Nemrég kipróbáltam a Lexus négykerék meghajtású hibrid SUV (Sports Utility Vehicle)-jét. Röviden összefoglalom mit gondolok erről az autóról.
Induljunk kívülről. Szerintem a kocsi külseje ebben a gyöngyház fehérben nagyon mutatós, kimondottan jó ránézni, jól passzol a vonalaihoz. Az utakon általában ezüst és feketében látni ilyet, szerintem a fehér sokkal szebb, amint a mondás is mondja: White is the new black.
Belül kimondottan kényelmes bézs bőr fotelek fogadnak, magasan ülünk, ami kimondottan jó érzés. A kocsi belülről hatalmasnak érződik, elsőre én tuti nehezen manővereznék vele nagyon szűk parkolóházban, de idővel ez biztos megszokható. A felhasznált anyagok remekbe szabottak, a műanyagok kiváló minőségűek, az ajtók kellemes puffanással csukódnak. A csomagtér ajtó motorosan nyílik-csukódik. A tesztelt modellben a hátsó ülések előtt lenyíló dvd képernyő volt, vezeték nélküli fülhallgatókkal, hogy a gyerekek nézhessék kedvenc rajzfilmjeiket a hosszú úton.
A 11 hangszórós Mark Levinson hifi engen nem nyűgözött le, bár tény hogy csak fm rádióval és egy klasszikus (Stabat Mater) lemezzel teszteltük. Elképzelhető, hogy pl. jó minőségű jazz lemezekkel egész más élmény lett volna.
A hibrid hajtás már rögtön a motor beindításánál feltűnik, egyszerűen egy Ready felirat jelenik meg a műszerfalon. Alapból a benzinmotor nem indul be. Ezt picit szokni kell, hiszen az emberben ott a megszokás, hogy a motornak be kell indulnia, itt meg nem történik semmi. Menet közben az elektromos és a benzines hajtás közötti váltás teljesen automatikus, nekünk semmi dolgunk vele. Persze a központi színes érintőképernyőn nyomon követhető, hogy most épp melyik motor mit csinál, ez egy ideig érdekes, aztán gondolom hosszabb használat után már nem érdekel senkit. Nagyon nehéz vezetési élményről a szó klasszikus értelmében beszélni. A kocsit vezetni olya, mint egy nagy luxus hajót, kényelmes, ringatózik, minden nagyon könnyen megy, semmi nem kerül erőfeszítésbe. A kormány az én ízlésemhez túlzottan könnyen fordul, de gondolom ez is hangsúlyozza a vezető és a külső világ szétválasztását. Az utastérben még akkor is szinte néma csend honol amikor megy a benzin motor. Nagyobb gázadásra fürgén reagál a kocsi, 230 körüli lóereje minden hétköznapi helyzetben elég. Nem szupersportkocsi, de méretét meghazudtolóan gyorsul egy nagyobb gázfröccsre. De nem ez az autó igazi karaktere, hanem a nyugodt cirkálás. A kocsi vezetése egyébként tényleg az ellazulásról és a kikapcsolódásról szól, mintsem a vezetési élményről. A fokozatmentes automata váltó teszi a dolgát, a kormány lehelet könnyű, néma csendben suhanunk, a forgalomhoz képest egy picit feljebb ülve. Azt gondolom mindenki sejti, hogy ez nem egy BMW vagy egy Subaru, ahol a klasszikus vezetési élményt (driver's car) tartják kiemelten fontosnak. Ez azoknak szól, akik kényelemben és nyugalomban szeretnének felül emelkedni a forgalom és a mindennapok okozta stresszen.
Volt egy komoly problémám a tesztnap során, de erről nem az autó tehet. Az emberek borzasztó negatív reakciója és rosszalló tekintete kísért végig. Alig akartak beengedni, és a gyalogosok is rosszalló, már-már gyűlölködő pillantással kísértek. Az autóval történő mindennapi együttélés során azért ez elég zavaró lehet.
Ami viszont nagyon pozitív, hogy egy ilyen gép a mai gyengélkedő dollárárak mellett USA-ból hozatva pár ezer mérfölddel az új ár feléből megáll, ami azt jelenti, hogy egy közepesen felszerelt VW Passat árából be lehet ülni egy ilyen autóba, ami azért egy igen jó ajánlat.
Nagyon szerettem a kocsit, az irigy tekintetektől leszámítva nekem simán a "kéne" kategória, bár egyenlőre nagyobb család híján nem igazán tudnám kihasználni.
Érdekes, hogy a fogyasztása 11 liter körül volt 80% város 20% autóút után. Ez kb. pont annyi mint a jelenlegi autóm (IS200) fogyasztása. Fogyasztásban tehát nem lépnék előre, persze azért nagy dolog, hogy egy sokkal nehezebb, nagyobb és erősebb autó fogyaszt ugyan annyit, de konkrétan benzint nem spórolnék. Persze mondjuk egy ML320 mercihez képest biztosan remek adat ez a 11 liter.
Nagyon tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti a finom, elegáns, és megbízható és praktikus autókat.
Utolsó kommentek