Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

WWDC 09 szubjektív értékelés

2009.06.10. 11:00 Dewla

 Hétfőn lezajlott az Apple fejlesztő konferencia nyitó beszéde, ami sajnos nem Stevenote volt, azaz Steve Jobs nem beszélt. A konferenciát liveblogging keretében élőben lehetett követni több helyen, én a Gizmodo-n és a Macrumors-on követtem, közben folyamatosan szem előtt tartva az őrületes mértékű Twitter aktivitást, háttérként pedig Angelday és Karotta élő stream-je szólt. Én lennék a 86. blog ha most pontról pontra összefoglalnám, hogy pontosan miket jelentettek be ezért ettől most eltekintek. Helyette inkább a teljesség igénye nélkül szubjektíven kiemelve néhány dolgot megosztanám a gondolataimat az olvasókkal.

Mindenkit meglepett az a laptop család frissülése. Erre senki nem spekulált, teljesen sikerült titokban tartani ezt a vonalat. Egységesítették termék elnevezéseket, mostantól mindegyik alu gép neve Macbook Pro, sima Macbook csak a fehér gép marad ami viszont az árával számíthat nagy népszerűségre. Ami szerintem fontos, hogy (amint azt le is tweeteltem) lett egy új gép, ha tetszik a hiányzó láncszem a Macbook Pro családban. Ez egy 15-ös gép, de csak egy videó kártyával és 2.53-as procival 1700 dolláros áron. Szerintem ez a modell nagy népszerűségnek fog örvendeni. Sokaknak kicsi a 13-as gép, de nem feltétlenül futtatnak annyira grafikus intenzív alkalmazásokat amire a beépített 9400M ne lenne elég. Ők a korábbinál 300 dollárral olcsóbban juthatnak új géphez, mivel nem kell kifizetniük az általuk egyébként nem használt grafikus vezérlőt. Én is egy ilyen user vagyok, ha most vennék gépet biztosan ezt a gépet választanám, 8 giga rammal. Az új 7 órás akku idő, pedig maga az álom. Ha matt kijelző opció megjelenne a 15-ös gépekhez is...Ja és állat az 1500 dolláros Macbook Air is. Gondoljunk bele mennyibe kerülnének az Apple gépei a 140-150 körüli dollár árfolyam mellett. Sírok, komolyan.

Az új operációs rendszer a Snow Leopard kapcsán a többséghez képest én kevésbé vagyok izgatott. Annak nagyon örülök, hogy az upgrade-et 29 dollárból meg fogom úszni. A Grand Central, meg Open CL, meg hasonló teljesítmény növelését jelentő varázsszavak jól hangzanak kíváncsian várom mit fog ez jelenteni a gyakorlatban. Pl. Eszter sima 2.0 Ghz-es fehér Macbook-jának a teljesítménye fog e javulni, mivel szegény most eléggé küszködik (folyamatos virtuális WinXP fut). Szóval jöhet a Snow Leo, kíváncsi vagyok milyen új látványelemek lesznek, a hátterem már most is az új rendszer alap háttérképe, de nem rohanok leszedni a bétát. 

Az új iPhone OS kevés meglepetést hozott, tekintve, hogy egy ideje már fut a telefonomon az új szoftver. Örülök a turn-by-turn navinak, és annak is, hogy a platform egyre jobban fejlődik, egyre szélesebb körben használják. A 3.0 komoly előrelépés, és teljesen egyedül álló, hogy az Apple három különböző generációs (2G, 3G, 3Gs) telefonján is futni fog.

Utoljára hagytam az új iPhone-t a 3Gs-t. A név szerintem béna és fantáziátlan (s stands for speed...comeoooon!). Sajnálom, hogy a külső nem változott semmit, de csak azért mert szívesen láttam volna egy új design-t Johnatan Ive-tól. A legjobban az új kamera és a videó felvételi lehetőség izgat, mivel meglepően sokat használom az iPhone kameráját, és ha ezt jobb minőségben tehetem makróval, fókusszal és még elfogadható videókat is rögzíthetek akkor kell nekem az eszköz.

Végül lássuk az előrejelzéseim mennyiben váltak be:

  • Nem vettem százra új telefon megjelenését nem lett igazam, viszont a dizájnon nem változtattak így érve el, hogy a mostani 3G-t nem degradálja az új modell
  • 16 és 32 gigás modellek vannak, ezt eltaláltam
  • 0.2 megapixelt tévedtem a kamera felbontását illetően, autófókuszt is eltaláltam
  • OLED kijelző nem lett, jól gondoltam
  • Akkumulátorral kezdtek valamit ebben igazam lett, csak még mi sem tudjuk pontosan mit
  • Integrált Nike+ vevőt eltaláltam
  • Előlapi kamerával teljesen mellélőttem, nem lett. Gondolom a meghagyták a következő modellnek, így is van elég eladható újdonság a mostaniban is 
  • Az előző pontnak megfelelően az iPhone Video név is elmaradt

Összességében nem tippeltem rosszul, egyedül a videó konferenciát hoztam előre. Amit a netes pletykákat követően biztosra lehetett tudni, azok egyébként meg is valósultak. Amin tényleg csodálkozok, hogy ebből a matt fekete hátlapból, amit annyi különböző helyen láttunk, nem lett semmi.

Fejlesztői konferenciához képest igencsak kitett magáért az Apple, sok újdonságot mutatott be, alig várom, hogy minél többet kipróbáljak közülük!


2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr551176354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodzasfanta_ (törölt) · http://bodzasfanta.hu 2009.06.10. 11:08:32

az akksit csak optimalizálták. ha minden igaz ugyanaz a típus (az apple oldalan is a standby time ugyanaz mint a régi 3g)

hegyi91 2009.06.10. 16:15:22

jó kis összefoglaló, tetszett :)
süti beállítások módosítása