Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Ablak a világra, avagy Kef KHT3005SE hangfal behozatal

2008.09.16. 14:24 Dewla

Kb. két hónappal ezelőtt morogtam amiatt, hogy hazánkban nem hozzáférhető az általam kinézett hangfal rendszer Special Edition (SE) változata. Akkor a kommentekben ajánlotta fel Jofkov, hogy tud segíteni az ügyben.

Jofkov cégének a Digitalbridge-nek van egy "Ablak a világra" nevű szolgáltatása. Itt azt vállalják, hogy a kinézett, de itthon nem, vagy csak drágán hozzáférhető dolgot behozzák a számodra. Különösen jól jön ez az olyan ebayes aukciók esetében (elég sok ilyen van!) akik nem szállítanak az USA-n kívülre. Vannak már ehhez hasonló szolgáltatást nyújtó cégek, beszéltem is kettővel legalább. Van egy nagyon fontos különbség van a Digitalbridge és a többiek nyújtotta szolgáltatás között. A többi cég (hagyományos mosópor megvan?) azt szolgáltatja, hogy mondjuk egy ebay-en kinézett eszköz megveszel és leszállíttatod az ő amerikai raktárukba, ahonnan ők hazaküldik neked. Nekik fizeted a postaköltséget, meg a szolgáltatás díját. Nekem ebben van egy nagyon nyugtalanító mozzanat, mégpedig az, hogy megveszek egy akár több százezer forint értékű dolgot, kicsengetem paypalon a sok dollárt, majd ezt az általam kifizetett dolgot leszállítják egy általam ismeretlen amerikai címre. Egész egyszerűen a kinti amerikai raktár/lakásban lévő embereknek a becsületességében kell megbíznom, hogy tényleg feladják ide. Gondoljunk csak bele, ülünk Amerikában, egyszer csak megérkezik egy tuti kis házimozi rendszer, kifizetve a postán. Ezt csak akkor tudnám elképzelni, ha valami jó haveromé lenne a raktár vagy lakás ahova érkezik. Ha útközben eltűnik a cucc, az ebayes eladóval nem tudok vitatkozni, ő feladta, a magyar cég meg mondjuk azt mondja sosem érkezett meg a raktárába. Át vagyunk verve, és nagyon nem tudunk csinálni semmit. Erre a helyzetre nyújt nagyon jó megoldást a Digitalbridge szolgáltatásra. A fenti folyamat velük a következő: Kinézzük az árut és emailben megrendeljük, hogy ez kell. Ők megveszik a cuccot a saját pénzükből, leszállítják nekik. Ezt követően feladják postán, és miután megérkezett rendben a cucc, egyben kifizetjük a részükre az áru értékét, a postaköltséget, és a szolgáltatásuk díját. A lényeg, hogy akkor fizetünk amikor a cucc már nálunk van. Szerintem ez egyszerűen királyság. Mindenkinek jó, mert az amerikai székhelyű Digitalbridge tud vitatkozni az ebayessel, ha nem érkezik meg a cucc. Nekem pedig csak akkor kell fizetni ha a kezeimben az áru, tehát nagy bajom nem eshet.

A fenti szolgáltatást igénybe véve rendeltem meg egy KEF KHT3005SE hangfalrendszert egy ebay-es aukcióról. A megrendelést követően Jofkov folyamatosan tájékoztatott, megírta, amikor megvette a cuccot, küldött képet amikor hozzá megérkezett, valamint arról is informált amikor már feladta postán. Az egésznek egy bazi nagy doboza van, ezért nagyon drága lett volna egyben feladni. A nagy dobozban négy kis doboz volt (1 dobozban a két front, 1-ben a két surround, 1 sub és 1 center). Ezt külön feladva kb. negyedére csökkent a postaköltség. Amíg a Digitalbridge kezében volt a dolog minden flottul és rendben ment. Szerintem amíg az amerikai posta kezelte a cuccokat addig is rendben volt minden. De aztán elérkeztünk a magyar határra, ahol aztán hajlamosak félre menni a dolgok.

Először is kaptam értesítést két csomag megérkezéséről és kötelező vámkezeléséről, nagybetűs felszólítással, hogy SZÁMLÁT VIGYEK! A számla a csomagban volt, bementem az Orczy térre, kb. 1.5 órás tortúra után megnézhettem a csomagokat, kivettem belőle a számlát. Megmutatva az igen barátságtalan vámtisztnek, kiderült, hogy a számla nem jó, mert csak a végösszeg van rajta, nem pedig az egységár. Tehát nem azt kell ráírni, hogy x dollár, hanem azt, hogy 1 db hangfalrendszer, egységára x dollár, összesen x dollár. Ez aztán igen fontos különbség. Szerencsére a Digitalbridge pillanatok alatt küldött egy új számlát. Meg persze az összes dobozon ott van az értéke, az alapján is kiszabhatnák a vámot...Ezt követően az egyik csomagról megérkezett egy értesítés, hogy mehetek a postára átvenni. Az valamiért vámmentes lett. Persze pont az a csomag lett vámmentes amiből két egyforma volt. Az egyik ugyan olyan vámköteles, a másik vámmentes. Ennek aztán sok értelme van. Így két front hangfalat simán átvettem a postán. Kb. 1 hét késéssel megérkezett a negyedik csomagról is az értesítő. Na gondoltam végre itt az idő. Cégre jött a számla, minden papírt összecsomagoltam, irány az Orczy tér másodszor is. Először VPID számot kellett kérnem (előtte GLN számot online tudtam igényelni). A VPID számot nem adták ki, mert csak cégbírósági végzés volt nálam közhiteles cégkivonat helyett. Orczy térről el, szerencsére pont sikerült még aznap csináltatni egyet egy közjegyzővel, Orczy térre vissza. Na most már megcsinálták a VPID számot. Hejj de örültem, mindjárt kezemben a cucc! Nem kapkodunk, előtte ki kell tölteni egy vámáru nyilatkozatot, amiben mindenféle kódok, meg tarifaszámok vannak amit csak az tud kitölteni aki valamennyire "bennfentes". Szerencsére pont van ott egy ablak mögött egy privát cég aki ezt megejti nekem 9500 forintért. Ezt követően a vámon (4%) és áfán (20%) kívül még kellett fizetnem 3x1400=4200 Ft kezelési költséget. Miután ezeket kicsengettem egy fél óra múlva már ki is tolták nekem a csomagokat. Tehát azon kívül, hogy többször lehúztak, egy egész napom is elment vele.

Viszont most már itt vannak nálam, átmeneti jelleggel a sorroundokon kívül össze is szereltem. Brutál jók, de most nem akarok írni róla részletesen, majd ha a végleges helyükön lesznek az új nappaliban a falon, tuti módon beállítva. Nyomok még azért egy pár képet, az utolsón láthatók azok a magass ugárzóban lévő spéci lamellák amik már az újabb KEF high-end hangfalakban is megtalálhatóak. Lényegében emiatt volt az egész :) Nem biztos hogy normális vagyok. 

Összességében pénzben mindennel együtt (ár+posta+digitalbridge díja+vám+áfa+lehúzás) olcsóbban jöttem ki pár tízezerrel, mintha itthon bemegyek a boltba és megveszem az SE nélküli változtatot. Ha amerikai vagyok akkor felébe került volna. A Digitalbridge szolgáltatását nagyon, a VPOP és a Magyar Posta szolgáltatását kevésbé tudom ajánlani.

Mégegyszer köszönjük a Digitalbridge-nek a segítséget, ez a post nem jöhetett volna létre nélkülük. Akit érdekel hasonló, e-mailben vegye föl velük a kapcsolatot, vagy látogasson el a honlapjukra:

digibridge@gmail.com

www.digitalbridge.hu

 


7 komment

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr1657315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agent bauer · http://www.mtbfoto.hu 2008.09.16. 17:44:16

én msot csak azt nem értem, hogy ehhez miért kell a digitalbridge? nem az üzletüket akarom rontani, de rendelhetsz közvetlenül az ebayről is, a vámot-áfát úgyis ki kell fizetned? vagy én mulasztottam el valamit?

Dewla · http://konnektor.org 2008.09.16. 18:38:25

Azt mulasztottad el, hogy az legtöbb ebayes eladó, különösen a nagyobb értékű cuccok esetében egész egyszerűen nem szállít amerikán kívülre. Bár lehet ez nem egyértelmű a postból, javítom is :)

Szebi 2008.09.27. 23:41:13

Szia

Lehet hogy hülye a kérdés, de hátha tudsz segíteni, nem tudod véletlen hol tudok Miskolcon belül olyan helyet találni, ahol meg is tudnám hallgatni a hangfalakat?

Dewla · http://konnektor.org 2008.09.28. 07:32:48

Helló!

Én itt egy Média Marktban láttam kitéve, talán Miskolcon valamelyik hasonló nagy műszaki áruházban körbenézhetsz hátha szerencséd lesz.

Szebi 2008.09.28. 10:39:46

Van ittis Media, szerintem megis nézem. Kösz az infót. :)

Szebi 2008.09.28. 13:16:02

Még annyi kérdésem lenne, hogy te milyen hangfalakat/rendszert ajánlasz, egy 15m2 -es szobába? A szoba alakja téglalap, nagyjából ideálisan el tudom helyezni, de nem tudom hogy milyen hangrendszer lenne a legérdemesebb, mert jó lenne az árakat is nagyjából 300.000 alatt tartani.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.12.30. 19:06:18

Senkiháziak kezében van a bürokrácia...Mi az, hogy egy nap alatt el tudtad intézni? Mi az, hogy szinte minden papírod megfelelt? Felháborító. :D
süti beállítások módosítása