Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

iMac Memory Upgrade 2 -> 4Gb

2008.05.26. 12:14 Dewla

Az intenzív gépnyomás közben elkezdtem figyelni a memória használatot az OS X-ben és ráébredtem, hogy kevés nekem a 2 giga, és bizony gyakran emiatt lassul be a rendszer. Persze elsősorban ez akkor fordul elő, ha fut a VMWare Fusion (ablakban a Win XP). Azért azt nem lehet a Mac-től zokon venni, hogy 2 giga rammal egyszerre két oprendszert nem tudott flottul futtatni. A ram most már abszolút nem egy drága dolog, így gondoltam ide nekem 4 gigát, hátha jobb lesz. Nem akarom nagyon rontani az Apple dealerek üzletét, de ezeken a helyeken a ram upgrade kb. kétszer annyiba kerül, mintha "normál" számtech üzletben veszel ramot, és otthon berakod. A mostani intel alapú mac-ek esetében már nem kell tartanunk attól, hogy valami spéci dolog kell. Azért én biztosra mentem, és a Geil cég direk Mac-be szánt moduljait választottam, az árkülönbség a hasonló nem Mac-be szánt ramok között 800 Ft-volt/2Gb. A memóriák egyébként teljesen hagyományos DDR2-667Mhz-es notebook ramok. Az iMac-en csak alul kell kicsavarni egy kis fémlapot, kiszedni a ramokat és betenni az újat. A művelet nagyon egyszerű volt, külön értékeltem azt, hogy a lecsavart fém lapban a csavar úgy van betéve, hogy nem tud kiesni, és elkeveredni. A kiszedett 2x1 giga ramot, a párom régebbin Toshiba laptopja ette magába a benne lévő 2x512 helyett (tudjuk, hogy az XP is mennyivel jobban érzi magát 2 gigán, mint 1-en). Az ő Macbook-jából is kikerült 2x512 még a vásárlás idején, így most 4x512 notebook DDR2 boldog birtokosa vagyok, amivel fogalmam sincs mit lehet kezdeni.

A +2 giga bővítést hatására érezhetően fellélegzett a rendszert, az Exposé simábban váltja az ablakokat, picit pörgősebb lett az egész. A dolog főleg akkor érezhető, amikor fut Windows is ablakban. A 4 gigából már tudok adni a VMWare-nek 1 gigát. Így az XP is sokkal jobban érzi magát, de a maradék 3 gigával az OS X is jobban elvan, mint a korábbi 0.5-1.5 megosztásban. Most megy az Azureus, a Mail, a Twitterrific, Safari (6-8 tab), VLC, MSN, iTunes és meg sem röccen a rendszer. És bőven elegendő sebességgel fut a rendszer még a virutális winxp elindítása után is.

A konkúzió tehát röviden: 4 GIGÁT A NÉPNEK!

Szólj hozzá!

Címkék: mac

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr99487966

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - Dewla 2008.05.26. 12:24:53

[...]valign="middle" align="right"> Blogging az iMac bővítéséről:[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása