Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Ez történt mostanában...

2009.01.13. 15:49 Dewla

Mostanában sor dolgot végeztem el amit már rég el szerettem volna, a technikai vonatkozásúakat szedem most egy kisebb csokorba.

  • Nagyjából amióta megvan az új Macbook Pro, valami baj van a Periannal. A Perian azt tudja, hogy ha felrakjuk akkor lejátszik mindent a Quicktime, sőt még feliratot is láthatunk a segítségével. Bár filmnézésre nem használok Quicktime-ot, de amikor iPhone-ra kódolok sorozatokat, akkor a sajnos azóta már megboldogult VisualHub-nál ha beállítom, hogy "force Quicktime decoding" akkor egyből belekódolja a feliratokat is, nem kell két lépcsőben. Viszont a Perian-ban valami eltört és bár lejátszott a Quicktime a dolgokat, de feliratot nem mutatott, így amikor a Visualhub ugye a Quicktime motort használta a kész .mp4-ben sem volt felirat. Ezt ma megoldottam. Első lépésben egy külső diszkre felraktam egy Leopardot, felfrissítettem a Quicktime-ot és a friss rendszerre felraktam a Perian-t. A szűz rendszeren működött minden jól. Az igazat megvalva közel másfél éves Mac-es pályafutásom alatt ez volt az első igazi Windowsos gányolós élményem. Újrainstalláltam a Quicktime-ot, a Periant, túrtam a rendszerfile-okat, bújtam a fórumokat. Minden félét kipróbáltam. Már épp azon gondolkoztam, hogy ÚJRA KELL TELEPÍTENI a Leopardot, mert valami megsérült benne, amikor egyszercsak valami miatt megjavult és most megy jól. Lehet csak a szokásos Win-es megoldással kellett befenyegetni.
  • A fenti témához kapcsolódik, hogy ki akartam próbálni a VLC-t iPhone-on. Állítólag visz mindent és akkor nem kell kódolgatni. Ahhoz, hogy a telefonra csak úgy felmásolgassunk minden félét SSH-val kell kapcsolódnunk, ami viszont csak a rendszer partíciót látja ami 300 Mb. Lehet jól működni ha lehetne használni mind a 16 gigát, de így semmit nem ér.
  • Felraktam a Windows 7 bétát VMware Fusion alá. Azt hittem nem fog menni, de elsőre felment. Rövid, kb. fél órás nyomkodás után azt gondolom, hogy az irány jó, mert érezhetően könnyedebb a rendszer, tök jól fut így ablakban is úgy, hogy csak 1.5 giga ramot dedikáltam neki. Egyetértek sok mindenki véleményével, ez így ebben a formában csak egy baby step forward, már a Vistának ilyennek kellett volna lennie, és ha már dobjuk a Vistát hamar, és jön a Windows 7, akkor megjelenésében valami teljesen újat kellett volna csinálni. Az egész nagyon hasonlít a Vistára.
  • Még PC-s koromból volt nekem egy Logitech MX Revolution egerem. Ez gyakorlatilag ma is a Logitech csúcsmodellje, változó gyorsaságú lendkerekes görgő, szuper precíz lézeres dolog meg minden. Aztán véletlenül eltörtem a kis pendrive szerű vevőegységét. Akkor a Logitech oldalán csak USA-ba lehetett rendelni, fel is adtam. Azóta több, mint egy éve a fiókban pihen az egér. Mostanában újra ráfeküdtem, gondoltam hátha van már normális magyar szerviz. A honlapon nem találtam semmilen telefonszámot, de egy fórum mélyén valaki beírta az ügyfélszolgálat számát. Felhívtam őket, ahol közölték, hogy a Logitech az ilyen szerencsétleneknek mint én, bár garanciálisan nem kötelessége INGYEN küld vevőegységet. A konkrét típusból a telefonálásom idején nem volt raktáron, de megnyugtattak, hogy ha minden héten felhívom őket, akkor rövidesen lesz. Tegnap szerencsém volt, és küldik Németországból. Még a postaköltséget is ők fizetik. Legalább három különböző ügyintézővel beszéltem, mindegyik nagyon rendes volt. Tényleg le a kalappal a Logitech előtt, csak az érthetetlen, hogy miért nincs fent triviális helyen az ügyfélszolgálat telefonszám a honlapon (vagy csak én vagyok béna). Mindenesetre hátha idetéved valaki aki a Logitech Magyarország ügyfélszolgálatát keresi, a szám 06-1-4850648.
  • Kovbal barátom megszerelte a hálózatot a házban. A felhasznált eszközök egy Linksys Router, egy 8 portos Linksys Gigabites Switch, és az Airport Express. Ez arra elég, hogy a nappali szinten van wifi, valamint a fontosabb aljzatokban vezetékes hálózat. Érkezik még egy access point az emeletre és akkor teljes lesz a boldogság. Köszönet neki a szerelésért! Mivel rengeteg aljzat van a házban (20 fölötti), a nívós megoldás egy rack szekrényben egy 24-es gigabites patch panel és benne mondjuk egy 16-os switch lenne. Ez alig tudna többet user szinten mint a mostani setup, de mivel ezek az eszközök már vállalati kategória nagyon drágák lettek volna. Szóval inkább az expand-as-needed hozzáállást tettem magamévá az otthoni hálózat kapcsán, majd ha újabb aljaztokat akarok élesíteni, akkor veszek egy újabb switchet. Jelenleg tehát egy router, egy switch és egy kábelmodem és körülöttük kábelek kusza rengetege alkotja a hálózatot. Azért valamikor kell majd venni egy szekrényt hogy az egész rendezett legyen, de aminek kell az most is működik.
  • Végre bekötötték a netet. Ahol lakunk egyetlen cég szolgáltat, a fullos csomag 4 Mbit/1 Mbit, 8000 forintért. 2008-ban. Gyász. (FYI: T-Home DSL Extra (25/4 Mbit 10K-ért)
  • Beintegrálódott az otthoni digitális térba a Synology DS407e négy lemez NAS is. Egyenlőre csak egy 750 gigás vinyó van benne, majd valamikor megkapja a négy lemezt, Raid 5-ben aztán had szóljon. Már be is van lakva, most tesztelgetem a beépített torrent klienst. Lesz róla külön post, ha már jobban megismertem. Elsőre nagyon tetszik. Otthonra media storage-nek NAS FTW!

Hát ezek történtek tech fronton mostanában. Várható a nagyon közeli jövőben a beígért és mostanra elkészült nappali setup-ról egy képes-részletes írás.


4 komment

Címkék: gadget

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr75875084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ProZsolt · http://ingyencuccok.blogspot.hu 2009.01.13. 16:40:11

A logitech szama tenyleg el van rejtve,de megtalalhato Kapcsolat/'Logitech sales offices in Europe, Middle-East and Africa' es itt Hungary

Nettel nem vagy egyedul, sajnos nagyon keves helyen van ennel nagyob csomag pl itt Vacot is ennyi a max.

eFi · http://fns.csokolade.hu 2009.01.13. 19:49:26

Ezt a VisualHub switchet nem is ismertem...

Jofkov · http://www.digitalbridge.hu 2009.01.16. 23:34:55

"Akkor a Logitech oldalán csak USA-ba lehetett rendelni..."

Hmm. Ez olyan nagy problema?:-)

A DB.oldalon az "Ablak a vilagra", de tan mar ment haza valami 30 kilos "hangfal" is:-)

Dewla · http://konnektor.org 2009.01.26. 13:43:25

Jofkov jogos, eszembe juthatott volna, bár amikor próbálkoztam az volt vagy egy éve :)
süti beállítások módosítása