, de az újszériás LCD-k kezdik ütni a plazmás szintet (pl samsung 6os széria). Az, hogy a beégés már nincs az új modellekben, hülyeség. Naponta több beégett modellt javítunk a legújabbakból is. Inkább azt kell hangsúlyozni, hogy a beégés nagyon egyszerűen elkerülhető, ill. korai állapotban megszüntethető. Ha márkát kell mondani plazama területén, akkor olcsó kategóriában Panasonic az első, kicsit magasabb kategóriában JVC és fent Pioneer és a HighEnd-ek. Amúgy nagyon sok márkában ugyanaz a kijelző, ezért nem érdemes összehasonlítani. Pl. Samsung a kijelző a Philipsben, az orionban, a sonyban, egyes JVC modellekben és számos olcsóbb márkában. Szóval, aki ezen márkák közül szeretne vásárolni, az inkább vegyen samsungot, az legalább eredeti és minden samsung benne. Európai szervízesként meg tudok nézni több TV-t egymás mellé téve. Azt tudom elmondani az FHD és HD-val kapcsolatban, hogy az FHD sokkal természetesebb képet ad, de aki nem szereti ha nem élesek a vonalak, akkor csak HD-t vegyen, ugyanis a HD sokkal élesebben elválaszja a színeket. A sima HD ready TV-kről pedig beszélni sem érdemes. Azt csak az vegyen, akinek nincs pénze egy rendes TV-re , de mindenképpen laposat szeretne. Vagy ha csak hagyományos TVadást szeretne nézni. Még a plazma fogyasztásával kapcsolatban szeretném mondani, hogy a legújabb modellek (pl samsung W3-as panelek) fogyasztása már az LCD-k alá esett. És a kijelző hőmérséklete hosszú üzem után is csak kézmeleg. Szóval a plazma hátrányai már nem is olyan nagy hátrányok, viszont az LCD még mindig hagy kívánnivalót maga után (kontraszt nagyon rossz, képfrissítés a plazmához képest még mindig gyenge, látószög gáz, ...). Méretválasztás: vegyük figyelembe a szoba méretét is! Legalább háromszor olyan távol üljünk a TV-től, mint az átmérője. Tehát csak az vegyen 50"-os TV-t, akinek legalább 3,5 méterre vana kanapéja a TV-től.

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.21. 10:30:20

geucsa, köszi a tippeket! Heteken belül meglesz a tv. Most úgy áll, hogy egy Samsung 52A659 lesz. Remélem elégedett leszek vele :)

tomtom 2008.11.30. 21:50:54

Sziasztok!
Mivel sok Divx filmem van,mi lehet az alternatíva:
-1024*768-as felbontású plazma(ami már nem nagy durranás felbontásilag),vagy
-vegyek full hd-t(nincs br lejátszóm,a tv analóg adás+ van digitális beltérim is.
Mit javasoltok?A kisebb felbontású tv jobban adja vissza a divx-es filmeket nem?

Dewla · http://konnektor.org 2008.11.30. 22:44:34

Helló!

Én is elég sok normál felbontású divx-eket nézek egy 132 cm-es full HD-s cm LCD-n (Samsung 52A759). Végül e mellett döntöttem és nem bántam meg elég jók rajta az SD sorozatok is. Szerintem ugyan abban a méretben az nem árt a kép minőségnek ha full HD-s, de persze biztos tv szerűbb ugyan az a sorozat mondjuk egy 82 cm-es tv-n egy 132-eshez képest.

Szóval tomtom a kérdés először az, hogy mekkora méretben gondolkozol. Nekem sincs Blu-Ray lejátszóm de számítógépről néha nézek full HD-s flimeket és nagyon nagy élmény. Persze azt olvastam, hogy egy bizonyos méret (mondjuk 42 col) alatt egyre kevésbé venni észre a 720p és a 1080p közötti különbséget. De ma már az új tv-k között szinte egyáltalán nem lehet nem full hd-set kapni...

tomtom 2008.12.01. 13:30:34

KÖszönöm a gyors választ!

MAx 106 cm-esben gondolkodom.Előszőr plazmát szerettem volna,aztán láttam egy olyan LCD-t,hogy ledöbbentem...Olyan szinek voltak rajta,hogy huhuuu!!!
Oké,tudom prezentációs anyag ment rajta,de akkor is...
Valószínűleg várok még a vásárlással,úgy gondolom a türelem meghozza a várt minőséget...
Na,mondjuk a Te LCD-d nem piskóta!!!
(A Samsungodon tehát egy síma ,mezei szépen tömörített Divx-es film jól mutat?Nekem ez ugyanis sokat számítana..)

Dewla · http://konnektor.org 2008.12.03. 11:36:47

tomtom az én samsungomon meglepően jól mutatnak az standard divx-es sorozatok. Modhatom hogy nincs velük semmi gond. Ami gáz az a rendes TV adás. Na az elég gázul néz ki.

tomtom 2008.12.03. 17:49:34

Akkor ezek szerint nincs digitális tv adásod...
Mert az lett volna a következő kérdésem,hogy azok hogy mutatnak a Tv-den?
Ami még megmozgatja a fantáziám,az a Samsung 5-ös sorozatának plazma készülékei.Láttál már működés közben ilyen tv-ket?A paraméterei igencsak figyelemreméltóak...

nhf 2009.01.24. 18:23:14

Szia Dewla!

Milyen messziről nézed az 52"-os Tv-t?
Kb 2,9 méterre milyen képnagyságot ajánlanál?Csakis a saját véleményedre vagyok kíváncsi,mert bár táblázatokat találtam ebben a témában,a személyes tapasztalatokat mindig hihetőbbnek érzem.

Dewla · http://konnektor.org 2009.01.26. 13:42:18

Helló!

Én olyan 2.5 méterről nézem most. Nekem teljesen bejön, sőt még játéknál néha picit közelebb is húzom a kanapét. 2.9 méterről én már a 60-ast is simán bevállalnám ha lenne helye és pénz rá :) Szóval szerintem ilyen 3 méter körül már minél nagyobbat :)

nhf 2009.01.26. 22:01:30

Olyan sok rosszat olvasok az lcdk-ről(mondjuk a plazmákról is:))...A Te Samudon van-e jele a következőknek:
-felhősödés(sötét háttéren világosabb foltok)
-mennyire fekete a fekete sötétben,
-látószög problémája.
Mivel én is szándékozok tv-t venni vmikor,ezértis érdeklődök.

Dewla · http://konnektor.org 2009.01.27. 14:21:27

Hát én az enyémmel nagyon elégedett vagyok. Nagyon sokat fejlődtek az elmúlt 1-2 évben. Aki látta eddig mindenki azt mondta, hogy nagyon szép a képe. Felhősödést én nem tapasztaltam, látószögre én nem vagyok túl érzékeny, egy három részes kanapé van a tévé előtt és mindegy hol ülök rajta jól látni.

nhf 2009.01.27. 18:43:44

Na és a fekete?
(Bocs a sok hülye kérdésért,de az eladókban nem bízok és a túlvilágított üzletekben
sem kaphatok őszinte képet a tvk-ről.Neked meg tökmindegy,hogy mit veszek/vagy nem veszek,csak a tapasztalataidat teszed közzé.)

Dewla · http://konnektor.org 2009.02.02. 12:48:56

Én nagyon elégedett vagyok a feketéjével. Persze lehet azért, mert miután LCD-t vettem eleve nem vártam valami nagyon brutál jó feketét, tudtam hogy ez az LCD egyik gyenge pontja. Ehhez képest kellemesen csalódtam. Vak sötét szobában tök fekete háttérnél látszik, hogy van egy alap világítási szint, tehát nem tök fekete a fekete, de már egy hangulatvilágításos szoba esetében tökéletes a kontraszt. Aki eddig látta mindenki egyből meglepődött milyen fasza a kontraszt és kérdezgette hogy hogy van ez.

Kedvedért megnéztem tök fekete háttérnél a cloudingot is és minimális clouding tapasztalható de ezt tényleg csak akkor látni ha tök sötét szobában nézek tök fekete hátteret.

nhf 2009.02.02. 22:32:49

Köszönöm a segítségedet!

süti beállítások módosítása