Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

The Office US vs. UK

2008.08.20. 09:00 Dewla

Biztosan sokan hallottatok már A Hivatal c. sorozatról. Én először a Duna TV-n találkoztam ezzel az angol sorozattal és nagyon tetszett. A TV-ben nem tudtam követni, ezért amikor megjelent megvettem a teljes sorozatot DVD-n (két évad+ karácsonyi különkiadás).

A BBC által jegyzett angol Office-nak akkora sikere volt, hogy készült belőle egy amerikai remake.  (A  képeken a fenti az amerikai és alatt van az angol) Érdekesség, hogy az amerikai változat készítésében részt vesz az angol sorozat főszereplője a zseniális komikus Ricky Gervais.

Az angol sorozatból mindössze 14 rész készült, míg az amerikai már 66-nál jár (négy évad, és készül az ötödik). Ez nagy előnye az amerikai sorozatnak, hiszen sokkal jobb történet mesélést, és karakter fejlődést tesz lehetővé 66 rész.

Az angol sorozat első évadának megtekintése után néztem bele először az amerikai változatban. Nagyon nem tetszett. A cselekmény megegyezett, de valahogy az egész le volt öntve cukormázzal, hiányzott az él, az igazi maró humor, súlytalannak éreztem a karaktereket. A főnök nem volt elég szemét. Gondoltam is magamban, na ilyen amikor valami jóra ráteszik az amerikaiak a kezüket, leöntik cukormázzal, hogy a tömegeknek is fogyasztható legyen, és pont a lényeg veszik el. Aztán valamikor arra gondoltam adok még egy esélyt az amerikai Office-nak, hiszen nem tartana már a negyedik évadnál ha nem szeretnék, valamint biztos nem történik ugyan az, mint az angolban, hiszen 5x annyi rész van majdnem. Amint az amerikai sorozat eltávolodott az angol cselekményétől, és önálló életet kezdett élni elkezdtem kedvelni. Ez aztán odáig fokozódott, hogy szerintem 2 hét alatt ledaráltan a négy évadot. Amikor vége lett nagyon hiányzott, ezért megnéztem egy részt az angolból és alig bírtam végignézni. Sivár volt, brutálisan realista és kegyetlen. Rosszul éreztem magam miközben néztem. Mi történt?

A legfontosabb különbség, hogy az amerikai Office-ban szerethetőek karakterek. Még Michael a főnök is. Az angolban szánalmasak. Ha csak a főnökök karakterét hasonlítjuk össze: az angol főnök egy kisstílű, rosszindulatú, mindenre képes, ripacs. Az amerikai főnök egy durcás kisgyerek, akiből akkor törnek elő a rossz tulajdonságok, ha nem ő van a középpontban, de alapvetően jó indulatú, naiv, sokszor kihasználják, de nagyon szereti az embereket. Én nagyon megszerettem Michael Scott-ot, David Brent is zseniális karakter, de szeretni azt nem lehet. Az egész angol office az amerika után fölöttébb nyomasztó.

Valami olyasmi történik, hogy az amerikai sorozat kiveszi az angolból a rosszindulatot, és a gonoszságot, és helyére még több humort és kedvességet csempész be. Az amerikain szinte végig mosolyogtam, röhögtem, az angolon inkább kínomban nevetek. Persze vannak durva dolgok az amerikaiban is, de a legsötétebb feketét ami az angolban bőven van nem találjuk. Helyette tényleg szerethető karakterek vannak. Pam és Jim románcának úgy drukkoltam, mint Ross-nak a és Rachelnek, Tim és Dawn leginkább egy elcseszett valóságsóra emlékeztetett nem pedig a Jóbarátokra.

Én mindkét sorozatot nagyon ajánlom mindenkinek aki vevő a picit elvontabb humorra. Az amerikai nagyon szerethető, kedves, bármikor fogyasztható sorozat. Nekem az idei kedvencem a vígjátékok közül. Az angolt akkor nézzük ha fekete angol humorhoz van hangulatunk.

És bár az elején úgy gondoltam nagyon gyenge valami az amerikai próbálkozás, szerintem összességében túlnő az elődjén:

 The Office UK: 7/10

 The Office US: 9/10

 


5 komment

Címkék: sorozatok

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr68606635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

swarci 2008.08.20. 11:00:34

Az amerikait imádom, szintén maratont rendezek az évadokból, nem lehet abbahagyni.
M. S. karaktere, olyan eszméletlen degenerált beszólásai vannak hogy leröhögöm magam a fotelből, és ez nem vicc:D milyen lehet irl ha egy sorozatban képes így kivetkőzni magából.. bár gondolom ezt kívánják tőle a készítők.
de a többi karaktere is imádnivaló, az összes. Dwight a második számú kedvenc ofkorsz, minden megszólalása oltári.
de lehetne írni az összes karakterről, mindet eltalálták a-z-ig.

még biztosan sokszor végignézem az évadokat.

az UK verzióval is teszek egy próbát, már csak azért is érdekel hogy mennyivel rosszabb.

Jofkov · http://www.digitalbridge.hu 2008.08.20. 18:07:59

Welcome to the Office!!!:-) En is mindig nezem a TBC-n:-)

Jofkov · http://www.digitalbridge.hu 2008.08.21. 01:12:18

by the way: TBS-en. Sorry. Koltozunk.

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.21. 05:23:36

swarci, kiváncsi vagyok mit gondolsz...nem is a rosszabb szó a jó, hanem a gonoszabb/kegyetlenebb

Rudi 2008.09.11. 20:58:23

Nos hát megleptél kissé... szerintem először volt igazad, a UK verzió tökéletes, Monty Python magasságot juttathatja eszünkbe, kis Black Adder felhanggal, miközben viccesen groteszk is épp annyira hogy már drámaiságba hajlóan mutatja meg a civilizált világ visszásságát, míg az USA verzió egy bugyuta amerikai petyhüdt humor a világ egyik legidegesítőbb, tehetségtelenül poénkodni próbáló főszereplőjével. Szerintem.
süti beállítások módosítása