Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Xbox Media Center Mac-en!!!

2008.06.17. 11:57 Dewla

Angelday nemrég közzétett posztjának köszönhetően feltelepítettem az iMac-re az Xbox Media Center (XBMC) OS X-en futó verzióját. Elsőre nekem picit környezet idegen volt a program, hiszen évekig (!) használtam a szoftvert a sima xboxon szintem valamennyi média tartalom (kép-hang-film) megjelenítésére. Fura volt a jól ismert kezelőfelületet viszont látni a Mac-en. A kezdeti távolságtartást azonnal felváltotta ellenben az az öröm, hogy ugyan azt a prorgamot teljes pompájában látom viszont, ami tényleg mindent lejátszott. A régi Xbox-on ugye a HD tartalmak már nem mentek rendesen, én ezért is nyugdíjaztam egyenlőre a szekrénybe.

Jelenleg a 720p-t tudó, HD Ready de nem full HD televízióm az iMac-re van kötve, mint második monitor. Eddig a pillanatig a VLC-t használtam a filmek és a sorozatok lejátszására. Megtette amit kellett, de nem volt az igazi. Oda kellett ülni a géphez, elindítani a filmet, kiválasztani az angol hangsávot a menüből, kiválasztani, hogy a teljes képernyős megjelenítés eseténe a TV-t használja. Ezt követően lehetett felállni, odamenni a kanapére, és az Apple Remote-on nyomni egy Play-t. Egyedül ez a program tudta azt, hogy kezeli az Apple Remote-ot (legalább Play/Pause szinten), lehet hangsávot váltani, valamint ezt a többmegjelenítős megoldást is támogatja.

De most már nincs így, VLC mehet a levesebe, éljen az XBMC! Az XBMC OS X-es változatának telepítését követően, kb. 5 perc alatt bekonfiguráltam, hogy a TV-n induljon tejes képernyőn a program, kalibráltam a kép széleit, tökéletesen beállítva az overscan mértékét (erre eddig nem volt lehetőség). Ezek után még picit játszottam a felirat színeivel, valamint az audio kimenet finomhangolásával. Hozzáadtam forrásként a gépem megfelelő könyvtárait és kész voltam. Tökéletesen megy, mindent lejátszik. Az egész program vezérelhető az Apple Remote-tal, a menük is, a beállítások is. Tudok hangsávot váltani menet közben a fotelből. A megjelenítendő feliratot is ki tudom jelölni, és tömörített állományból is lejátsza a filmet, nem kell kicsomagolni. Elképesztőne rugalmas, a tökéletesség határát súroló célszoftver, pont arra amire nekem kell. 720p-ig mindent visz tök jól, 1080p-t egyenlőre nem támogat, de mivel jeleneg nincs a háztartásban min. 1920x1080 képpontot tartalmazó megjelenítő, ez most nem is baj. Az Xbox-os verzióhoz hasonlóan mindent visz szó nélkül, gyors, és nálam a képminősége is veri a VLC által produkált képet (biztos ott is lehetett volna finomhangolni, de a VLC beállítások menüje egy rémálom). Ez a program tovább erősítette bennem azt, hogy igenis jó választás a nappaliba mindennapos sorozat és filmnézésre egy Mac Mini. Jó ideig úgyis csak 720p-s anyagokat fogok nézni, a 1080p-s filmeket meg majd Blu Ray-en veszem/kölcsönzöm.

Mégegyszer köszönet Angelday-nek, a mindennapi otthoni media center élményem növeléséért!

4 komment

Címkék: más

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr61525207

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - Dewla 2008.06.17. 12:15:38

[...]valign="middle" align="right"> Xbox Meida Center OS X-en blogbpost:[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wice 2008.06.18. 18:31:38

windows xp-re nem tudsz (v nem tud vki) vmi hasonlot? meg persze itthon is kaphato taviranyitot.

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.19. 09:24:26

Wice, pont ugyan ez létezik Windows-ra is...

Innen szedheted:

downloads.sourceforge.net/xbmc/XBMCSetup-Rev13239.exe?modtime=1211838839&big_mirror=0

Itt van a hivatalos XBMC for Windows fórum, itt irogatnak a remote-ról is..

xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=59

wice 2008.06.19. 10:39:19

zsir, nagyon koszi.

Istvan 2008.12.09. 22:51:44

Szia, engem az érdekelne, milyen átalakító kábellel kötötted össze az imac-et a tv-vel? A hangot hogyan küldted át, hogy a tv-n szóljon?
süti beállítások módosítása