Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Erőstítő upgrade újra!

2008.06.26. 14:23 Dewla

Következő dolog történt. A nappali villanyszerelési munkálatai közben nemsokára be kell szerezni azokat a kábeleket, amelyek a falra szerelt tv, és az hifi szekrény között futnak. Számba véve a lehetőségeket, és a leendő tv bemeneteit, kiderült, hogy 3 db HDMI kábelt kellene a falba vésni egyenként 5 méteres hosszúságban. Egy ilyen 5 méteres HDMI kábel alsó hangon is 10.000 Ft, tehát 30.000 körül állna meg csak a HDMI kábelezés. A Satsystem honlapját böngészve láttam, hogy az új idei szériás erősítőkön már három HDMI bemenet és egy kimenet van, ami pont tök jó, ráadásul az új erősítők már tudják a következő generációs veszteség mentes (lossless) hangformátumokat (Dolby TrueHD, DTS HD) szabványokat. Ezek a hangok csak HDMI kábelen tudnak érkezni az erősítő felé, mert a HDMI nagysárgrendekkel nagyobb sávszélességgel rendelkezik pl. a sima optikai vezetékhez képest. (HDMI 1.3=10.2 Gigabit, míg a sima optika 125 megabit) A hangok átviteléhez ráadásul HDMI 1.3 kell. A korábbi verziók csak a képet tudták továbbítani. Az első ötlet az volt, hogy az új 3 hdmi-s széria belépő modelljére cserélem le a lényegében zsír új erősítőmet. Persze valamennyit rá kell fizetni, viszont így elég lenne csak egy HDMI kábel a falba, ami rögtön 20.000 spórolás. Szóval inkább az erősítőt upgradelem, mint több HDMI-t rakok a falba.

Ezt tök jól kitaláltam, minimális buktával el is adtam az előző AVR-147-es erősítőt, mehettem is az újért. A Harman ellenben egy nem túl szimpatikus üzleti politikát gyakorol, amire a boltban voltam kénytelen rájönni. Az AVR-147-es utódja az új szériában az AVR-155-ös. Hasonló paraméterek, új design, és van rajta 3 db HDMI 1.3-as bemenet. DE! Az erősítő nem csinál semmit a HDMI-n érkező hanggal, csak egyszerűen továbbítja azt a HDMI kimenetre. Magyarul ebben is csak egy sima HDMI váltó van, NEM TUDJA a Dolby TrueHD-t. Ez szerintem elég gáz, ugyanis a dobozon meg mindenhol rajta van az, hogy HDMI 1.3, ami effektíve azt jelenti, hogy azon már megy a hang is. Persze bemegy az erősítőbe, aztán kijön a HDMI kimeneten a hangfalak helyett. Persze a nagyobb testvér az AVR-255-ös az már tudja. Lett volna ott még egy új Onkyo TX-SR606, picit olcsóbban de hát egész egyszerűen botrányosan ronda. Főleg a Harmanhoz képest. Még egy dolog ami szerintem elképesztő, az AVR-255-ösön nincsen Bridge bemenet, azaz az előző erősítőmöz vett iPod/iPhone dokkolót ide most nem tudom már bedugni. Öröm az ürömben, hogy túl sokat nem használtam a Bridge-t, eladom (ha valakit érdekel írjon!), és ennyivel kevesebbe került az új.

Foglaljuk tehát össze:

  1. A Harman kiad egy olyan belépő szintű erősítőt, amin az egyik legfontosabb új featúrának a világon semmi értelme (1.3 Hdmi, de nem dolgozza fel a jelet. Értsd: parasztvakítás). Így ez egy régi erősítő az új generációsok között.
  2. Biztos vagyok benne, hogy kb. 5 Ft lett volna, hogy legyen rajta a iPod dokkoló bemenet. Persze a még meg sem jelent AVR-355-ösön lesz Bridge II csatlakozó, amin keresztül már a videó is fog menni. Tehát aki nem akar 350.000 Ft-ot költeni erősítőre, annak a Harman szerint ne is legyen iPod dokkja. Remek gondolat.

Na eleget szapultam a Harmant, most akkor elmondom, hogy a cucc egyszerűen beszarás jó! Számomra teljesen új koncepciót valósít meg ez az eszköz. Végre valóban alkalmas arra, hogy egy otthon szórakoztató elektronikai szíve legyen. Mit is értek ez alatt? Az erősítő szakított a bemenetek korábbi szervezésével. Ami itt történik az az, hogy van 6 funkció (Cable/Sat, Game, Dvd, Aux, Tv, Media Server+Rádió). Ezekhez a funkciókhoz nem tartozik fizikai bemenet, hanem mi adhatjuk meg teljesen szabadon, hogy melyik funkcióhoz milyen kép és hangbemenet tartozzon. A nevek teljesen irrelevánsak, lehetnének 1-6-ig számozva is. Például az Xbox360-at bedugtam a 2-es HDMI bemenetbe, és a Game funkcióhoz beállítottam, hogy a kép és a hang is a HDMI2-es bementről érezzen. A Wii-t pl. az Aux funkcióra állította be, tehát a képet a komponens 1-es bementről veszi, a hangot pedig az analóg 6-osról, mivel a Wii-ből meg egy komponens kábel és egy sztereo RCA az erősítőbe. Tehát arról van szó, hogy a 6 funkció bármelyikére ráprogramozhatjuk az erősítő BÁRMELY kép és hangforrását. Ez egy hihetetlen nagyfokú szabadságot nyújt. Korábban nem volt lehetőség ilyen mértékű testreszabásra. A fizikia bemenetek között válthattunk, és azokkal kellett gazdálkodnunk. Voltak már előre mutató kezdeményezesk, az AVR-147-esnél is meg lehetett adni, hogy pl. a HDMI bemenethez melyik hangforrást használja (bár csak digitálist fogadott el). Vegyük észre, hogy még itt is a fizikai HDMI benethez választunk hanfot. Az új modellben absztrakt funkciók vannak amikhez bármilyen kép és hangforrást hozzárendelhetünk. Ez szerintem óriási nagy királyság. Persze a funkciók átnevezhetők, hogy ne felejtsük el, hogy az Aux-ra a Wii-t kötöttük.

A második nagy királyság az, hogy az erősítő valamennyi funkcióját egy nagyon kutúrált és ergonómikus menürendszeren keresztül állíthatjuk be a TV-n. Az AVR-147-esnek is volt már OSD (On Screen Display)-je ami leginkább a Commoder64-es karakteres időkhöz hasonlított, de nagy dolog volt, hogy egyáltalán van OSD. Itt viszont egy teljesn kultúrált, színes grafikus felületen tudjuk a rendszer valamennyi beállítását megtenni. Ez is nagy előrelépés a korábbiakhoz képest, amikor egy 2x16 karakterből álló pontmátrixos kijelzőn kellett mindent megoldani. Ha a hangerőt vagy a funkciót váltjuk az is látszik a tv-n. Méltó egy modern berendezéshez ami már picit több, mint egy erősítő. Sajnos az OSD-kről nem találtam screenshotokat.

A harmadik királyság az az erősítőben található Faraoudja chip, ami bármely az erősítőbe érkező videó jelet (analógot is!) felkonvertálja (upscaling) akár 1080p-s felbontásig, valamint számos képjavító algoritmust is tartalmaznak a beállítási lehetőségek.

A negyedik királyság a design, ami szerinem a tökéletesség határás súrolja, egyszerűen odaver ez a minimál design, nagyobb kép itt. Abszolút bejövős, hogy a hangerő gyűrű kék világítást erre a fehérre cserélték. A távirányító is sokkal jobb lett, jobbak az anyagok, az egész sokkal komolyabb érzetet ad.

Szóval bár többe került, kaptam egy sokkal jobban testre szabható, a következő generációs hangformátumokat támogató, erősebb, szebb, jobban kezelhető, jóval több szolgáltatást nyújtó erősítőt. Nem volt rossz döntés.

 


3 komment

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr19540577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DarkEvil · http://darkevil.worldofsigs.hu 2008.06.26. 17:56:38

Nem akarok okoskodni, de én neked max. 15e-ből hozok ki 3 db 5 méteres HDMI (aranyozott, apámfasza...)

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.27. 10:23:44

Hmm ezt akkor benéztem bár kérdés a kábel minősége. Nyilván az ember nem akarja szar kábelen vinni a 1080p-t...én a Kácsa Audiónál néztem, nem a top, hanem a közepes minőséget...

ifa 2008.06.28. 09:02:12

Nekem asszem 2 méteres van és vagy 18 volt. Lehet olcsóbbat is kapni, az is aranyozott, de nem összehasonlítható a minősége.
süti beállítások módosítása