Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

  • Hibás feed URL.

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Hogyan játsszunk?

2008.01.08. 15:11 Dewla

Következő dilemmával szembesülök szinte valamennyi játék játszása közben:

Végigmenni a játékon ahogy jön magától, nyomni a sztorit lightosan, vagy rágyúrni hogy minden secretet, meg előcsalaható dolgot megszerezzek?

A kérdés nem olyan egyszerű, mint elsőre látszik. A kérdés elsősorban a kaland-rpg fronton merül fel, ahol legtöbb esetben a main story line-on kívül számos mellék küldetés és mindenféle egyéb felfedezhető/megtalálható/unlockolható dolog van, de számos akció játék esetében is értelmezhető a kérdés.

A dilemme ott van, hogy ezek remek játékok és élvezet velük játszani, de amikor pl. Final Fantasy-ben az ember ráhajt az Ultimate fegyverekre és 29-edszerre keresztezi a Chocobo-kat és versenyez az szerintem baromi frusztráló és egyáltalán nem élvezetes. Viszont ellenben ha az ember kihagyja a secreteket, akkor meg úgy érzi, hogy kimaradt a játék egy részéből. Az ideális megoldás az lenne, hogy végig kell vinni az adott játékot először ahogy jön úgy, aztán másodszor meg úgy, hogy rágyúrni a fullos secretecre, meg titkokra, megnézni neten a FAQ-t stb. De hát annyi játék van, és nagyon kevés esetben tudom elképzelni, hogy egy játék másodszori végigjátszása jobban érdekeljen, mint egy másik játék elkezdése.

A példa igaz a God of War-ra is ahol miután az ember végigviszi megnyílnak mindenféle marha nehéz minigame-ek és újabb nehézségi fokozatok ahol lehet unlockolni, hogy Kratos nyúlkosztümben legyen (csak példa). Vagy a Resident Evil 4-ben, ami tényleg ott van baromi a szeren, PS2-v végig is vittem, de utánna unlockoltam mindenféle extra content-et, és azt, hogy most már fullos fegyverekkel előröl lehet kezdeni. Tényleg remek játék volt, de inkább a Zeldára szánok most rá mondjk újabb 20 órát, mint a RE 4 2. fullos fegyverrel történő végigvitelére. A God of War szériában és a RE 4-ben is a végigvitelt követően hozzá lehet férni mindenféle minigame szerű cucchoz, érzem, hogy úgy lenne teljes a játék ha azokat is lenyomnám, de nem visz rá a lélek. Munkának érzem. Super Mario esetében ugyen ilyen dolgok vannak ha X boss-t mini Mario-ként nyonok le akkor megnyílik a....de ahhoz hogy ott és azon a pályán legyen mini Mario gombám, ahoz ezt és ezt kell csinálni+végig kell menni egy tök nehéz pályán hibátlanul. Ha nem sikerül, reload és újra az elmúlt 10 perc...

Zeldában (Wii-n), ha akarnám a Magic Armort, akkor gründolnom kéne a pénzt, sok órát bele kéne fektetni hogy meglegyen. Simán végigvihető anélkül is a játék. Ha nem érdekel és nyomom tovább a sztorit az a baj, ha nem haladok a sztorival csak kaszabolom a füvet a réten, hogy hátha találok pénzt mögtte az a baj.

Biztos lehet egyensúly találni, nekem nehezen megy. Persze végül arra jutok, hogy valahol a játék felénél elovlasom a FAQ-ban hogy milyen secretek vannak, és NÉHÁNYAT amihez van kedvem megcsinálok közülük. Magic Armorhoz pl. nincs kedvem. Mass Effectben új karaktert indítan és az előző karakter által unlockolt képességel az ÜBER kombóval újra végigjátszani nincs kedvem. Phanom Hourglass-ban kincskereséssel táp hajót összeeszkábálni van kedvem.

Ti hogy nyomjátok? Sztori vagy szikrit?



3 komment

Címkék: game

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr51289556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ProZsolt · http://ingyencuccok.blogspot.com 2008.01.08. 17:34:37

Mindig törekszem a secret featurák levadaszására, de ez nagyban függ, hogy mennyire szippant be egy játék. Azon is múlik, hogy mik ezek a dolgok, igazából azt szeretem, ha ezek a küldetések valami plusz adnak(pl. titkos pályák, alternatív befejezés, esetleg valmi morzsát a játék történetének hátteréből), de in, hogy "örökélet", nagyob sebzés, stb. nem igazán vonzanak, úgyse fogom sokszor hasznt venni
A KotOR-t azt végigjátszottam minden lehetsége módon, és volt, hogy bolygókat csináltam újra, hogy a karakter képességét fejlesszem, hogy beadja az esetleges mellékküldiket,de élveztem.
Ezzel szemben a Spelforce -ot kb a 2/3-ánál abbahagytam, még a fő szálat se csináltam meg, mivel az elején nagyon ráhajtottam, a minden küldi legyen meg ideológiára és a 100. menny ide, öld meg, hozd ide, rohnj ide... küldetésnél meguntam a játékot, pedig az elején nagyon élveztem, és ha nem megyek erre az útra, akkor vígan végigjátszottam volna.

Bozda 2008.01.09. 12:17:19

Attól függ melyik játék. Szerintem a titkos részek tök királyak is lehetnek.
Az a jó, ha úgy tudjuk felfedezni, hogy nincs hozzá semmi segítség.
Kedvenc pl. a Ratchet&Clank 1-2-3 (PS2), sok-sok titkos rész van benne, nagy élmény rájönni, hogy mi és hol.

Az újrajátszás ennél a játéknál úgy működik, hogy ellenfelek erősebbek lesznek, viszont a fegyverek erejét is lehet tovább növelni. Egy-egy újrajátszást érdemes végignyomni, valami újdonság mindig előjött.

(ps.: FIFAnál pl. tipikusan 5-6 percenként újrajátszás van. :-)

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.09. 20:03:32

Hát, valamennyire középutasan. Pl. FFXII-t megpróbáltuk úgy tolni öcsémmel, hogy semmi tápolás, csak ami a sztorihoz kell, és az első esper harcnál igen-igen csúfos kudarcot vallottunk. :D Sok szenvedés után fogtam magam megnéztem a FAQ-t, és persze kiderült, hogy lazán 10 szinttel magasabban kéne lennünk (azt nem értem, hogy jutottunk el odáig!!).

"Persze végül arra jutok, hogy valahol a játék felénél elovlasom a FAQ-ban hogy milyen secretek vannak, és NÉHÁNYAT amihez van kedvem megcsinálok közülük."

Igen, ezzel én is így vagyok valahogy. Pl. FFXII zodiac spear szerintem ökörség, legalábbis tuti nem fogom megcsinálni (ezeket állítom, azért találják ki, hogy aztán lehessen drága game guide-okat árulni), de már teljesen magamtól is igen kellemes secreteket találtam, és ez persze jó dolog.

Vagy mondjuk amiről most írt öcsém + Ádám a Gémeskúton, a Tyrian... azt csak ezek miatt a plusz dolgok miatt játszottam nagyon sokat. De ott nem voltak ilyen hülyeségek, hogy 'ha ezt a négy ládát nem nyitod ki, akkor...' hanem tényleg magadtól is megtalálhatóak voltak az extrák. Legalábbis a nagy részük, tehát megvolt a sikerélmény. Aztán a tényleg nagyon elrejtett cuccokhoz jöhet a FAQ, és akkor az is megvan.

(Maga a FAQ-olvasás is élvezetes lehet, de ehhez már nagyon kockának kell lenni a legtöbb esetben, úgyhogy csak zárójelben ismerem be :D )

És vannak olyan játékok, amiket egyszerűen muszáj többször végigtolni, pl. a ProZsolt által említett KotOR 1-2, mert egy végigjátszással még a felét sem látja az ember...