Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Lexus RX400h teszt

2008.07.11. 14:33 Dewla

Nemrég kipróbáltam a Lexus négykerék meghajtású hibrid SUV (Sports Utility Vehicle)-jét. Röviden összefoglalom mit gondolok erről az autóról.

Induljunk kívülről. Szerintem a kocsi külseje ebben a gyöngyház fehérben nagyon mutatós, kimondottan jó ránézni, jól passzol a vonalaihoz. Az utakon általában ezüst és feketében látni ilyet, szerintem a fehér sokkal szebb, amint a mondás is mondja: White is the new black.

Belül kimondottan kényelmes bézs bőr fotelek fogadnak, magasan ülünk, ami kimondottan jó érzés. A kocsi belülről hatalmasnak érződik, elsőre én tuti nehezen manővereznék vele nagyon szűk parkolóházban, de idővel ez biztos megszokható. A felhasznált anyagok remekbe szabottak, a műanyagok kiváló minőségűek, az ajtók kellemes puffanással csukódnak. A csomagtér ajtó motorosan nyílik-csukódik. A tesztelt modellben a hátsó ülések előtt lenyíló dvd képernyő volt, vezeték nélküli fülhallgatókkal, hogy a gyerekek nézhessék kedvenc rajzfilmjeiket a hosszú úton.

A 11 hangszórós Mark Levinson hifi engen nem nyűgözött le, bár tény hogy csak fm rádióval és egy klasszikus (Stabat Mater) lemezzel teszteltük. Elképzelhető, hogy pl. jó minőségű jazz lemezekkel egész más élmény lett volna.

A hibrid hajtás már rögtön a motor beindításánál feltűnik, egyszerűen egy Ready felirat jelenik meg a műszerfalon. Alapból a benzinmotor nem indul be. Ezt picit szokni kell, hiszen az emberben ott a megszokás, hogy a motornak be kell indulnia, itt meg nem történik semmi. Menet közben az elektromos és a benzines hajtás közötti váltás teljesen automatikus, nekünk semmi dolgunk vele. Persze a központi színes érintőképernyőn nyomon követhető, hogy most épp melyik motor mit csinál, ez egy ideig érdekes, aztán gondolom hosszabb használat után már nem érdekel senkit. Nagyon nehéz vezetési élményről a szó klasszikus értelmében beszélni. A kocsit vezetni olya, mint egy nagy luxus hajót, kényelmes, ringatózik, minden nagyon könnyen megy, semmi nem kerül erőfeszítésbe. A kormány az én ízlésemhez túlzottan könnyen fordul, de gondolom ez is hangsúlyozza a vezető és a külső világ szétválasztását. Az utastérben még akkor is szinte néma csend honol amikor megy a benzin motor. Nagyobb gázadásra fürgén reagál a kocsi, 230 körüli lóereje minden hétköznapi helyzetben elég. Nem szupersportkocsi, de méretét meghazudtolóan gyorsul egy nagyobb gázfröccsre. De nem ez az autó igazi karaktere, hanem a nyugodt cirkálás. A kocsi vezetése egyébként tényleg az ellazulásról és a kikapcsolódásról szól, mintsem a vezetési élményről. A fokozatmentes automata váltó teszi a dolgát, a kormány lehelet könnyű, néma csendben suhanunk, a forgalomhoz képest egy picit feljebb ülve. Azt gondolom mindenki sejti, hogy ez nem egy BMW vagy egy Subaru, ahol a klasszikus vezetési élményt (driver's car) tartják kiemelten fontosnak. Ez azoknak szól, akik kényelemben és nyugalomban szeretnének felül emelkedni a forgalom és a mindennapok okozta stresszen.

Volt egy komoly problémám a tesztnap során, de erről nem az autó tehet. Az emberek borzasztó negatív reakciója és rosszalló tekintete kísért végig. Alig akartak beengedni, és a gyalogosok is rosszalló, már-már gyűlölködő pillantással kísértek. Az autóval történő mindennapi együttélés során azért ez elég zavaró lehet.

Ami viszont nagyon pozitív, hogy egy ilyen gép a mai gyengélkedő dollárárak mellett USA-ból hozatva pár ezer mérfölddel az új ár feléből megáll, ami azt jelenti, hogy egy közepesen felszerelt VW Passat árából be lehet ülni egy ilyen autóba, ami azért egy igen jó ajánlat.

Nagyon szerettem a kocsit, az irigy tekintetektől leszámítva nekem simán a "kéne" kategória, bár egyenlőre nagyobb család híján nem igazán tudnám kihasználni. 

Érdekes, hogy a fogyasztása 11 liter körül volt 80% város 20% autóút után. Ez kb. pont annyi mint a jelenlegi autóm (IS200) fogyasztása. Fogyasztásban tehát nem lépnék előre, persze azért nagy dolog, hogy egy sokkal nehezebb, nagyobb és erősebb autó fogyaszt ugyan annyit, de konkrétan benzint nem spórolnék. Persze mondjuk egy ML320 mercihez képest biztosan remek adat ez a 11 liter.

Nagyon tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti a finom, elegáns, és megbízható és praktikus autókat.

 

 


9 komment

Címkék: kocsi

A bejegyzés trackback címe:

http://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr97563845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.13. 14:26:20

Hű asszem véletlenül kimoderáltam Rudi kommentjét aki azt kérdezte, hogy:

"az mennyi is?...ja, és használt autóra mennyire vannak hitelkonstrukciók?.....és egyébként szted mennyiért
lehetne egy mind1 milyen, nyilván jónak mondható minőségű autót ujonnan és használtan venni, ha csak az a szempont, hogy légkondi és automata váltó legyen benne?"

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.13. 14:42:20

Ja igen, persze használt autókra ugyan úgy van hitel mint az újakra. Ha jól láttam ma már 120 hónapra is fel lehet venni őket. Persze nagyon-nagyon kockázatos túl hosszú időre felvenni, mert borzalmas szívás lehet belőle 2-3 év múlva. Pl. Veszel egy autót 4 mill-ért, 2 saját erő 2 hitel. 6 évre felveszed a hitelt, 3 év múlva valamiért el akarod adni (vagy mert nem tudod tovább fizetni, vagy mert újabbat vennél).3 év múlva a 4 millás kocsit max 2.5-ért fogod tudni eladni, a hiteledből meg alig törlesztettél, mert eleinte csak a kamatot fizeted. Tehát eladod a kocsit 2.5-ért, visszafizeted a 2 millás hitelből mondjuk az 1.5-ot amivel tartozol, tehát a buli végére maradt 1 millió forintod az eredeti kettő helyett és még a törlesztőt is fizetted mint állat már 3 éve. Szóval autó hitellel vigyázni kell, nem szabad elszállni, mert a lakás hitellel szemben itt még a hitel tárgya is folyamatosan veszít az értékéből, míg az ingatlan nő. Szóval csak ésszel, mert lehet most nem tűnik soknak mondjuk egy havi 40 ezres törlesztés, de azért amikor tényleg 3 év múlva már mondjuk befizettél több, mint 1 millát havi bontásban, eladod a kocsit és alig marad pénzed az azért elég szar. Persze befektetésnek mindenképp szar az autó.

Szerintem normális autót újonnan 3.5-4 milliónál olcsóbban nem nagyon lehet kapni, automatát meg végképp nem.

Használtban szerintem már olyan 2 mill. körül indulnak az automata kisautók. Én pl. a Honda Jazz-t nagyon tudom ajánlani, kicsi is meg nem is, van belőle automata, igaz az automaták 2.5-nél indulnak.

Mindenképpen japán kocsit javaslok (Toyota, Honda, Nissan)

www.hasznaltauto.hu/2102842_honda_jazz_2004

Azért szerintem a jó minőségű használt nem túl drága kisautó kategóriában az automata nagyon leszűkíti a választékot.

hasznaltauto.hu-n érdemes nézegetni, szűrni árra, évjáratra, márkára. Beírod, hogy mondjuk 2004-nél újabb, automata kocsit keresel 2.5 millióig. Aztán megnézed a találatokat.

swarci 2008.07.13. 16:24:11

egy ilyen tesztet szívesen vennék tőled az IS200-ról is, mert én konkrétan ezzel szemezek egy ideje. de nem csak ezért, szimplán érdekel egy tulaj véleménye.

ahogy nézegettem használtautón 99-2000-res évjárattól kezdődően igen érdekesen alakulnak az árak, konkrétan 2- akár 5millió jó magyar kreditet kérnek érte km-től és persze kortól függően.

szerinted egy 2000-res 100k km-es IS-nek reális ár 2,5millió?

Dewla · http://konnektor.org 2008.07.13. 18:59:22

Oké rendben, úgy látom van érdeklődés autós témában is, akkor a következő egy tartós teszt lesz az IS-ről :)

Szerintem egy ilyen kocsinak ha jól rendben van tartva és szervizelve és nincs agyongyötörve, akkor nem sok a 100K. Óvakodj a szervízkönyv nélküli külföldről behozott példányoktól bizonytalan előélettel. Próbálj meg kifogni egy Magyarországon vásároltat 1.-2. tulajtól, full vezetett szervizkönyvvel, akkor biztos nem ér csalódás.

rudi 2008.07.14. 12:50:53

Köszike, ez nagyon be is jön, tökéletes lenne!!!
ha veszünk, tutti nem adjuk el 5 éven belül az a jó...
az akartam még kérdezi, hogy a lexus amit teszteltél mennyiért jönne ki, illetve mondjuk egy olyan volvo, audi, vagy japán nagyobb kocsi ami kkényelmes használtan mondjuk 5 körül esélyes?

Kovacs Jozsef · http://www.digitalbridge.hu 2008.07.15. 04:26:59

Sziasztok!

Korabban kontenerrel kuldtunk mar haza egy-ket Toyota Priust, de amiota ekkora a regado mar nem olyan jo uzlet. Mire hazaer nagyon megdragul.

Kovacs Jozsef · http://www.digitalbridge.hu 2008.07.15. 04:32:41

huhh, ez kicsit hulyen hangozhat, ezzel csak azt akartam mondani,hogy az otthoni viszonyok amik megdragitjak a vegso arat, itt kinnt (U.S.A.) sokkal olcsobb, (3 havi fizu egy Honda Shadow 750)!

tammasibela 2009.08.10. 18:15:30

Hát, én sajnos ezt az autot csak kivulrol nezegethetem, nem az én árkategóriám, de amit látok az bizony nagyon tetszik! :)


------------------------
medkit.hu