Utolsó kommentek

  • Rio Arnett: Klassz az oldal, jó, hogy sok minden egy helyen megvan. Csupán figyelmetekbe ajánlanék egy oldalt,... (2012.05.27. 11:03) Sorozatokról röviden
  • DeadBodiesEverywhere: Szia, megvettem a kártyát, szétvágtam microsim -nek, beraktam az Ipadba, szépen működik, A forgal... (2011.02.02. 19:08) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Elég szarul van leírva, és az eladók sincsenek a toppon általában. A csomagokat is a 3000-ből vesz... (2010.12.29. 00:55) Mire jó az iPad?
  • DeadBodiesEverywhere: Értem. Vhogy nekem ez a csomag és 5ft/MB nem jött át mint különbség. Azt hittem h rátöltöm a 3000... (2010.12.28. 23:10) Mire jó az iPad?
  • Dewla: Hi, Nem így működik. A ReloadNet-nek két féle működési lehetősége van. Rakszr rá mondjuk 5000 ft-... (2010.12.28. 06:55) Mire jó az iPad?
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

Nike+

Konnektor.org - Dewla Blog Podcast

Nincs megjeleníthető elem

Podcast Feed


All time favorites

Star Trek: Voyager, DS9, TNG
Buffy
Angel
Veronica Mars
Firefly
Sopranos

Mac-ni vagy nem Mac-ni?

2007.10.30. 15:20 Dewla




















Régóta fogalmazódik meg bennem valami elégedetlenség a PC-kkel kapcsolatban. Röviden úgy foglalnám össze, hogy a Mac-es "It just works"-el szemben "It doesnt exactly always work". Mit értek ezalatt és hogy jutottam ide? PC-s karrierem elég régóta kezdődött, és a legelső készen vett 386-os óta (ahol átvertek, mert 40 Mhz volt a házon lévő kijelzőn, közben csak 33-as volt :) ) gyakorlatilag magam rakom össze és fejlesztem tunningolom, bütykölöm a gépeimet. Nagyon jó barátommal Kovballal még tunning olimpiát is nyertünk (166MMX@250 yeah!!). Aztán teltek múltak az évek, mindig ment az upgrade amikor kellett. Olyan még szerintem nekem nem volt, hogy összerakok egy gépet, power gomb és minden jó volt. Régen sakkozni kellett a PCI kártyákkal, IRQ háborúkat kellett vívni, mert az SB Live összeakadt a vid. kártyával. Ma is ez van, melyik vinyó hova, IDE-re SATA-ra, SATA Raid-re, melyikről bootol, mit lát a windows telepítő, stb. Persze ezek a dolgok egyszerűsödnek. Nem tagadom régebben mondjuk úgy egy olyan 2-3 évvel ezelőttig valahol élveztem ezt a dolgot. Valószínűleg rengeteget tanultam ezen keresztül. Viszont az utóbbi időben ez már csak hálátlan teher, bosszantó szívás. Ennek szerintem az az oka, hogy régbebben a PC volt a minden. Azon játszottunk, és minden egyes 3D mark pont növekedés külön öröm volt. Ez mára megváltozott ezt szerintem valahol mindenki érzi, a PC játék szempontból kezd mostohagyerek lenni a konzolokkal szemben. Csak ennyit mondok: HALO3, GTA4, Assasins Creed, Final Fantasy XIII, Metal Gear Solid 4...mondjam még?

Szóval szívtunk a gépekkel, utánna szívtunk a tunningal, napokat töltöttem el mire összeált egy működőképes gépem. Legutóbb amikor Core2Duo-ra váltotam már éreztem, hogy lehet nem jó irányba haladok. A PC-n már csak netezek, sorozatokat tárolok rajta, alig játszok. Ott az X360, ott a PS2, ott a PSP. De a megszokás vitt tovább, hajtott a régi beidegződés, hogy uprgadelni KELL, mert nem fut a crysis majd, kell a modern vid. kártya, mert dx10, meg mittomén. Persze már ez önámítás volt, hiszen azóta már látom, hogy alig játszok PC-n.

Aztán megvettem az új csodagépet, nagy is hangos is, gyári 2.13 Ghz helyett 3.5-ön fut. Van benne Dx10-es vid. kártya. Persze megint sok sok óra szívás mire összeállt, lett jó driver, minden működött. Elkezdtem tesztelni. 3D Mark fele pontot hozta mint kellett volna neki. Szétszed-összerak, bios turkálás stb. Nem segített semmi. Végül egy eldugott fórum utolsó szegletében megtaláltam a megoldást miszerint: A PCI EXPRESS sín feszültségét a default hoz képest 0.25A-al feljebb állítva lehet jobb lesz. És jobb lett. Mármint normálisan működött minden. És ekkor eltörött bennem valami.

Kezdek rájönni, hogy erre nekem egyszerűen semmi szükségem. Azt akarom hogy hazahozom, kibontom, bekapcsolom, legyen szép, gyors, halk, megbízható. Tudjon DVD-t írni, menjen rajta a net, és legyen öröm használni. Azt kezdem látni, hogy azok akik megtértek és Mac-re váltottak elérték ezt az állapotot. Szeretik a gépüket és boldogok vele. Eszükbe nem jut szétszedni, tunningolni. Ma már lehet azt látni, hogy egy Mac nem annyira drága egy hasonló pc-hez képest, különösen ha hozzávesszük, hogy ahhoz kapsz egy oprendszert is. Ma már windows is fut ezeken a gépeket, ha valakinek van valami nagyon spéci windows only app-ja.

Az megvan, hogy ha veszel egy új mac-et akkor installkor összekötheted a régivel és az újra áttesz mindent magától a régiről? Összes beállítást applikációt, és úgy ülsz le az új géped elé, mintha semmi nem történt volna? Kedves PC-s barátaim érzitek az ebből az egy példából áradó különbséget?

Viszont úgy érzem, hogy valami még továbbra is húz vissza a PC-s világ magába és nem enged. Ez valószínűleg azért van, mert értek hozzá. Megtanultam együtt élni a vírusokkal, a 3-6 havi újrainstallokkal, a hardver bütykölésekkel. Tudom mire számíthatok. Ha holnap váltanék Mac-re ott álnék mint egy total rookie. Nem tudnám mivel érdemes filmet lejátszani, mivel kel DVD-t írni, tömöríteni, torrentezni, mik a "mesterfogások". Aztán de mivan ha mégis kijön valami tök jó PC-re amihez ugye egy modern graf. kártya kell...

Nehéz ügy. Készítem fel magam szellemileg, hogy ha eljön a pillanat amikor lehetőségem lesz a jelenlegi gépemet lecserélni, akkor a megfelelő irányba cselekedjek. Pont mint ahogy azt egy híres zen szerzetes tette, aki az alábbi beszélgetést folytatta le önmagával minden reggel:

- Mester, ébren vagy?                                        
- Ébren vagyok.    
- Jól figyelsz?
- Jól figyelek.
- Vigyázz, nehogy tévútra kerülj!
- Vigyázni fogok.







11 komment

Címkék: mac gadget zen geekdom

A bejegyzés trackback címe:

https://dewla.blog.hu/api/trackback/id/tr97213181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gb 2007.10.30. 20:25:50

En mar latom a megoldast... MacBook. Azon biztos nem akarsz majd jatszani, de nagyon szep es hasznalhato. Ha megis akarsz valami 3d-t akkor MacBook Pro...

Dewla · http://konnektor.org 2007.10.31. 10:41:24

Macbookal az a baj, hogy az otthoni fő gépem esetében nincs szükség arra, hogy hurcolásszam...de lehet az sosem árt... egy Macbook Pro árából kijön egy 24-es iMac. Ezzel majd akkor foglalkozok ha aktuális lesz :)

M 2007.10.31. 22:31:09

Szia Dew,

tetszik ez az írás, emlékszem, hogy lanpartyn mindig Neked vagy Balázsnak volt a legjobb gépe, én meg 640x480-ban bujkáltam a mesterlövészek elől egy esernyőt szorongatva. ;)

Lassan én is a mac felé kacsingatok, mert egyre inkább tehernek érzem a PC bütykölését, meg a rendre felmerülő apró, de idegesítő problémákat. Főleg a mac-esek folyamatos áradozásait hallgatva kezdem elhinni, hogy tényleg lehet ezt máshogy is csinálni...

ifa 2007.11.01. 02:28:32

Aztán végül a Macbook-ot választootam (kösz a segítséget Dewla), bementem Handarshoz pár hete és megrendeltem, mert hiánycikk volt. Két hét után hívtak, hogy érkezett, de angol billentyűs, s elkezdtem gondolkodni, hogy várjak, vagy ne várjak tovább. S vártam. Tegnap megint hívtak, hogy most már van magyar is, de aztán András hozzátette, hogy elvihetem, de ne őt hibáztassam ha egy-két hét múlva leviszik az árát mert jön ki a modellfrissítés, úgyhogy megint várok... De mire is?

koj 2008.01.17. 00:23:40

ember mintha én írtam volna, annyi különbséggel, hogy ritábban upgradelek és szinte alig játszok :)
egyébként meg teljesen egyetértek.
talán egy macbook a válasz.. hm nagyon ráindultam :D

Dewla · http://konnektor.org 2008.01.17. 07:49:17

Közben egy iMac lett a válasz, de a párom is lecserélte az Asus laptopját és ő egy MacBookot vett és imádja :) Ellepték a háztartást az Apple termékek. Szerencsére :)

koh 2008.01.17. 11:54:22

Gratulálok :) Az iMac nagyon szép de én inkább mobil párti vagyok és macbookot vennék. nekem is asusom van :) Kutakodok is ezerrel.
Ifa: milyen modellfrissítésre gondolt Handras?

Dewla · http://konnektor.org 2008.01.17. 13:33:24

Szerintem Ifa arra gondolt, hogy az országba jön a korábban bejelentett frissített változat. A most kapható 3 változat egy darabig még marad, nem lesz frissítés.

1. 2.0 Ghz, Dvd-olvasó/cd író, 80 Gb fehér
2. 2.2 Ghz Dvd-író/120 Gb fehér
3. 2.2 Ghz Dvd-író/160 Gb fekete

Ami a frissítés volt pl. hogy most már max 4 giga Ram megy mindegyikbe, meg talán a procik is gyorsultak.

koh 2008.01.17. 19:30:14

ahh értem. Nekem megfelelne a 2. de akár az 1. is ha dvd író lenne benne :)
Egyedül attól tartok, hogy nekem is reped s kopik majd.. :S

koh 2008.01.18. 02:23:11

nah átnyálaztam a fél netet ami macel foglalkozik :)
a videokari is változott x3100-ra.
Nagyon úgy néz ki, hogy veszek majd egy 1. configos MB-t már csak zsé kell meg a régi asust eladni bár ehet megtartom ha nem éri meg eladnom :) a kcsike 3 éves.
Várom a felhasználói élményeket tőled és kedvesedtől :)

Dewla · http://konnektor.org 2008.01.22. 11:23:39

A mi Macbookonk az 1. verizó, de a vinyó ki lett cserélve 250-esre, és 4 Gb Ram-ot kapott. A párom egyszerűen el van tőle ragadtatva, imádja nagyon. A mágneses tápkábel, az egész megjelenése. Az esetek 85%-ban windowst futtat rajta bootcamp segítségével és tökéletesen megy. Egyedül a touhpad jobb klikk funkciója nehézkes picit, de megszokható. Tök jól bírja az aksi, szép a kijelző. Picit nyilvános helyen őt feszéjezi a világító alma logó, de majd megszokja :) A mellékelt távirányítóval vezérli a powerpoint preziket, szóval egyszerűen jó kis gép. Persze a buta windows csak 3.2 Gigát lát a 4 helyett a memóriából...A gombok jók, a wifi remekül működik. Öröm vele dolgozni.
süti beállítások módosítása