Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

  • Hibás feed URL.

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

iPod/iPhone a kocsiban

2008.01.15. 14:25 Dewla



Amióta az első iPodomat megvettem Amerikában (iPod 3G, 15Gb), azóta okozott gondot, hogy a kocsiban hogyan lehetne igazán jól kihasználni. Mivel szerencsére ritkán tömegközlekedek, viszont viszonylag sokat autózok ezért baromi jó lett volna mindig, ha az iPodot tudtam volna a kocsiban is hallgatni. A problémára megnyugtató megoldást csak kb. 2 hónapja találtam. Leírom az evolúciós folyamatot, hátha valakit foglalkoztat hasonló probléma és akkor egyből a végére ugorhat ;-)

Az első stáció az FM transmitter volt, mégpedig egy direkt iPodhoz készült iTrip személyében. Ez ugye egy kis hatótávolságú rádió adó ami az iPodon beállított frekvencián sugároz, a kocsi rádióját erre a frekvenciára állítva fogható az adás. Elvileg. Következők a gyakorlati problémák. Olyna frekvenciát kell vállasztani ahol nincs a közelben jó vételű rádió adás, mert az hajlamos elnyomni illetve belezavarni az iTrip-be. Ez Budapesten a rengetek rádió miatt eleve nehéz. Aztán ha ugye közben vidékre utazol, akkor persze ott már máshol vannak a rádiók, szóval a Budapesten belőtt frekvencia azonnal bukik. Probléma lehet a kocsi árnyékolása is, tehát ha pl. hővédő fólia van az üvegeken az is rontja az esélyeket pl. Ez eleve idegsítővé teszi a használatot, de még nagyobb probléma, hogy ugye maximálisan egy mondjuk egy Juventus rádió minőségét lehet vele elérni, hiszen ugyn úgy FM hullámon keresztül érkezik meg a jel a fejegységbe. Nem jó megoldás. Plusszban még nagyon fogyasztja az akksit, szóval eleve a szivagyujtó töltőt is használni kell. A Én közel használhatatlannak nevezném.



Egy ideig szenvedtem ezzel, de azt kedztem észrevenni, hogy inkább hallgatok cd-t vagy rádiót nem kínlódok vele. A következő lépcsőfok a kazetta adapter volt, mivel a legutóbbi autómban a gyári fejegységben még megtalálható ez a periféria (állítólag Nakamichi van benne...). Na ez már valamivel megbízhatóbban működik, mint az FM transmitter és a zene minősége is sokkal jobb. Nyilván függ a kazettás fejegység minőségétől, de nálam egész tűrhető volt, bár a zene dinamikája elég sokat csorbult. Az igaz probléma hosszú távon jelentkezett. Kocsiba be, pohártartós-ipodtartóba ipod be, szivargyújtóba bedug másikvége ipoba bedug, kazetta adapter fejegységbe bedug, másikvége ipodba bedug éééés máris oké. Annak hogy ilyen macerés volt a dolog az lett a vége, hogy csak akkor használtam ha tudtam, hogy 1 óránál hosszabb útra megyek, különben inkább hagytam a francba. Tudtam hogy így ez nem jó, ezért kutattam más megoldás után.

A netet böngészve (google: ipod+car integration) találtam rá a magyar Dension cégre, és az ő Icelink termékre. Ez a cucc azt tudja, hogy van egy kis cradle a kocsiban, ipod bele, és a fejegységgel elhiteti, hogy az ipod valójában egy CD vagy MD tár. Nagyszerű megoldás, valódi kábeles összeköttetés, CD minőség, stb. A Dension még azt is meglépte, hogy a fejegység CD-tár vezérlő parancsaival vezérelhető az iPod (pl. számváltás). Ez akkor hasznos ha a hifi kormányról vezérlehető mondjuk. A dologban még az is nagyszerű, hogy a cradle tölti is az iPodot, tehát kocsiba be, ipodot be és már mehet is a zene. Ennek a megoldásnak lényegében egy hátrány van, mégpedig az ára. Beszereléssel akár a 40.000-et is elérheti, ami mondjuk egy 60-70 ezres iPod esetében azért igen jelentős. Viszont ha az ember egyszer megveszi, nem kell úgy csereberélni mint a kihangosítókat kellett régen, mivel az Apple van annyira jófej, hogy az összes iPodon ugyan ott és ugyan olyan csatlakozó van (oké, asszem a legelsőn még fülöl volt a csati szóval az kilőve), valamint a méretek is egyeznek. Így tudott az előfordulni, hogy bár az eszközt a 3rd Gen iPodhoz vásároltam, tökéletesen működik az iPhone-nal úgy hogy semmit nem kellet kicserélni. Ez nagyszerű szerintem, és szégyen pl. az összes mobilgyártóra aki még az aksi töltő csatiját is két évente megváltoztatja. Remekül működik a párom iPod Nano-jával is, azt is csak egyszerűen bele kell rakni és kész.

Szóval szerintem aki tudja magáról, hogy valószínűleg hosszabb távon Apple MP3 lejátszója lesz és sokat hallgatja a kocsiban és ezt szeretné jó minőségben egyszerűen megtenni, annak mindenképp ajánlom a Dension termékeket. A cég honlapja www.dension.com, a magyarországi forgalmazó nagyon rendes és segítőkész. Nekem a Westend Media Markt beszerelőműhelyben tették be, róluk is csak jókat tudok mondani. Korrektek, gyorsak, megbízhatóak.

Amik kimaradtak:
Egyszerűbb és olcsóbb megoldás persze ha az embernek olyan fejegysége van amin van line in, és akkor arra ráköti aztán kész, persze a töltés ilyenkor is macerás, meg kábeles, de ebben az esetben szerintem nem éri meg az Icelink. Mégjobb ha az embernek valami új BMW vagy Lexus autója van ami séróból támogatja az iPodokat úgy, hogy a központi kijelzőn lehet böngészni a számokat stb. A harmadik megoldás ami van az a kábeles FM Transmitter, amikor a fejegység FM antenna bemenete és az antenna közé kötnek be egy bemenetet. Ilyen pl. a Harman/Kardon Drive and Play megoldása. Az elvi minőség itt sem éri el a CD minőséget, de azért a vezeték nélüli FM transmitterhez képest sokkal megnyugtatóbb.



4 komment

Címkék: iphone

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr42298361

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eFi · http://fns.csokolade.hu 2008.04.01. 21:34:58

A te icelink-ed tölti az iPhone-t, vagy nem? Nálam is műxik, csak épp nincs töltés - ugyanez az icelink egy iPod mini-vel és egy 5G iPod-dal is korrektül megy és azokat tölti is.

Dewla · http://konnektor.org 2008.04.01. 22:33:44

Igen, nekem tölti is. Amikor bedugom kiírja, hogy this device was not built to support iphone vagy valami ilyesmit, és hogy akarok e flight mode-ot, nyomok egy no-t és minden megy. Tölti is, zene is megy, sőt még a szám léptetés is. Azt hiszem, nekem Gateway 200-as típus van, de ebben nem vagyok teljesen biztos.

nekem ők szerelték: www.carlink.hu, nagyon rendesek voltak, mint azt írtam.

swarci 2008.06.20. 17:18:22

már nem tudom hogy tévedtem ide, de amúgy ez egy Lexus IS 200 műszerfala? :))