Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Miért nem tudok sorozatokat ajánlani?

2007.11.22. 16:16 Dewla

A felmerülő probléma a következő. Amint híre megy annak, hogy az ember fia sorozatjunkie (azaz az átlaghoz képest viszonylag képben van az amerikai sorozatokkal és az átlaghoz képest elég sokat követ figyelemmel) két folyamat indul be mintegy parallel (lsd. számtech dolgokhoz értő ember analógia, amikor olyan emberek keresnek meg hogy milyen PDA-t vegyenek akikkel köszönésen kívül nincs kapcsolatom na mind1). Az első az, hogy 27 embernek kell kölcsönadni a 24 és a Prison Break különböző évadait. Ezt az ember még csak elviseli, de pl. amikor a 24 első öt évadának szép papírtokos változata már úgy néz ki, mintha megjárta volna a Mount Everesetet akkor már ez is lehet probléma. A másik probléma, hogy az ember ismerősei elkezdik faggatni, hogy mit néz. Namost a huszon akárhány sorozatotból álló portfólióját nyilván nem lehet felsorolni, válasz tehát: "Hát elég sok mindent" Na és itt jön a csapdát Damoklész kardjaként lebegtető kérdés: És mit ajánlasz?/Neked mik a kedvenceid? Ezek az emberek általában nézik a default sorozatokat (24, Heroes, PB, Lost, House, stb), és további útmutatás reményében teszik fel a kérdést.

Először naivan kezdek lelkesedni, hogy valakit tényleg érdekel kicsit komolyabban az ami engem is. Magamban bizalmamba fogadom, és elkövetem azt a hibát, hogy beavatom abba, hogy nekem az utóbbi időben mik is voltak valóban a kedvenc sorozataim (lsd. All time favorites az oldalsávon).

Kezdhetem ugye a Star Trekkel, amit tényleg nagyon szeretek (kiv. Enterprise, az első évad 10 része után még mindig nem érzem Star Trek sorozatnak). Akit valamiért nem kapott el a Star Trek az csak a fejét csóválja és magában azt gondolja, hogy ok, ez is egy hülye Trekkie (persze ezt a kifejezést valószinűleg nem ismeri). A Star Trek olyan, hogy bentről már minden lelkesedés világos, kintről meg érthetetlen a lelkesedés a pizsamában rohangászó hegyesfülüekért.

A következő benézés ha megemlítem a Buffy-t. A műveltebbek akik felületesen ugyan de ismerik a sorozatot ekkor hangosan felnevetnek, és ezt mondják: "Na jó de komolyan, mi a kedvenced?". Pedig a Buffyt tényleg komolyan mondom az egyik legjobban megírt sorozatnak tartom. Nagyon jó sztori, időnként nagyon durván fetrengve röhögés, filmes hivatkozások, benfentes poénok. A karakterekfejlődés (és negatív fejlődés!) pedig olyan aprólékosan kidolgozott, hogy azt tanítani lehetne. Akik látták gonoljanak csak pl. Willow karakterére honnan indult, hol volt a közepén és hova ért a végére. Josh Whedon óriási király na.

A másik óriási öngól ha megemlítem a Veronica Marst. Ezt persze az emberek nagy része nem ismeri, jön a kérdés ami teljesen szétzilálja a sorozatjunkie-tekintélyemet: "És az miről szól?" Mert mit lehet erre válaszolni? Háááát....izééé....egy gimiben játszódik és az egyik odajáró lány a főszereplő, aki magánymozó és segít a tanulóknak megoldani a rejtélyeket izé izé. Komolytalan teljesen. Pedgi aki a felszín alapján ítél mekkorát téved!!! Josh Whedon csak ennyit nyilatkoztt a sorozatról: "Best Show Ever." Itt most nem akarok belemenni, hogy miért hihetetlen jó, vagy hogy miért volt ez a Buffyn kívül az egyetlen sorozat ahol a szerelmi szál komolyan meg tudott hatni (azt sosem ismerném be, hogy könny is kicsordult ;) ).

(Buffy detto: gimis lány vámpírokat öldös..who cares?)

Amennyiben mondjuk folyamatos lelkesedésmre való tekintettel egy ilyen ember megnéz mondjuk egy rézst a VM-ből vagy a Buffy-ból, vagy megnézi mondjuk a ST Voyager dupla első részét az tuti azonnal leteszi. Ez max amit el tudok érni.

Persze értem én. Az igazán nagyon a szívemhez közeli sorozatok első pár részének megnézése után semmi lelkesedés nem volt, hetek teltek el. A Star Trek iránti lelkesedésemet egy nagyon jó barátomnak köszönhetem aki mondta nekem, hogy:

- DE EZ JÓ!
mire én:
- De Dávid ez SZAR!

De szerencsére nem hagyta annyiban, nyomatta hogy jó, én meg erőltettem a részeket, hogy bakter ha egy hozzám a dolgokról hasonlóan gondolkodó ember szerint ez über jó, akkor szerintem miért szánalmas?

Ha valaki azt mondja nekem a Buffy első része után, hogy ebből le fogom nyomni az egészet (151 rész!) úgy, hogy lesz nap amikor 10 részt fogok megnézni kinevetem, azt is kétségesnek láttam, hogy még egyet megnézzek. De szerencsére a netes lelkesedések azt sejtették, hogy itt valami olyan van a háttérben amit én egyenlőre nem látok de biztos van, egyszóval picit erőlttem. És de jól tettem!

Szóval ezért nem tudom ajánalni senkinek a kedvenc sorozataimat. Egy Szökést tudok ajánlani: "Hú a Prison Break nagyon jó...egy irtó gógyis csávó direkt bekerül a börtönbe, hogy kiszabadítsa az ártatlanul halálraitélt bátyját, de előtte még a szökés valamennyi mozzanatát megtervezi és magára tetoválja...". Mint egy Blikk címlap. Mindenki szerint azonnal nézős, ide vele, rácuppanós.

Egyszóval nyitottság, nyitottság, nyitottság, fogékonyság a mélyebben eltemetett de gyakran sokkal értékesebb kincsek iránt!!!

Lehet olyanok ezek a sorozatok mint a jazz. Aki szereti az érti miért jó, aki nem annak csak hangok összevisszasága az egész...

2 komment

Címkék: rant sorozatok

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr30238332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ProZsolt · http://ingyencuccok.blogspot.com 2007.12.05. 20:02:26

Én is hasonló helyzetben vagyok.
Star Trek, VM, Buffy és Angel nekem is favoritjaim, de ezeket még nagyából ismerik, ha csak hallásból is, de ha megemlítem a Fireflyt, akkor csak néznek rám mint borjú az újkapura, eddig szerintem az összes populáris sorozatot magasan veri.

Dewla · http://konnektor.org 2007.12.05. 20:35:44

:) Örülök hogy vannak akiknek hasonló az ízlése. Firefly hangulata szerintem egyszerűen verhetetlen. Kár, hogy a sors mostohán bánt vele...
süti beállítások módosítása