Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Szex és New York a mozifilm

2008.06.02. 16:59 Dewla

Tegnap megtekintettem a Szex és New York c. sorozatból készített egész estés filmet. Bár részben ciki beismerni, nálam a sorozat a "guilty pleasure" kategóriába tartozik (vagyis szeretem, de nem dicsekszem vele). New York-ot nagyon szeretem, könnyed az egész, jó a hangulata a részeknek, és gyakran nagyon vicces tud lenni. Szóval amikor meghívót kaptunk a premier előtti gálavetítésre, bár rosszat sejtettem, gondoltam, "what the hell". Még aznap délelőtt rápillantottam az imdb-re, és döbbentem láttam, hogy 4800 körüli szavazatot követően, 3.8 ponton áll a film a 10-ből, ami nagyjából a minősíthetetlenül gyenge kategória (update: mostanra felkúszott 4.3-ra). Persze közben meg gigantikusan jó nézettséggel nyitott. Ekkor már gondoltam, hogy lehet ebből baj lesz. A gálabemutatón számos magyar celebet bírtunk szpottolni (és szerintem egy csomóról meg egyszerűen nem tudtuk hogy azok). A leginkább Blikkbe kívánkozó jelenet az volt, amikor kb. 2 sorral mögöttünk Dobó Kata üdvözölte Andy Vajnát (puszi-puszi) és a vele lévő kb. 20 éves szőke csinibabát (kényszeredett kézfogás). Azért elég szar lehet nekik az, hogy a nyilvánosság előtt zajlok a magánéletük. Ha mi belefutnánk mondjuk egy ex-be, akkor azon nem csámcsogna 300 ember a moziban. Láttuk még Oroszlány Szonját, Lakatos "stylist" Márkot, és nekem Pokrivcsák "lefogytam megint" Mónika is rémlett, valamint a barátok közt II. Tildáját. Összességében nekem mindig furcsa, hogy mennyire aprók ezek a hírességek ahhoz képest, mint amit a TV alapján gondolnánk. Összességében mindenesetre adott egy furcsa hangulatot az egésznek ez a villogó vakuk és kamerahegyek hangulat. Gondolom az aktív-fókusz-velvet vonalon is megemlékeznek majd az eseményről. A moziban voltak hard-core fanatikusok is, akik a film kulcsjeleneteiben fényképezték a filmet. Ennek egyszerűen nem tudom felfogni az értelmét. Miért jó lefényképezni a filmet???

A hosszúra nyúlt bevezető után térjünk rá a filmre. Röviden a véleményem az, hogy a gyökér pontszám reális, ezt a filmet kár volt megcsinálni. Persze a producereknek akik kb. 1 év alatt megduplázták a befektetett dollármillióikat nyilván más a véleményük. Picit kifejtem mi a baj az egésszel. Az első baj az, hogy ehhez a sorozathoz eleve nem illik egy egész estés film. 94 rész és 6 évadon keresztül tartott, és a fontos események viszonylag lassan hömpölyögtek, a részekben pedig egy-egy téma került viccesen tálalásra. Persze egy normál filmben ilyen lassú történetvezetésre nincs lehetőség. Ami 30-40 percben jó, az egy rendes film hosszúságban unalmassá válhat. Ezért hát az lett az egészből, hogy az elején jól összekuszálták a szálakat, majd a végére jól kibogozták. A filmek szerkezete persze adott (felvezetés-konfliktus-megoldás), de a sorozatokbol készült filmeknél ez azért nehezebb, mert a nézők már ismerik a szereplőket, és a sorozat univerzumában a dolgok menetét. Ha annyi minden történik 90-120 percben, mint a sorozat egy egész évadában az egyszerűen zavaró. Zavaró, ha mondjuk egy Lost filmben gyorsan megmenekülnek a szigetről, majd vissza is kerülnek, mikor a lényeg a lassan kibontakozó rejtély. Miután ez nem egy akciófilm, ezért a szálak összekuszálása és kibogózása is időigényes, valamint arra is kellett idő, hogy akik esetlen nem ismernék a sorozatot, azok is megismerkedjenek a szereplőkkel. Ennek köszönhetően a film két és fél óra. És azért egy ilyen vicces-feelgod-romantikus vígjáték izéből ez mindenképpen sok. A sorozat részei 30 percesek, tehát film olyan, mintha 5 részt akarnának egyben leszuszakolni a torkunkon. Nem unatkoztam így direktben, de azért összességében sok volt. Nekem az volt az érzésem, hogy az íroknak egyszerre volt szűk és tág az időkeret, mert bár nagyon hosszú a film, tele van üresjáratokkal, amik felvezetik a következő történést. Nekem ez a legfőbb érvem a film léte ellen. Ezért mondom azt, hogy meg sem keleltt volna csinálni.

A másik nekem kimondottan zavaró dolog a filmben az a teljesen abszurd mennyiségű product placement vagy termék elhelyezés. Persze a sorozat eleve rejti magában az ilyen fajta reklmámot, hiszen pont a főhős nagy rajongója a drága designer cuccoknak. De amit ebben a filmben megengednek maguknak a készítők az már szerintem sok. Volt jelenet ahol szerintem 1 percen belül tízszer hangzik el a Luis Vuitton szó, közben rengetegszer mutatják a táskát, a dobozt, a logót, stb. Autót is látunk elég sokat (Mercedes S550, és az új GLK osztályt) reklámozva, mobilszolgáltatót, de még költöztető céget is (1-800-STORAGE). Kapunk az arcunkba egy olyan esküvői ruha divatbemutatót ahol minden ruha előtt hangosan megkapjuk az a tervező nevét. Carrie többször villant a Macbook Pro-jával (minek neki, mikor töbsször hangsúlyozzák mennyire nem ért a technikához...), Samatha kezében szinte végig ott az iPhone. Azér egy vicces jelenet is becsúszott, a film egyik drámai csúcspontján Carrie telefonért sikít, Samatha átnyújtja neki az iPhone-t, ezt követően jön egy közeli a bekapcsolt iPhone-ról, majd Carrie visszaadja, hogy ezt nem tudja kezelni! Nem semmi fricska a könnyű kezelhetőségéről híres készüléknek!

Hogy pozitívumot is említsek, sikerült egy két tényleg nagyon vicces és nagyon eltalált dialógust is írni, ahol elnevettem magam, és felrémlett az eredeti sorozat frappáns és provokatív hagneme. De két és fél órára ennyi nagyon-nagyon kevés. 3.5/10

2 komment

Címkék: sorozatok más

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr8499716

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - Dewla 2008.06.04. 04:53:12

[...]Kritika Szex és NY film[...]

Pingback: Turulcsirip - thomas foral 2008.06.02. 17:51:00

[...]/> ...most láttam itt, nem olvastam, csak gondoltam téged érdekelhet: kritika Sex+NY:[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kelemenmarc · http://www.kelemenmarc.wordpress.com 2008.06.16. 18:44:55

Látod mennyire szubjektívitás a dolog - én nekem is van egy ilyen mindenes- kritikázós oldalam és nála a film 10/10 pontot kapott,mert bármennyire is hosszú volt, az alakítások, a látvány, a zene a karakterek, a vices jelenetekelőre mozdították a filmet. Nekem az egyik legjobb filmként tetszeleg ezután.

Dewla · http://konnektor.org 2008.06.18. 11:03:11

Hmm. Ez tényleg nagyon érdekes. Azt simán el tudom képzelni, hogy azok szemében akik nagyon szeretik a sorozatot sokkal jobb a film, mint az enyémben. De a 10/10-et egyszerűen nem tudom elképzelni...a 10/10 az a tökéletes film, klasszikus, kult. Star Wars eredeti trilógia, Pulp Fiction, Keresztapa 1, Remény rabjai. Tényleg nehezen tudom elképzelni, hogy bárkinek a szemében ez a film ilyen szintre emelkedhet. És félre ne érts, ez most nem bántás akar lenni, inkább csak hihetetlen mennyire különbözünk egymáshoz képest :)
süti beállítások módosítása