Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Jön az iPhone Video?

2009.05.22. 11:11 Dewla

Közeleg az Apple fejlesztői konferencia (WWDC, június 9), ilyenkor szokásos módon beindul a pletyka-gépezet. Apple netbook? 4 magos Macbook Pro? Apple tablet? Mégis szerintem most a legizgalmasabb kérdés, hogy lesz-e új iPhone? Sokan már készépénznek veszik az új iPhone érkezését, mert az Apple mindenféle hardvereket vásárol nagy tételben (kameráket pl.)

Én nem venném 100%-ra, hogy a mérföldkőnek számító 3.0-ás szoftver hivatalos megjelenésével (ami komolyan kitolja a jelenlegi modell életciklusát: mms, navi, copy-paste, vcard küldés, tethering, stb.), rögtön egy új telefont is kihoznának, gyengítve ezzel az új szoftver megjelenését. Szóval elsőre én azt mondanám, hogy várni fognak az új telefonnal, de az évenkénti frissítés meg most aktuális szóval lehet mégis jön. Induljunk ki abból, hogy lesz új telefon. Mi a biztos?

A 8 gigás modellek el fognak tűnni, helyette 16 és 32 gigás modellek lesznek. Ez speciel engem nem érint, mert bár a 8 gigás 1st Gen-t gyakran fullra töltöttem, a 16 gigás esetében már sosem ütköztem akdályba. Persze amekkora mocsok tud lenni az Apple a 32 gigás valami külső feature-ben is el fog térni amiért kívánatosabb lesz. Az iPod Touch-ban már van 32 giga, tehát ez teljesen biztosra vehető.

A kamera megújul. Nem várok forradalmi változást, 3.2 Mpixel, talán autó fókusz. Biztos nem lesz 5-8 mpixeles optikai zoomos csoda, egyrészt mert nem arról szól a telefon, másrészt sok helyet foglal.

Szerintem az aksi dologgal is fognak kezdeni valamit, mert nekem a 3G jelenleg egy napot éppen kibír, és közepesen nyúzom. Szóval improved batterry tuti lesz. OLED kijelzőről szól a pletyka ami meghozhatja a kívánt akkumulátor javulást de drága, szóval ez kérdéses szerintem.

Szintén a legújabb iPod Touch-ban már szereplő integrált Nike+ vevő is borítékolható. A jelenlegi iPhone-ok nem kompatibilisek a külső vevővel, biztosan belerakják. A GPS-el együtt egész ütős kis futócucc válhat belőle.

Videó rögzítés. Lesz előlapi kamera, iChat szerű video chat. Ezt biztos belerakják, mert ezt nagy csindadratta közepette lehet reklámozni. Továbbá az én tippem szerint ez fogja meghatározni a modell elnevezését. Nem fogják iPhone 4G-nek hívni, mivel az előző azért 3G, mert ismerte a 3G-s hálózatokat. Követni fogják azt az elvet, hogy valamelyik featúráról nevezik el az új terméket. iPhone Photo az nem lesz, mert már a korábbiak is tudtak fényképezni. A Nike+ túl szűk rétegnek szól, így adja magát, hogy a videó képességeket hangsúlyozzák. Ez persze csak az én véleményem :)

Én ezeket látom biztosnak. Ezek az újdonságok megvalósíthatók úgy, hogy különösebb baj lenne a korábbi modellek kompatibilitásával. Az Apple-nél ez fontos szempont, nem fogják eljátszani a Symbianos és UIQ játékot, ahol az új modelleken az új oprendszer nem volt kompatibilis a régiekke a sok szoftveres és hardveres változás miatt (pl. UIQ 1-2-3). Ezért bár lenne értelme erősebb 3D-s chipnek végül mégis az a véleményem, hogy nem lesz. Elég ütős grafikákat produkálnak így is a játékok, felesleges kettészakítani a platformot pár plusz polygon miatt.

Fm rádiót és Fm trasmitter nem gondolom, hogy lesz, a GPS lehet javul valamit bár a mostani is bőven jó.

Elérkeztünk egy sarkalatos ponthoz. A pletykák szerint világítani fog az alma logó az új iPhone hátulján. Nálam ez ilyen guilty-pleasure kategória ha igaz nyilván jól fog kinézni, viszont nem hiányzik az, hogy a telefon még a jelenleginél is felvágosabb, vagizósabb legyen. Márpedig a világítós logó egyértelműen ebbe az irányba viszi a dolgot. Persze azt is hangsúlyozza, hogy közelít az iPhone a laptop modellekhez, nem csak egy telefon hanem egy kis számítógép. Itt jegyezném meg, hogy simán látok arra esélyt, hogy csak a fullos 32 megás esetleg jobb (5 mp?) kamerás verzió kap világítos almát. Hogy @angelday releváns tweetjét idézzem: "... remek. Még nagyobb pöcsfejek leszünk."

Ezek tehát az én jóslataim, a WWDC után visszatérünk rá, hogy mit találtam el és miben lőttem mellé.

 


Szólj hozzá!

Címkék: iphone

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr431137099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása